Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kermis | 2008-07-19 00:30 | |
![]() | jösses vad ni skriver.. det där var menat som ett svar till sista inlägget på förra sidan... | |
| Hillegnu | 2008-07-19 00:30 | |
![]() | Niala: jag håller med dig att tvinga är oftast ingen bra lösning på något Ordet diciplin blir jag krullhårig av när det används i samband med barnuppfostran(används bäst på hundar). Det går att få barn att göra det mesta med lite list och pedagogiska metoder. Som vuxen måste du ändå vara förebilden annars gör de ändå som du gör och inte som du säger. Det gäller alltså att se på sig själv med lite kritiska ögon ibland. För att vara extra tydlig så innebär det att du inte kan säga till barnen att göra vissa saker men hävda din vuxenhet när de ifrågasätter varför inte du gör det du kräver att dem ska göra. Fungerar dåligt i längden. | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:30 | |
![]() | oceano: min son är 8 snart men frågan är om HENRY har barn jag tycker inte man formulerar sig så puckat som han gjorde jag blir bara upprörd jag går kom ihåg vad indianerna sa: "vi får aldrig göranåt som skadar barnen" tänk på det | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:31 | |
![]() | Om ungen inte får tex klättra i bokhyllan (kan ju också vara en aning farligt) så kan man ju "förbjuda", förklara och få en 4-åring att fatta det... Men en unge som precis lärt sig gå (9-12månader kanske) har inte kapacitet att fatta detta på samma sätt så då får man ju plocka ner ungen, hindra den att ta sig dit säga "ajabaja" eller vad man nu gör... För att ungen itne ska klättra upp för att sedan ramla ner. | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:32 | |
![]() | o kermit varför ä r du elak? jag har redan en man såoroa dig inte | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:33 | |
![]() | mamman: ja normal vardagsförnuft | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:33 | |
![]() | niala: Nu taggar vi ner lite.... | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:34 | |
![]() | mamman: jag menar snällt henry: du kommer lära dig när du får barn själv följ era hjärtan folks | |
| kermis | 2008-07-19 00:34 | |
![]() | vad har män med den här saken att göra? och på vilket sätt är jag elak? för att jag inte håller med dig eller för att jag poängterar vad mitt namn är? eller har du helt hakat upp dig på att jag hade mage att skriva inlägg i tråden om fotoelektronerr? trist att förstöra en intressant tråd med det här så jag utgår. Ha så kul. | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:35 | |
![]() | torrboll | |
| Hillegnu | 2008-07-19 00:35 | |
![]() | De som inga barn har vet bäst hur man skall uppfostra dem...fantastiskt | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:35 | |
![]() | Men vad händer nu då? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:35 | |
![]() | Niala: Tänk på att man som en bra förälder behöver sömn så att man är pigg och alert. Om man är trött och lite tung i mössan blir man lätt en halvdassig förälder. ;-) | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:36 | |
![]() | basta; ja vet, min son är hos sin pappa nu =) han har en bra far iaf men jag ska jobba imorn hej med er | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:38 | |
![]() | Folk som inte har barn kan faktiskt visst då veta bättre hur barn ska uppfostras än de som har.. | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:39 | |
![]() | talk is cheap men tvång vägrar jag gå med på | |
| B-Bulgaren | 2008-07-19 00:40 | |
![]() | Ett knep jag brukar använda (som barnvakt, undgomsledare osv.) och jag själv gick på när jag var 4-10 år är tävling. Typ vem kan klä på sig snabbast. Vem är tyst först och längst. vem är duktigast vid matbordet och så vidare. | |
| TPP | 2008-07-19 00:40 | |
![]() | Sunt förnuft säger väl att man lär barn att respektera sina medmänniskor och därmed lär sig att lyda sina föräldrar, lärare m.m. Regler & lagar finns i hela samhället som alla får följa och därför är det väl all idé att lära sitt barn från grunden att lära sig att repektera samhället och dess lagar. | |
| Henry Fool - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:40 | |
![]() | Ok det verkar ärligt talat som ni inte fattar vad jag menar? Niala ärligt talat, jag menar inte att tvinga barn är lika med att man är ond på dem. Men att regler är regler, och brytning imot regler får konsekvenser måste väl även du hålla med om. Även om man inte måste slå barn så får de ändå konskevenser för barn om hur de uppfattar hur de ska förhålla sig till saker. Eller? Nej jag har inte barn, men jag är lärare. Och nej jag slår dem inte, jag har aldrig hånat dem, jag har aldrig utnytjat dem, ser inte ner på dem osv. Allt jag ville fråga er på forumet om, vilka regler ska man sätta upp för barnen och hur ska man genomdriva dem. Och är inte igentligen regler tvång. Vilket skulle innebära att det är ett JÄVLA ANSVAR att sätta upp regler. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:41 | |
![]() | Tvångstankar är aldrig bra.... | |