Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-07-22 23:11 | |
![]() | haha tras varför har du hund? skulle du gilla din hund mindre om de kom fram att den inte är renrasig? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:12 | |
![]() | Hundavelsnack var det ja, känslosamt dravel börjar bli tråkigt. | |
| barbi | 2008-07-22 23:14 | |
![]() | suck du har svårt o svara på frågor? dumt o inte bara lägga ner.... | |
| The_Viking | 2008-07-22 23:16 | |
![]() | Det har ju för fan inte att göra med om man är för eller emot renrasiga eller blandraser! Om du tex hittar en enda rad i mina inlägg där jag säger att man inte ska avla renrasigt så är du duktig! Självklart så ska man avla renrasigt först och främst men inte på renrasiga som är förstörda för då tar jag hellre en blandras som är frisk. | |
| Mr_Ardbeg | 2008-07-22 23:25 | |
![]() | Ja det hade varit intressant att läsa statistiken på blandraserna - om den hade funnits...Så därför är allt annat bara spekulationer. Det finns säkert många seriösa blandrasägare så detta är inte riktat emot er. Men många av dem som köper en blandras klarar inte av den - ekonomiskt, tidsmässigt eller dressyrmässigt - och det slutar med avlivning i förtid. Den statistiken hade varit intressant att se - hur många blandraser som avlivas utan sjukdom som orsak....Har hört och sett en hel del elände vad gäller blandraser. Jag anser att det bedrivs för mycket oseriös avel med blandraser, inga krav på hälsokontroll eller mental status på föräldradjuren, ingen uppföljning, inga restriktioner om aveln sköts oetiskt. Dessutom bedrivs aveln utan annat mål och mening än att producera valpar - skit samma vad den ska användas till, bara den är gullig när den är liten. Fortsätt att försvara blandraserna - för det är inte de stackars hundarna som ska lida, de kan inte hjälpa att de blivit till. Rikta däremot ett kritisk öga mot de människor som avlar på allt de kommer över för att göra ekonomisk vinning med minsta möjliga ansvar. Tack och godnatt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:27 | |
![]() | barbi: Nej har svårt för dig och sättet du skriver på faktiskt. Debattera hundavel är ju verkligen inte ditt gebit. | |
| Caligatia | 2008-07-22 23:42 | |
![]() | Jag tillhör dem som är emot avel på sjuka djur, men har absolut ingenting emot blandraser. Det jag snarare är emot är människor som bara ser sin hund som ett objekt, och om det inte är perfekt så skall det bort. Hur sjutton kan man tänka så? Jag har lärt mig att respektera allt liv, och lider djur så fine, avliva det. Men att döda det bara för att det inte är renrasigt är ju helt absurt! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:43 | |
![]() | (plocka bort nyfödda valpar är knappast att döda, de somnar bara snällt om) | |
| le-lou | 2008-07-22 23:44 | |
![]() | Caligatia - word. De som verkligen tjänar pengar på aveln är ju trots allt de som tar ut tiotusentals kronor för en hund, enbart för att hundens mamma vunnit nåt fint pris. Klart som fasen de surar när andra säljer hundar billigare. | |
| le-lou | 2008-07-22 23:46 | |
![]() | trashone - är du verkligen så kall? Du borde sluta sluka SKK till frukost, lunch och middag och vakna till. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:48 | |
![]() | Kall? För att jag inte är lika blödig som dig? Är klarvaken, vet vad jag tycker om och hur man får fram det jag tycker om. Trampar jag er på tårna på vägen så visst. | |
| Caligatia | 2008-07-22 23:52 | |
![]() | Men varför ta bort valpar som är blandrasiga, bara för att? Man behöver ju trots allt inte sälja dem till andra rasbesatta, kalla människor som vill ha en "märkeshund"... Efterfrågan är tillräckligt stor även på blandrashundar för att de skall få komma till ett hem, och leva ett fullgott liv. Hunden skiter väl fan i om den vinner best in show på nån utställning eller? | |
| le-lou | 2008-07-22 23:56 | |
![]() | Trampar på tårna? Nej inte mig, men jag tycker du har en skrämmande inställning till djur, detta visade du bra i barbis tråd om sin tik. Men vad säger du.. ska vi ta och avliva allt som inte är "perfekt då"? Gäller detta människosläktet också eller bara hundar? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:56 | |
![]() | En sista gång: Rådet var till Barbi som är novis inom hunduppfödning. Jag tolkade hennes inlägg som att hon inte alls vet vad hon gör, kan ju ha fel där. Hon snackade om p-spruta och jag har tyvärr förr fått dåliga erfarenheter av just sådana. Numera är de klart ett alternativ iofs. Men om tiken visade sig vara gravid och p-spruta inte var ett alternativ så är just avlivning av nyfödda det. Man slipper då allt bök som valpar innebär och som en novis som damen ifråga är. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 23:57 | |
![]() | le-lou: Än en gång. Du har ingen aning. | |
| le-lou | 2008-07-22 23:58 | |
![]() | trashone - varför svarar du inte på frågorna istället ? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:00 | |
![]() | le-lou: Det har jag gjort innan, du har frågat innan. Någon skyldighet att förklara finns inte. | |
| le-lou | 2008-07-23 00:02 | |
![]() | nej skyldighet har du inte. men du skriver ju rätt ofta och envist om just avlivning av blandrasvalper men undviker att svara på argumentationen du får emot dig. Istället blir det onliners levererade som inte förklarar ett dugg. trist. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:03 | |
![]() | Gör jag då inte alls. Läser du samma inlägg om och om igen? | |
| barbi | 2008-07-23 00:05 | |
![]() | ja fråga om råd! vad man bör tänka på i tidig dräktighet så mkt som ja har läst på nu så lär ja vara proffs:=)) *skoj* alla har väl haft sin första kull och vart oroliga... tras om du vill vara me o skriva i tråden borde du väl svara på frågor o sluta vara så dryg de är ju inte första gången direkt:(( | |