Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
uffe6y2008-07-23 22:44
Antal inlägg: 267

en buttplug

SaraAras2008-07-23 22:48
Antal inlägg: 222

Uffe!! Hon e 13 år!!! Tänk dig för vad du skriver..

sarasunny2008-07-23 22:58
Antal inlägg: 5

hej!
Du kommer säkert få en helt underbar resa, Alanya är en fantastisk stad. jag åker dit med min dotter har gjort flera år i rad.
Det finns ett ställe utanför alanya som heter Dim quay (osäker stavning) men det är en bergsflod som har en restaurang mitt i floden, där sitter man och äter med föttern i vattnet. det finns också vattenrutchbanor mm. Rekomenderar starkt att åka dit.
Förresten tycker jag maten e helt underbar! har aldrig fått magproblem, inte min dotter heller.
Ha en underbar resa.

Skataan2008-07-23 23:08
Antal inlägg: 73

Sarasunny, det låter ju jättebra, kanske kan testa det :) Få se vad vi hinner :)

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-24 13:34
Antal inlägg: 2692

ingen svarar ens på inlägg. Tänk på vad ni stöder för samhälle när ni turistar där. Ok att en 13-åring inte har så mkt att säga till om , Men alla ni ädre som åker dit. Själviska s--n

Jankster - Ej medlem längre2008-07-24 13:59
Antal inlägg: 656

Måste varenda grej man gör i livet vara en politisk handling? Just när man åker på semester vill man nog hellre bara slappna av och vara på ett ställe som man vill vara på, istället för att ha fått en plats utvisad för en av nån bitter viktigpetter.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-24 14:10

Jag är inte bitter. Jag är snygg, glad och gillar semester. Lång och ståtlig är jag på mina 189cm och är välutrustad. Gillar snygga brudar och goa låtar. Dock är jag feminist och mot militärism. Och det spelar faktiskt in när jag väljer vilket land jag vill besöka och samtidigt stödja- elller iaf är jag glad att jag kan tänka själv och ställa frågan- innan jag åker

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-24 14:10

;)

tyston12 - Ej medlem längre2008-07-24 14:18
Antal inlägg: 236

tänk på d innan du beställer resan kanske ?

halvkass2008-07-24 15:50
Antal inlägg: 78

Alanya är underbart, var där 2 veckor i juni, kommer några tips här:
*Växla pengar på PTT (posten). De ggr jag varit nere har kursen varit bäst när jag växlat svenska till turkiska Lira på plats.
*Åk ner med halvtom väska. Man köper så groteskt mycket piratkopior på plats. Bra priser och bra kvalitet.
*Ät kebab. I princip allt kött kallas kebab och smakar ypperligt.
*Pruta på allt. Spelar ingen roll om det är utflykter, restauranger eller kläder. Undantagen är i Supermarket. Nöjd är man inte förrän man fått halva priset.
*Åk på utflykter: Jeepsafari, båttur mm. Skitkul och skönt att få en dag borta från poolen/havet.
*Åk inte till Waterplanet! Fulla ryssar i alla storlekar som är ruskigt jobbiga.

Ha det så jävla kul, lite avundsjuk är man allt.

halvkass2008-07-24 15:53
Antal inlägg: 78

Kompletterar lite.
har iofs bara varit i Alanya 2 ggr men aldrig träffat på några mygg. Lite kul för många skriver om det.

Aldrig heller blivit risig i magen därnere trots att vi testar allt överallt. I dag ser du hur de som hanterar kött har på sig handskar både i restauranger och affärer.

magre_memed2008-07-24 16:11
Antal inlägg: 272

Det är väl klart att man ska tänka på vilket land man reser till... framförallt när man sj kan bli drabbad av hemskheter.. det var mest för hennes skull jag menade... men det är ni som bestämmer över era liv... men ni som åker kan helst tänka lite innan dem bestämmer sig... PKK kidnappade 3 tyska turister för en vecka ssedan turkiet hade gärna velat att dem blev dödade därför utökade dem striderna så att dem inte skulle friges vilket dem blev det i slutändan... tänk på att det kan hända er också...

grönöga - Ej medlem längre2008-07-24 16:19
Antal inlägg: 5570

Jag var i turkiet i 1 månad. Jag åt av allt och enda gången jag blev dålig var när jag smakat lite på en glass som kan liknas vid våran mjukglass *köp bara pinnglass!* Jag åt underbara rätter med både kyckling och skaldjur utan att bli det minsta dålig. Drack dock aldrig annat vatten än det som var på flaska.
Ha med dig så lite kläder som möjligt, finns massor att köpa på plats och du kommer vilja köpa... ;)

Ha en underbar resa =)

Sigrid19012008-07-24 16:23
Antal inlägg: 361

Få turister kommer till de oroliga delarna. Resten är knappast farligare än Europa. Hur hjälper man de liberala krafterna i Turkiet genom att isolera landet?

rispåse2008-07-24 16:43
Antal inlägg: 406

Om vi nu måste disskutera politiska läget, kan vi väl göra det nånannanstans än i en tråd där en 13 årig flicka frågar vad hon ska packa?
Turismen behövs i Turkiet! Människorna är vänliga o maten är kanon.
Borde vi oxå lägga ner resandet till staterna då? Eller är farbror Bush bara som en lekfarbror?
Jaa, det går säkert att rada upp ett antal länder där Sverige inte håller med i deras politiska utspel. Men människorna i Turkiet tror på demokrati o vill framåt. Så de så!

Sigrid19012008-07-24 16:53
Antal inlägg: 361

Att diskutera politik skadar ingen trettonåring, däremot kanske tonfallet i några inlägg var mindre genomtänkt. Jag besökta själv diktaturer (vilket Turkiet inte är) är jag var barn på tidigt åttiotal, det var rätt lärorikt.

vural2008-07-24 17:18
Antal inlägg: 6

jag har varit där flera gånger, bla i Alanya. Min man som kommer från krokarna har familj där nere. Jag har aldrig blivit sjuk och då har jag ändå ätit på de inhemska restaurangerna.
Åk gärna till Sakli Kent som är ett vattenfall och härliga restauranger. Hoppa över Pamukkale som inte är så mycket att se, mest en turistfälla. Och håll er borta från basarerna, de säljer mest skräp.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:33
Antal inlägg: 2131

tja som svar på din fråga "Vad ska jag packa?": Packa en väska eller en bag, e ju lämpligast, men skippa Turkiet, har varit i Alanya 2 ggr. Skitställe, äckelturkar som försöker blåsa en på pengar hela tiden osv...
Hellre Greklands övärld då...Eller Spanien, just nu har jag 30° o strålande sol, underbara playor.

licool - Ej medlem längre2008-07-24 17:49
Antal inlägg: 4

kom i håg Bad kläder

elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:59
Antal inlägg: 2131

badkläder* ska ej sär skrivas :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?