Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:28 | |
![]() | ASG! | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:29 | |
![]() | Maizena: :-)) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-01 20:31 | |
![]() | En sån där bur kanske är nåt att skaffa bara för att värna om privatlivet osv i FRA-tidsåldern. Marknaden lär väl växa för den som är företagsam och uppfinner konsumentvänliga sådana. :) sv.wikipedia.org/wik...ra days_bur | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:32 | |
![]() | Sant eller inte så var den kul iaf ;) | |
| ElsieKvist | 2008-08-01 20:37 | |
![]() | tips: en bra ursäkt när dom ringer är att säja att man är amish och därför inte har någon tv. brukar inte ifrågasättas. det låter ju värre när dom knackar på! det har aldrig hänt mig. nu har jag något nytt att oroa mig för. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 20:38 | |
![]() | TV-linjens är trams. Om ett företag pumpar ut information via tevenätet utan att kryptera den så att den blir tillgänglig är det deras problem, inte något jag skall betala för. Radiotjänst får annars CIA, FBI och IB att verka oskuldsfulla. En gång i början åttiotalet när jag var ung hyrde jag en lägenhet på folkhemshyresvärden HSB i andra hand, mitt namn stod verken på dörren eller på brevlådan (jag var inte heller skriven på adressen). Tevelincensjägarna ringer på, jag be dem dra åt helvete och lämna mig i fred och påpekar att jag inte är skriven på adressen utan hos mina föräldrar (vilket var sant). Men utan att uppge några namn. Likväl ringde de några veckor senare till mina föräldrar som då bodde i Sverige och kollade om mina uppgifter stämdel. För att göra det måste de haft tillgång till HSB:s andrahandsavtal och hyresgästregister, kollat igenom folkbokföringen och kollat min släkt och sen letat upp mina föräkdrar. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:39 | |
![]() | Det finns idioter som anger folk till tvpejlen. Det hände mig o exet när vi var sambos och skulle flytta ifrån en lägenhet till en villa. Exet berätta för hon gick hemma mammaledig. Ett par som kom o titta på lägenheten, mannen såg att vi hade teve. Kommer inte ihåg vad han sade men kommentera visst att vi hade minnsan har teve. Tydligen var det en sån där idiot som jobba med tvpejling. Efter några veckor så fick vi hem räkning. Så jävla fräckt. Men idag betalar jag licens iaf. Det kan FRA och ev. idiotpejlare få veta. Vi var nyblivna sambo o fått barn så tv låg långt ner på vår prio lista. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:40 | |
![]() | Tjalla på TV-innehavare, he he. Somliga har definitivt för mycket fritid. :-D | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:42 | |
![]() | Svenska avundsjukan, fy fan säger jag... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:42 | |
![]() | TV-tjallare låter som ett kul yrke. Åka runt till kompisar och skriva upp listor över vilka som har TV och sen ringa Radiotjänst och tipsa och få betalt. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:43 | |
![]() | Ha ha, ja. Det är äkta vänskap. ;-P | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 20:44 | |
![]() | jag tipsade just cia om en doris i emmaboda, hon hänger på skumma sajter och maskerar sig med solglasögon. ledsen, hoppas de ger dig en chans att ge upp innan bush skickar in marinkåren. ta det inte personligt! | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:44 | |
![]() | Tur man har hus lite varstans utom Sverige då... :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:44 | |
![]() | Jag kan tycka att det är fånigt att man inte kan välja bort public service och därmed slippa betala. Nu har vi ju de regler vi har och public service har ifrågasatts väldigt mycket. Möjligt att det snart blir en ändring. Men så länge vi har det system vi har anser jag att man har ett val att välja bort TV helt om man inte vill betala licens istället för att syssla med någon tragisk civil olydnad. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 20:45 | |
![]() | så om jag ställer mig på sergels torg med en megafon ägnar de som inte betalar sigridlincens åt tragisk civil olydnad? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:46 | |
![]() | upa: Valet borde vara att välja bort SVT så man kunde titta på resten av utbudet, lagligt... INTE att välja bort TV helt.. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 20:46 | |
![]() | det är väl svts sak att kryptera sina sändningar om de inte vill bli sedda. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:47 | |
![]() | Jag blir vansinnig på att man först måste betala licensen... sen måste man betala en herrans massa till ex viasat, comhem, eller vilket bolag man nu har för att överhuvudtaget kunna glo alls! URFÅNIGT! | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:48 | |
![]() | sen är det ju radion med... men jag lyssnar bara på sveriges rdio om vi har strömavbrott... ALDRIG annars... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-01 20:48 | |
![]() | SVT borde förstås vara en av kanalerna som ingår i TV-utbudet liksom TV4 och alla andra kanaler, och vill man inte ha den så väljer man bort den, och får därmed tillbaka mer på skatten. | |