Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-24 22:19 | |
![]() | Usama gillar antisemiter. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-24 22:25 | |
![]() | Att göra rotmos på gammalt hederligt vis kan vara stötande, liksom att spela biljard | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 22:25 | |
![]() | Uscha, rotmos är inte gott. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-24 22:57 | |
![]() | Y not: Skön timing att byta kön i HBT-tider. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 02:18 | |
![]() | Jag vet inte om folk har missat vad tråden skulle handla om. Hade hoppats på en annan utveckling på tråden då det verkar vara ett djävla liv och avstängningar till höger och vänster. Om jag startade en tråd som var ungefär såhär: "Hej alla blomälskande puttinuttar därute! Jag ääälskar blommor, flowes 4ever liksom!. Jag har ingen favoritblomma, för jag tycker alla är lika fina XD... Men jag skulle gärna vilja veta vilken din favoritblomma är, och varför? pusso! eller såhär: Jag tycker fanimej att det får vara nog! Jag är absolut inte rasist, utan snarare nationalist, för jag älskar Sverige, och jag vill därför inte ha folk här som inte respekterar den svenska kulturen. Vad tycker ni att man skall göra åt dem som kommer hit och som det verkar inte göra annat än fyller våra fängelser. Inte att tala om vad som sker i förorterna idag. Är det inte dags att vi får in SD i riksdagen så det blir ett slut på detta, en gång för alla? Tänk på barnen! ...Förutom att jag mår fruktansvärt illa efter att ha krystat ut dessa två låtsasinlägg, så skulle antagligen och bevisligen ingen av dem bli nerstängda, men jag och många andra skulle må dåligt av att läsa dem. Jag skulle personligen inte vilja stänga ner någon av dem. Trots att det andra faktiskt strider mot de bestämmelserna som finns. Visst, beroende på hur tråden utvecklas så finns det självfallet gränser för vad jag och andra borde tolererara på ett forum, men herregud, ge mig ett svar på vad som egentligen är så stötande med lite smått morbida diskussioner förutom ens egen smak och tycke angående humor. Är inte då blondinskämt t.ex. minst, om inte mer stötande och t.o.m. kränkande, än en tråd angående vad man har för funderingar kring vad man egentligen äter?.. Om man vidare skall skydda alla som mått dåligt av något någon har skrivit så kan man ju lika gärna lägga ner forumet. Inte menat att personer för det delen uppsåtligt skall skriva vissa saker. Vad är dessa "vissa saker" då, dessa stötande saker, utom de som redan har berörts i forumreglerna? ...Vet inte om jag fick fram min poäng. Men jag får utveckla mig om jag ser att det behövs. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-25 02:27 | |
![]() | E Solu: appropå Usama Al Qaida skulle spela match mot GAIS i fotboll. Det var jämt tills Al Qaida fick straff, vem la den? Bin Laden. I andra halvlek fick dom straff igen, Åsama Bin Laden | |
| _abc_ | 2008-07-25 02:29 | |
![]() | "...Förutom att jag mår fruktansvärt illa efter att ha krystat ut dessa två låtsasinlägg, så skulle antagligen och bevisligen ingen av dem bli nerstängda, men jag och många andra skulle må dåligt av att läsa dem." Att folk i lika stor utsträckning skulle må dåligt, bli stött eller må illa av det första inlägget som det andra ser jag som något absurt. Det finns ju redan hur mycket som helst som inte fått klagomål i liknande tappning som du beskriver i det första inlägget. Vilken är din favofärg, älsklingspryl hemma, favoritplats i lägenheten, gilla bäst med sommaren etc. Det är ju det "snack"s majoritet består av. Att jämföra blondintråden med din andra fiktiva tråd skrattar iaf jag åt. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 02:47 | |
![]() | _abc_ Ojdå, tycker du ingen av dem är jobbiga att läsa på ett eller annat sätt. Jag mår iaf dåligt av dem bägge. Tycker man kan acceptera att folk blir stötta, (tycker inte det är speciellt absurt) framförallt av det andra låtsasinlägget jag skrev. Vilket jag finner oerhört stötande då det bygger på fördomsfulla grunder, och det är lätt att läsa mellan raderna, även fast det inte är intentionen. "Det finns ju redan hur mycket som helst som inte fått klagomål i liknande tappning som du beskriver i det första inlägget." Ja, precis... jag tycker det är obehagligt att läsa om sådant, om jag skulle råka gå in på en sådan tråd skulle jag må illa och tappa matlusten. (Hänvisar till kommentarer angående kannibalism) Jag jämförde iofs mer blondintråden med att man även måste kunna se någon sorts humor i kannibalism. Men det är klart det inte är fy skam så som du tolkade det jag skrev heller :) Poängen var dock att alla tycker olika, därför behövs, som tidigare sagts, ett mer tydlig regel på vad som är stötande. Eller att man inte stänger av trådar utan en grundlig förklaring iaf. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:09 | |
![]() | _abc_: Såg nyss att du kände att ämnet som diskuterades i "adoptionstråden" var jobbigt. Eller det var så jag tolkade det. Om jag då har en pappa som har en pappa som är jude, anser vissa grejer stötande som tydligen är acceptabelt på detta forum, är det då absurt, trots att det inte strider mot några regler. Likadant vore om min mamma blev uppäten av mordiska blommor a'la "little shop of horrors". Det kan alltid bli fel. Angående min kannibaltråd så tror jag inte någon har stött på riktig kannibalism personligen, utan det är bara en allmängiltig åsikt om vad som är äckligt och inte. Medan det finns ämnen som kan beröra folks person, och därmed skall tas mer allvarligt. Men jag vill som sagt inte att man skall förbjuda något som inte är direkt hets mot folkgrupp, förtal och liknande. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:16 | |
![]() | menade för övrigt att farsan var jude, blev lite tangentbordsglad bara när jag tänkte på det antagligen :) | |
| _abc_ | 2008-07-25 03:32 | |
![]() | Alltså.... FÖr det första nämnde jag inget om att jag INTE blev stött av något av dina fiktiva trådar. Jag blev stött av den andra tråden. Lägg inte till mina åsikt, det kan jag göra själv tack. Och ja, om jag hade varit jude hade jag blivit otroligt stött om någon gjorde sig rolig över förintelsen på ett osmakligt sett och jag tror att det skulel varit befogat att stänga ner tråden. Min poäng är att jag tycker att du är oresonlig. Hur kan du tycka att det är lika äckligt, motbjudande och får dig att må lika illa att läsa om trådar där folk är överdrivet kärvänliga vad gäller deras favoritblomma etc, som trådar där folk är nämner känsliga ämnen och har överdrivna åsikter om t ex raser, läggningar och andra kontroversiella ämnen. Hur kan du må lika dåligt av trådar med överdrifter av kärlek (typ) som trådar med överdrifter av hat? | |
| _abc_ | 2008-07-25 03:38 | |
![]() | "Eller att man inte stänger av trådar utan en grundlig förklaring iaf." Vet inte vad det är för kannibaltråd du pratar om, men porrtråden fick vi iaf grudnligt veta varför den stängdes ner. Den bröt mot i stort sett alla regelpunkter som finns i reglerna, att du reagerar över detta och försöker göra statements i 2-3 trådar pga det som efterspel, det tycker jag är besynnerligt. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:43 | |
![]() | _abc_: Har otaliga gånger poängterar att jag förstod och har insett vad som var felet med porrtråden efter de regler som finns, vilka jag också vill respektera. Står nog tydligt i huvudinlägget till tråden. Hade för mig att du var delaktig i kannibaltråden, annars skulle jag inte dragit upp den, eftersom det i detta fallet blir tämligen onödigt. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:46 | |
![]() | måste hålla med där att jag sett ursäkter för det av _karl..ett par ggr tom | |
| _abc_ | 2008-07-25 03:52 | |
![]() | Nej jag förstår inte vad du pratade om =). VÄntar dock ivrigt på svar från dig angående "Hur kan du må lika dåligt av trådar med överdrifter av kärlek (typ) som trådar med överdrifter av hat?" Att inte inse att kannibalism-trådar tidigare anses stötande än gulli-gull-trådar får mig att hoppas på att människans undergång inte står bakom nästa hörn. Stilig karl, vad är mest stötande (eller är det lika stötande tycker du?): 1. Trådar där vuxna människor fjantar sig om rosa eller rött är den sötaste färgen. 2. Trådar där vuxna människor fjantar sig om svarta eller asiater är de första som borde utrotas från jordklotet. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:53 | |
![]() | båda är väldigt intressanta att läsa... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 03:59 | |
![]() | _abc_: Tror du går in på onödigt mycket detaljer om vad jag skrivit, då jag bara försökt skapa en helhetsbild. Plus att du har bildat dig en bild om vad kannibalismtråden egentligen handlade om utan att ha läst den. Men det var iofs mitt fel då jag nämnde den, då jag trodde du hade läst den. Inte menat att du inte skulle tycka den var äcklig för det. Har för övrigt gjort fler andra, som du kallar det, "statements" som är till för att starta en diskussion. Om du som tydligen är adoptionsförälder finner en tråd stötande som tar upp det ämnet på ett enligt dig osmakligt sätt, och du lägger då dina egna erfarenheter och värderingar i den åsikten. Precis som många enligt mig främlingsfientliga trådar rör mig personligen och gör mig upprörd. Allt går under det luddiga begreppet "stötande", vilket är en tolkningsfråga, och bygger ofta på personliga erfarenheter. Till skillnad från att bara tycka någonting inte falla en i smaken om vad som anses t.ex, vara, humor, viktigt eller smakfullt, utan att det fyller kriterierna för att vara direkt kränkande mot någons person eller vara direkt mot reglementet. Det är där jag vill ha en diskussion. Inte nödvändigtvis med dig. Men någon måste ju tycka något om det här då det beklagas och stängs av trådar på; enligt mig, det sistnämnda kriterierna. | |
| _abc_ | 2008-07-25 04:06 | |
![]() | Jag är adopterad, inte direkt samma sak som att vara adoptivförälder. Lysande vad du är uppmärksam, inte konstigt att du missförstår mig mest hela tiden. "_abc_: Tror du går in på onödigt mycket detaljer om vad jag skrivit, då jag bara försökt skapa en helhetsbild." Helhetsbilden som jag ser det är att du har åsikter som t ex: De båda trådarnas kategorier är för mig (stilig_karl) lika stötande enligt mig. Att läsa om folks favoritfärg är lika stötande som att höra rasistiska förordanden i en annan tråd. Vidare ser jag inte att det finns objektiva sanningar som att ett ämne som rasism kan vara mer stötande än favoritfärger. Det finns bara subjektiva åsikter, där jag också får ha min så det så! Du får säga till på skarpen om jag gjorde imitationen av dig orättvis. | |
| _abc_ | 2008-07-25 04:07 | |
![]() | Det är detaljerna som utgör helhetsbilden av dig som åsiktsknippe. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-25 04:11 | |
![]() | _abc_: dina brillor är coola..e det Ray Ban? | |