Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 720 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-01 12:37 | |
![]() | Jag håller med Vigdir. De flesta yrken har ju sin specialitet och jag förstår inte varför just gynekologi som behandlar ett ganska stort område skulle vara så avvikande. Den som håller på med bukplastik kanske tappar matlusten hemma, förödande. Jag har sett många kön i mitt arbete, ibland har jag fått avtändande associationer eller förbjudna tankar. Jag tror inte man är ett pervo för det. Jag är helt övertygad om att gynekologen får förbjudna tankar ibland de med. Precis som de som jobbar inom alla service-yrken nog har föreställt sig hur de långsamt stryper en kund. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:02 | |
![]() | Upa, det stod kund - puh, tyckte det stod hund. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:14 | |
![]() | Usch Vidgir, vilken hemsk situation! Jag har inte varit hos gyn så där värst många gånger, men jag hade cellförändringar ( som jag fick besked om dan före julafton, så var den julen förstörd) Men iaf, så skulle det tas en biopsi på livmodertappen, och det var en ung manlig gynekolog..Han "glömde" bedövningen, och det gjorde så ini helvetes ont så jag bara skrek!! Han bara skakade på huvudet o sa att han aldrig brukade ge bedövning för det går ju över så fort.... Jag kunde inte åka hem, satt på sjukhusets toalett länge, för det blödde o gjorde ont..Till slut var det en uska som knackade på o undrade hur det var med mej, där satt jag o grät, både över smärtan o ev. cancer.... Ingen förklarade för mej att det var ganska vanligt med förändringar o att dom kan försvinna som de gjorde i mitt fall... | |
| tettimul | 2008-08-01 13:28 | |
![]() | mommesfrites: Förstår inte varför du blev så lättad över att det inte var en hund som ströps utan en Kund. Jag skulle känna att det var lite lättare om min handelsman Flink hade stryp den förra hunden än om han precis strypt den förra kunden. Men så är det väl, vi blir mer upprörda av att djur lider än om en eller annan kund stryker med :) | |
| rispåse | 2008-08-01 13:51 | |
![]() | Jag ska bjussa på en verklig händelse som min kompis råkade ut för. Detta var länge sen. men ändå.... Hon skuttade upp i stole, gynekologen uppenbarade sej i dörren. Hälsade o presenterade sej. So far so good.... Han placerar sej framför hennes särade ben, drar på sej dom talkade latexhandskarna och för in sina fingrar där han ska. Efter nån minuts kännande o tryckande säger han: Åhh, vilka fantastiska muskler du har! Det märks att du har koll på dom! Min kompis reagerar med viss förvåning, men ägnar inte så värst mycket tankat åt detta. Precis när han ska avluta jobbet häver han ur sej: Har du nåt speciellt för dej ikväll, eller ska vi gå ut en sväng...... Hon gick aldrig tillbaka kan jag meddela. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:52 | |
![]() | Generellt har jag upplevt manliga gynekologer som mera varsamma än kvinnliga, men visst finns det undantag. Vad gäller själva frågeställningen tycker jag den är ganska dum faktiskt. TS tycks inte förstå vad en gynekolog gör i sitt yrkesutövande. Det är inte bara att rota runt i f***or. En gynekolog är en läkare, och läkare är delvis forskare. Utbildningen är synnerligen lång och varje inriktning ger specialkunskaper nödvändiga för att kunna bota sjukdomar och avhjälpa besvär. Just gynekologi och liknande inriktningar som TS nämner är intressanta. Sjukdomarna och besvären är många och mycket varierande, som bjuder en problemlösande hjärna på hårt motstånd. Att ens misstänka att gynekologers yrkesval kommer sig av ett perverst intresse för könsorganet är rätt korkat. Det borde även en ung man förstå. | |
| rispåse | 2008-08-01 13:53 | |
![]() | Jo, jag håller med dej katalias. Detta som hände är nog väldigt ovanligt tack å lov | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:53 | |
![]() | Rispåse, jag hoppas att din kompis hade sinnesnärvaro nog att anmäla händelsen. Sådant ska man inte låta passera. | |
| rispåse | 2008-08-01 13:54 | |
![]() | Hon gjorde inte det. Skämdes på nåt sätt för hela grejen. Vi bor i en liten by åxå | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:57 | |
![]() | Rispåse, jag förstår henne, men skammen borde hon ha svalt. Vad denna gynekolog gjorde är fruktansvärt oetiskt och jag bara hoppas att nästa patient som drabbades valde att anmäla. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-01 13:57 | |
![]() | Enstaka missfoster i de flesta yrken finns väl. En läkare (ej gynekolog) dömdes för att ha drogat en kvinna och utnyttjat henne. | |
| malinhets | 2008-08-01 14:06 | |
![]() | Hehe detta var väldigt intressant att läsa. Personligen skulle jag vägra att gå till ett manligt pervo :) Kvinnliga vet ju vad det handlar om hur det känns osv. Det räckte att gå till en manlig läkare där jag fick strippa och ta av mig mer än nödvändigt för det syftet och där det kändes och klämdes på mer än nödvändigt... för det syftet! KVINNOR KAN! ;) | |
| _abc_ | 2008-08-01 17:05 | |
![]() | rispåse: det var just sådana historier jag hört två av sedan tidigare och hoppades på att få höra fler av i denna tråd. Med det inte sagt att det skulle ge mer tyngd åt mitt påstående. Katalias och andra med liknande motargument som att det inte borde råda ett intresse för någon fi**-intresserad att jobba som gynekolog: Vad anser ni om pedofiler då, är de representerade i större utsträckning inom barnanknytning eller ej? Finns det något fler pedofiler inom sådana yrken eller inte? | |
| Pluttisen | 2008-08-01 20:43 | |
![]() | Jag har oxå erfarenhet av att manliga gynekologer är mer försiktiga... Gick till samma flera ggr där jag bodde förut... Han kunde prata om helt andra saker än vad han höll på med... Väldigt avslappnande... | |
| pms | 2008-08-01 20:48 | |
![]() | tycker också att manliga gynekologer är mer försiktiga och varsamma! | |
| omstart | 2008-08-01 21:07 | |
![]() | Jag tror det är större risk att råka ut för pervon i yrken med kortare utbildning. Massörer och dylikt får ju klämma på nästan nakna kroppar efter bara något års utbildning. | |