Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 623 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:08 | |
![]() | mommesfrites, hat är ett väldigt starkt ord, jag hatar verkligen inte dig, däremot kan jag tycka att din kompass är lite tveksamt inställd, men det väcker snarare sympati än något annat. | |
| rispåse | 2008-07-23 13:11 | |
![]() | Vad är det för katt förresten? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:15 | |
![]() | Man brukar oftast känna ett genuint obehag när ens verklighetsuppfattning som har upplevts som inlindat i silkespapper visar sig ha varit taggtråd hela tiden. Själv sover jag gott om nätterna på min sidenkudde. | |
| rispåse | 2008-07-23 13:16 | |
![]() | upa, ????? | |
| Caligatia | 2008-07-23 13:17 | |
![]() | Borde man inte alltid tänka på vad som är bäst för djuret, och inte vad som är bäst för ens samvete? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:17 | |
![]() | Jo det tycker iaf jag | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:18 | |
![]() | rispåse, det var inte riktat mot dig. Jag uppskattar om du skriver något innan frågetecknet så jag vet vad jag eventuellt ska svara på. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:19 | |
![]() | caligatia, du sammanfattade det hela ganska bra. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:20 | |
![]() | Caligatia, om en katt och människa var lika stora, hade samma hjärnkapacitet och i övrigt varit mer eller mindre jämlika... vem tror du hade blivit lunch? Det är ett rovdjur, vi har det hemma eftersom det är för litet för att göra nån större skada, men inte behöver man visa nån större sympati när ens lilla dödsmaskin tjänat sitt underhållningssyfte och man inte längre har tid med det. Vi fäster oss vid allt från tekannor till husdjur, makar och vänner, men i slutändan handlar ändå det mesta om oss själva, så varför inte lägga vikten vid ens eget samvete? Det är ju ändå du själv som ska leva med det. | |
| rispåse | 2008-07-23 13:21 | |
![]() | orkar inte kommemtera dumheterna som haglar på rad! Men ni som är läskunniga, gå upp o checka vad det var hon ville ha hjälp med i stället för att hitta på en massa trams! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:21 | |
![]() | Och någon annan får ta skiten... | |
| Caligatia | 2008-07-23 13:28 | |
![]() | Givetvis tror jag att det isf vore jag som blev lunchen (eller kanske husdjuret om de nu hade samma hjärnkapacitet), men även om det är intressant att leka med tanken så förhåller det sig nu inte på det viset. Skillnaden mellan en tekanna och ett djur är att djuret lever, och det är ett ansvar när man skaffar ett husdjur. Vill man ha en leksak som man kan göra sig av med när den "tjänat sitt underhållningssyfte", så är det väl vettigare att skaffa sig något annat än en katt? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:30 | |
![]() | Varför inte en tamagotchi | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:31 | |
![]() | (Känns skrämmande nog som att även en del föräldrar skulle skaffat en tamagotchi ist för kids men det är helt ot) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-23 13:37 | |
![]() | Ha, där fick du till det, trash. *Ler genom tårarna* Nu ska vi sätta tänderna i veg. schnitzel och broccoli och Sigge sätter väl tänderna i någon sork igen... Mina släktingar och vänner säger att jag inte är dum, de brukar be mig om goda råd, men de törs väl inte annat... | |
| Caligatia | 2008-07-23 13:44 | |
![]() | Jag får ju också säga att ska man skaffa sig någon form av husdjur, men inte är villig att ta ansvar för det, eller inte vet om man kommer kunna behålla det, skaffa då heller ingenting som är beroende av dig. En tamagotchi är mina rekommendationer också då... | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-23 15:00 | |
![]() | nella35649, jag ska försöka svara på frågan som du inledde tråden med ;-) Jag har en vän som ganska nyligen upptäckte en borttappad eller övergiven katt, som utsvulten strök omkring i hennes bostadsområde. Då ingen verkade bry sig om den här katten och hon lagt ut mat åt den några dagar så ringde hon Djurskyddet och frågade om de kunde ta hand om katten och de gjorde upp om att djurskyddet skulle hämta katten nästa dag. Så ett förslag är att höra sig för hos Djurskyddet, om du inte kan kompromissa i din vardag och ge ditt husdjur mer tid. Däremot kan jag inte svara på ifall Djurskyddet tar sig an djur som redan har ett hem, men du kan säkerligen få något gott råd om vad du borde göra. Liksom mommes har jag haft en hel del kontakt med ägarna till ett katthem i Umeå. Många av katterna hade "fodervärdar", de togs om hand av t ex en student under de år som den studerade och om personen inte hade möjlighet att ta sig an katten under längre tid så fick den komma tillbaka till katthemmet. Många andra katter fick direkt ett permanent hem hos någon, som t ex mommes katt. På det katthemmet var de mycket noga med att intervjua de blivande ägarna och om möjligt besöka dem innan katten överlämnades, och de är måna om att ha kontakt då och då med kattens nya ägare. Hoppas att jag har hjälpt dig lite med information du kan ha nytta av och att det går bra för dig att hitta ett nytt hem till katten! | |
| Marsipulami | 2008-07-23 15:57 | |
![]() | Att skaffa djur innebär ansvar och man bör noga tänka efter före. Jag har 2 katter, 1 hund (hunden går bara ut med mig och min son). Jag har själv valt. När jag flyttade hit avlivade jag en 17-årig katt och en 9-årig för att flytta en katt (utekatter) till annat område i hög ålder kan vara svårt. Om du nella 35649 omöjligen kan hitta ett annat hem är det bästa för dig och katten att avliva den. Sorgen är stor men har man älskat ett djur i livet måste man älska den in i döden så att säga. Bry dig inte om alla dumma kommentarer av alla okunniga och hjärtlösa individer som inte vet vad dom snackar om. Gör det som känns bäst för dig. Har i stort sett hela mitt liv haft djur. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 16:13 | |
![]() | Vilka är alla dessa okunniga och hjärtlösa individer? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-23 16:17 | |
![]() | Jag förstår dig om katterna, Marsipulami. Jag tycker det är fint att TS verkligen försöker ordna en bättre tillvaro åt sitt djur. Vad gäller avlivning, så har vi själva skjutit några sjuka husdjur, för att bespara dem ytterligare lidande OCH den ångestfyllda transporten till veterinären och tiden innan sprutan har verkat. Att vi sen har gråtit flera dagar i sträck är en annan historia. | |