Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 668 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fjupplisa | 2006-01-27 23:05 | |
![]() | Antipiratbyrån rår inte på PeerGuardian. Klart man laddar, går inte att köpa skivor för nästan 200:- heller. | |
| Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2006-01-27 23:27 | |
![]() | Sovjetunionen 1930: Politbyrån. Sverige 2006: Antipiratbyrån. | |
| Mjukisbralla - Ej medlem längre | 2006-01-27 23:35 | |
![]() | Musik är överskattat, tingel tangel för örat. | |
| Fjupplisa | 2006-01-28 00:21 | |
![]() | Nämen nu skojar du allt på oss Mardröm :) | |
| sorella | 2006-01-29 00:21 | |
![]() | Mardröm är en kärring mot strömmen som gör det till en sport att tycka raka motsatsen till alla andra...förstår man ju omedelbart *s* Musik laddar man ner från nätet annars blir man ju ruinerad. och så är det självklart roligare när man inte får. | |
| Farsan Mu - Ej medlem längre | 2006-01-29 00:26 | |
![]() | Mardröms utsagor är tingel tangel för örat. | |
| Asteni - Ej medlem längre | 2006-01-29 00:39 | |
![]() | sorella är Jeppe Wikström när det kommer till - och vem fan bryr sig | |
| sorella | 2006-01-29 00:56 | |
![]() | Asteni...du behöver ett knull så du blir som folk | |
| Asteni - Ej medlem längre | 2006-01-29 00:58 | |
![]() | för 10 % så är det sluttjafsat. | |
| sorella | 2006-01-29 01:07 | |
![]() | Är du alltid så här sympatisk och ödmjuk eller är det något speciellt idag ? | |
| Måns_E | 2006-01-29 02:11 | |
![]() | Jag tycker i o f s att skivor är för dyra, det tyckte jag även för 15 år sen. Egentligen så har inte skivpriserna gått upp så värst mycket på de åren. Men är det något jag vill ha så köper jag det. En skiva är ändå något helt annat än en datafil. Om man nu tycker att det är så dyrt att köpa musik så kan man alltid köpa begagnat. Det måste rimligtvis finnas någon gräns där ni som bara tankar musik och aldrig köper tycker att det rimligt att betala? Sen så är jag lite kräsen, mp3 låter inte alls lika bra som en CD. Om man har bra saker så låter faktiskt en bandkopia betydligt bättre. Men jag är ju lite nörd på hi-fi också. | |
| getramses | 2006-01-29 02:34 | |
![]() | jag försöker köpa skivor jag verkligen gillar i den mån jag har råd och de finns tillgängliga, men 3/4 av det jag lyssnar på hittar jag inte i de mest "välsorterade" skivaffärer, sorgligt men sant. och då är jag ändå inte en total indienörd. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:13 | |
![]() | det är ju olagligt att ladda ner väl? Jag har iaf aldrig laddat ner, jag köper. | |
| Miss_jk | 2008-04-15 15:14 | |
![]() | Jag laddar bara ner. Senaste skivan jag köpte var Shpongle för fem-sex år sedan. | |
| Pococurante | 2008-04-15 15:16 | |
![]() | Min kompis brukar säga så här: "Är det något som jag verkligen vill ha, köper jag det. Är det något jag klarar mig utan och inte skullea kunna tänka mig att betala den summa pengar som krävs just nu, då tankar jag." Jag är väl lite likadan. Jag har ganska annorlunda musiksmak, ganska svårt att få tag på om man inte köper så det blir att man köper en del ändå. Dock finns det en sida där man laddar ner stycken för ett lägre pris än om man köpt skiva, utmärkt då jag sällan behöver skiva, alternativt kan bränna ut. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:17 | |
![]() | Jag har aldrig någonsin köpt en skiva i hela mitt liv. Gick direkt från kasettband till mp3-or. Emellan - radio... Min enda radioperiod :P | |
| D-L - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:18 | |
![]() | Håller med Pococurante. Är det verkligen en skiva man vill ha så köper man den! Men jag burkar ladda ner och provlyssna innan! | |
| Spader triss - Ej medlem längre | 2008-04-15 16:09 | |
![]() | laddar endast ner..har knappast råd att köpa skivor.. | |
| asboi | 2008-04-15 17:13 | |
![]() | Nedladningen är bra för de mindre banden. nerladdning tillsammans med myspace har hjälpt massor med band att slå igenom. denna "indiekultur" skulle aldrig kunnat bli så stor om det inte var för nedladdningen. Förlorarna är skivaffärer som inte anpassar sig efter den förändrade marknaden och arenabanden. Vi har fått en mer nyanserad musikvärld nu, ochdet ska vi vara glada för. Varför finns inte reklamfinansierade hemsidor som låter en tanka gratis? Det kommer troligtvis bli framtidens marknad. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-15 17:21 | |
![]() | asboi: de finns, men tyvärr sällan i sverige. oftast ser de ut såhär: zaycev.net/register.php - och du vill inte köra IE när du surfar på dem :P | |