Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 610

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-07-23 22:31
Antal inlägg: 9141

Fångar upp snarket likt en gäspning.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-23 22:32
Antal inlägg: 4715

Jag brukar snarka med flit för att massera slemhinnorna i vaket tillstånd. I sovande tillstånd brukar jag oftast sluta andas istället.

frvib2008-07-23 22:33
Antal inlägg: 431

www.sjukvardsradgivn...px ?a=13970

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-23 22:34
Antal inlägg: 9141

Det är ett under att du fortfarande är i tillstånd att kommunicera med hjälp av en dator efter alla dina experiment.

Vigdir2008-07-24 00:42
Antal inlägg: 3722

Jag är förmodligen milt pervers, men jag sover _bättre_ med snarkande rumskamrater. Har inga alls problem med att somna, ens om flera personer låter som större och mindre sågverk. Förmodligen en konsekvens av att vara mycket litet barn och sova i samma rum som en mycket snarkande fader.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-24 00:44
Antal inlägg: 31064

Varför snarka? För att plåga sin omgivning såklart.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-24 00:48

Kanske borde man redan från barnsben utsätta småbarn för snarkljud istället för godnattvisor? Detta skulle faktiskt lösa de flesta problem i samhället eftersom de skulle lära sig att kunna sova med snarkare. Och snarkningar är som bekant huvudorsaken till att 50% av alla äktenskap slutar med skilsmässa.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-24 00:51
Antal inlägg: 31064

Nja, folk börjar snarka för att de är uttråkade och det är denna tristess som leder till skilsmässa: Snarkningen är bara ett symptom och en katalysator.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-24 02:13
Antal inlägg: 4127

Kanske är det för att testa relationen till den som ligger vaken och lyssnar, hehe... Själv störs jag inte av "vanliga" snarkningar. Däremot blir jag för rädd för att somna när personen i fråga slutar andas under oroendeväckande lång tid mellan snarkningarna, samt att jag anser de där små "näspipen" är oerhört irriterande. Det är människans egna "gnisseltavelljud".

rispåse2008-07-24 07:46
Antal inlägg: 406

Jaja, jag kan hyra ut min sambo till alla er som tycker att det på minsta vis skulle va trivsamt eller mysigt med snarkeländet!

Stormfrun2008-07-24 08:08
Antal inlägg: 244

Nu mera vill man inte gärna opperera. Min man blev utredd och han har oxå appne´, med långa uppehåll i andningen. Han har fått en skena utprovad.
Hade det varit värre hade han fått en andningsmask. Skenan tar bort hälften av snarket, den andra får man leva med!!! Jag vande mig vid öronproppar. Stoppa i dem rätt så hör man inte ett dugg. Jag höll på att bli tokig tidigare.

Tolenskij2008-07-24 08:31
Antal inlägg: 29

Jag snarkar så jag väcker mig själv. Har till och med provat att gå och lägga mig i ett annat rum men det funkar inte.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-24 08:57

Själv har jag tinnitus som ofta gör att jag inte kan somna. Använder jag öronproppar så upplevs tinnitusen plötsligt hundra gånger kraftigare och efter ett tag vill jag bara smälla en stekpanna i huvudet.

sjutusan2008-07-24 11:00
Antal inlägg: 824

Jag har slutat röka, slutat dricka, gått ner i vikt, lagt mej på mage, använt Snoreeze men inget hjälper. Han snarkar lika mycket ändå.

Bergarn12008-07-24 11:10
Antal inlägg: 726

Operationer har jag hört skall vara ineffektiva. I Umeå har dom slutat med dem för att riskerna överväger fördelarna. Man kan få fel på talet har jag hört. Så det blir väldigt nasalt tal. (Jag har vart där och frågat, pga ett gnälligt ex.)

Sen så vet ju alla att det är manligt att snarka. Ni får väll anpassa er! :-P Öronproppar kanske? Jag tycker om tjejer som klarar av snarkare. Det värsta som finns är tjejer som vaknar stup i kvarten, sparkar och klagar och tvingar en att lägga sig på sidan. Jag fortsätter att snarka ändå.

sjutusan2008-07-24 11:58
Antal inlägg: 824

Mucho macho

moeg2008-07-24 12:09
Antal inlägg: 14

Tror också på teorin att det är manligt att snarka.
Precis som i djurvärden där hanarna hittar på de mest uppfinningsrika sätten att imponera på honorna var det nog så även i mänsklighetens begynnelse. Den hanen som kunde snarka högst, mest varierat och med längst irriterande andningsuppehåll var dåtidens brudmagnet. Då man bodde i flockar i stora gemensamma grottor var det hård konkurrens mellan hanarna så de fick verkligen anstränga sig för att sticka ut genom olika snarkbröl, snarkpip, snarkfrustningar. Med ökad färdighet kunde sedan denna egenskap nedärvas från generation till generation tills den av någon anledning under den moderna tiden började anses irriterande. Så var stolta i stället alla damer som har ett eget sågverk i sängen, det är evolutionens höjdpunkt ni sover med!!

Teppy2008-07-24 12:10
Antal inlägg: 2314

Nattravn, haha gruppsnarkare? Nä.. givetvis inte. Jag menade att jag inte är en snarkare ;)

rispåse2008-07-24 15:27
Antal inlägg: 406

Ja men alla fruntimmer som snarkar då? Vad tillhör dom för manlig gren.....
Och du som provar att lägga dej i ett annat rum för att komma från dej själv, funkar kanske när du är runt 90 o inte fattar vart do är eller varför det.
Jag kommer fortsätta att sparka o knuffa tills jag får sova, så macho är jag!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?