Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| f96nini | 2008-07-21 21:08 | |
![]() | "Är jag bara idiotiskt avundsjuk på Reifeld och alla andra kändisar mm som driver omkring på liknande gratis grejer....????" _ Ja detta var nog fan det löjligaste jag har hört på bra länge. ORKA klaga över att någon får "gratis popcorn" och se en film utan att betala .... en jävla spottstyver är vad det kostar, PEANUTS! Sen får väl bion bjuda Reinfeldt hur mkt de vill, det är ju upp till dem. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-21 21:10 | |
![]() | Den gick nog inte på bio nej :) 11 avsnitt är det visst förresten. Sorry. :P | |
| kockelikocke | 2008-07-21 21:15 | |
![]() | Okej jag förstår era argument men vad jag menar är att ALLA inklusive Mona Salin och alla andra i alla olika politiska inriktningar och samtliga kändisar får ju dessa inbjudningar... Jag jag acepterar de att dom får gå gratis på bio och se premiärer först av alla men problematiken som jag ser de är att : Dom som har pengar och kan betala för sig behöver aldrig göra det för att dom blir bjudna på allt och tvärttom då för de fattiga (rinkebymamman).... Precis som någon sa i ett tidigare inlägg så givetvis SJÄLVKLART skulle nog också jag falla i i den fällan att bjuda en kändis som kommer in på min restaurang på mat.... Jag är inte avundsjuk, ville bara kolla vad folk tycker och de vaerkar som de flesta inte bryr sig i detta så FINE för mig, OWER AND OUT! /Kocken | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-21 21:18 | |
![]() | Hoppas att du tar lärdom av detta och ser till att bli kändis istället för att göra något vettigt av ditt liv nästa gång du får möjlighet. (Om du vill få saker gratis vill säga.) | |
| f96nini | 2008-07-21 21:46 | |
![]() | Jo, de som inte har råd att betala blir ju bjudna på bidrag istället, och som vi alla vet gäller ju att "cash is king" | |
| krutmarie | 2008-07-21 22:09 | |
![]() | kockelikocke, fortfarande inget svar på ditt påstående om att du SETT att det du påstår stämmer. Sen tyckte jag diskussionen mest gick över på filmrecensioner isf andra saker som kommit upp här. Om man inte sympatiserar med "högersidan eller koalitionsregeringen" behöver man ju iaf inte kalla nån för svin. Ska det bli politiskt? Mona Salin betalade ju inte privat för blöjor eller Toblerone (?) hon blev aldrig kallad för såna saker ändå. Tycker det är oviktigt att reta upp sig på sånt som bio, godis och popcorn. Det finns viktigare saker som upprör mig. Ska politiker få gå före i vård-, dagis- eller annan kö, oavsett vilket parti dom tillhör? Har det med pengar att göra eller kändisskap? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-21 22:51 | |
![]() | Nu var det nog som så med Mona att hon vid några tillfällen råkade använda arbetsgivarens kort när hon handlade och sedan fakturerade arbetsgivaren henne för privatinköpen. Steg 2 där var väl inte lika mycket godis för media...? Ungefär som om jag tankar på arbetsgivares konto och sedan får löneavdrag för privattankningen | |
| SaraAras | 2008-07-21 23:06 | |
![]() | Äh! Jag håller med dig kocken! Varför ska dom som redan har pengar få gratis? Dom om några har ju faktiskt råd att betala för sig! Skäms på dom! | |
| Henry Fool - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:13 | |
![]() | Men ärligt talat, man kan väl inte förneka att det finns eliter, det är löjligt. Det var det handlar om är hur man väljer att politisera hierakin. Att på allvar snacka om människors lika värde är ändast meningsfullt för kråkorna, endast ett teoretiskt tankemonster. På Lika defatistkst ödesmättade grunder som feodalismens gudomliga rättvisa inför gud, som särskilde människan på jorden men förenade dem i himlen finns det nu på papper i genevkommisonen eller diverse olika FN deklirationer. Fast att erskänna att det finns skillnader är inte samma sak som att skrika orättvisa. Att förneka att det finns skillnader, är där imot att förneka multiförtags sweetshops fabriker, de otaliga statskuperna (Iran,54, Guatumala 54, Indonesien 64, Chile 73), kampen om lönerna osv. Alla samhällen har haft hierakier, dessa har haft privilger som de av olika skäl ansågs sig ha rätt till. Man kan inte bortse ifrån de matriella ojämnligheten och vilka förutsättningar de ger. Må så vara om det handlar om pampar i fackföreningar eller i ledningen i SKF. Utan tvivel är många av dessa människor i eliterna väldigt dugliga människor, hårt arbetande och lysande begåvningar. Fast deras liv är allt vad den övriga massan inte är. Och om nu även vilken Svensson som hellst kan få gratis biobiljetter eller inte så faller inte argumentet om två olia världar för de. Det är överhuvud taget väldigt svårt att avgöra vad man förtjänar eller inte, fördelningen bygger knappast på den rättvisa som förspråkar lika förutsättningar. Det finns det allt för många barriärer för, ekonomiska som mentala. Det finns två typer av rättvisa, den praktiska den som alla lever efter, med de förutsättningarna man har, den andra får man lära sig i skolan, att alla ska bli advokater och läkare. men vi har ett samhälle där arbetsfördelningen skiljer på arbete och belönar den därefter. | |
| Candee | 2008-07-21 23:18 | |
![]() | Jag förstår att "moderatsvinen" och alla andra som tillhör eliten får gå gratis. Inte är det väl rättvist men det är det ju inte i livet heller. Tänk så här..de finns de som har det värre. Man får gå efter sin egen plånbok helt enkelt.. | |