Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-07-27 21:45 | |
![]() | Men för sjutton, hugg snorr*n av karlarna så sprids det heller inte så mycket sjukdomar, de flesta eller ca 99 % kan ju inte hålla den i byxorna utan måste ut och peta med den båda här och där och sedan dra hem massa sjukdomar till familjen Svensson...Eller ännu hellre, utrota karlarna!!! *obs. IRONI* PS: Och det där med bajs gäller ju tydligen männen också.. Var in på min lokala ICA butik idag och var tvungen att "pudra näsan" och vad låg bland pappershanddukarna i sopkorgen?? Ett par boxerkallingar, fullsketna!! Snälla frugorna, kan ni ta upp efter era små älsklingar!!! | |
| Jollz | 2008-07-27 21:49 | |
![]() | Såg en söt liten farbror härom veckan som satt och slickade ikapp med sin vovve på en mjukglass. De såg båda väldigt lyckliga ut och jag blev alldeles varm i själen. :) | |
| mimmipigg1 | 2008-07-27 21:53 | |
![]() | Hahaha Kockelikocke, jag tror att du helst av allt vill ha en egen hund men du får inte för mamma! Det är lätt att bli bitter då ;) | |
| emmylicious | 2008-07-27 22:03 | |
![]() | Jag pussas massor med min hund :) Bara säga "puss" så får man en puss :) så gulligt så! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:10 | |
![]() | Nja, att bli slicka på munnen av en hund även om man älskar den så kan jag tycka det är äckligt. Bara tanken av att veta var den har varit med sin tunga. uäck Nyss var det nån som skrev om homo sapiens som varit o slickat hit och dit.. ja, det är lika bäst o inte veta för mycket var de varit med tungan. | |
| _abc_ | 2008-07-27 22:24 | |
![]() | Jag antar att det skulle råda lika mycket delade meningar om att pussa sin bebis (mänskliga bebis) på munnen om dessa i samma utsträckning som hundar slickade sig i baken och t ex i hemmet kommit över lite kattbajs att mumsa på. | |
| CHL | 2008-07-27 22:34 | |
![]() | skillnaden på att pussa en människa och MIN hund är: Jag vet vad hunden stopppat i sig, har sett vart den har varit med snoken och avgör därefter om det blir några (slicka mungipa) pussar från hund idag. Människan... hmmm Vi slickar på samma ställen som hundarna, inte på oss själva kanske (då vi oftast inte kan) men på andra. Finns ju dom där som slickar röv på cheferna ;) Finns ju dom (hör o häpna) som slickar varandras kön och anal. Nja... vet inte vilken som är värst... Har man koll på vad hunden sätter i sig och var den är med munnen, så får den pussa mig. | |
| CHL | 2008-07-27 22:38 | |
![]() | dessutom: Mina hundar mumsar inte på mina katters bajs. Mina hundar rullar sig inte i skit. Mina hundar äter inte skit. Å mina hundar tar inte skit .. :P | |
| _abc_ | 2008-07-27 22:40 | |
![]() | Med andra ord vet jag var du står i frågan CHL, jag är fortfarande övertygad om att det finns en uppsjö forumare som inte delar din mening angående mitt scenario. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:42 | |
![]() | Är det inte så att hundars saliv gör att de kan bryta ner mycket mer bakterier än vad vårat saliv kan. Därför är de i princip "renare" i munnen än oss. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:45 | |
![]() | Du kan inte jämföra en människobebis o en hund. En vuxen hund kan äta o rulla sig i skit och slicka kön och anal för att den gör det pga av sin ras instinkt. En bebis smakar på allt. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:48 | |
![]() | Även om hundens saliv skulle innehålla nåt som dödar bakterier o skit så tror jag inte det hjälper. Hundens saliv skyddar ju inte mot rabies... Hundar borstar ju inte ens tänder.... | |
| CHL | 2008-07-27 22:51 | |
![]() | Salivens funktion hos hunden är liksom hos människan att smörja slemhinnan, forma en bolus och transportera bort bakterier. Saliven hos hund har även en buffrande och utspädande funktion. Antibakteriella substanser och antikroppar förekommer också i saliven, för att skydda slemhinnan mot bakterieinvasion. Senare forskning har visat att saliven hos hund innehåller tillväxtfaktorer som påskyndar läkning av sår. Kanske detta är förklaringen till att hundar slickar sina sår. Saliven innehåller även mycket mineraler, och är betydligt mera basisk än hos människan. (Gardner et al 1962). Detta är förmodligen en orsak till att hundar lätt bildar tandsten. Ett högt ph i saliven innebär också ett bättre skydd vid syraattacker efter födointag. // hans hedin | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:53 | |
![]() | Det ska hjälpa mot munsår iaf. Och de har väl bra saliv just för att de inte kan borsta tänder eller de kan inte borsta tänderna därför har de bra saliv... :p | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:54 | |
![]() | "Senare forskning har visat att saliven hos hund innehåller tillväxtfaktorer som påskyndar läkning av sår". Ja titta!, det var inte bara inbillning :) | |
| _abc_ | 2008-07-27 23:00 | |
![]() | "Det ska hjälpa mot munsår iaf. Och de har väl bra saliv just för att de inte kan borsta tänder eller de kan inte borsta tänderna därför har de bra saliv... :p" Har vi människor i jämförelse ett dåligt saliv pga att vi KAN borsta tänderna? :p För övrigt finns det nuförtiden (the future is now) tandborstar för hundar med. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 23:02 | |
![]() | Haha. Jag borstade tänder på min hund ibland. Var inte så gammal då.. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 23:03 | |
![]() | Kanske bra med hundslick i ansikte för dem med munsår då? | |
| Tuffe01 | 2008-07-27 23:04 | |
![]() | Okar inte argumentera kan dock konstatera att du saknar något eller flera vitala organ | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 23:09 | |
![]() | Tuffs01, Vem syftar du på då? Ingen nämnd ingen glömd... Om du inte orkar argumentera så varför ens orka skriva inlägg? | |