Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 698 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mamman - Ej medlem längre | 2008-08-02 12:03 | |
![]() | Lät ju.... intressant.... | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-08-02 12:09 | |
![]() | *hmm* | |
Cajsa-Stina | 2008-08-02 12:13 | |
![]() | Come_, vi ses väl på paraden i eftermiddag. Jag finns vid Hornsgatspuckeln;) | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-08-02 12:21 | |
![]() | Jag upplever Pride som ett av de större problemen när det gäller att få folk att acceptera homosexuella, ytligheten, fokuset på sex och naturligtvis valet av propagandaminister gör att det blir väldigt svårt att ta rörelsen som något annat än ett skämt www.svd.se/opinion/b...50 3859.svd | |
Karincx - Ej medlem längre | 2008-08-02 12:21 | |
![]() | Frågan är felaktigt ställd och mer komplex än så... Man får inte tycka illa om det spektaklet... Att en del killar opererar sig som tjejer och ska hyllas för det... Det råder en utpressningsretorik rent allmänt i det här ämnet - om du inte gillar det är du homofob... Självklart bör det vara ok att tycka att bögar som smeker varandra öppet är äckliga. Nej, det får man inte säga högt... Att de sen förtjänar sina mänskliga rättigheter som alla andra är en självklarhet. Att de protesterar för att få samma rättigheter m.a.p. barn, visst, även det är en självklarhet. Det verkar vara många som inte vet vad "homofobi" står för. Pride-gullandet vet inga gränser och den politiska korrektheten biter sig själv i svansen... | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-08-02 17:02 | |
![]() | Nu har jag varit och tittat på alla vackra människor som var med i Pride-festivalen =) Roligt att se att nästan alla partier hade någon representant i paraden samt plakat med budskap om att acceptera homosexuella förhållanden och äktenskap, likaväl som heterosexuella. Det kom några regnstänk, men blev ingen riktig regnskur, så det var ju för väl att de slapp rinnande smink och att snubbla i sina höga skor, de som gick i paraden :D Annars har jag bara allmänt gott att säga, trevlig stämning, musik, dans och glada ansikten! | |
Pekkis | 2008-08-02 17:38 | |
![]() | Vill tittta på Right said Fred i morgon =( Moahahaha, vad det hade varit kul. Fö kan man väl inte vara emot något som handlar om kärlek och frihet, och fest och glädje. Öl für alles! Skäms på er som tycker annat! | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-08-02 17:45 | |
![]() | _Candid, Att alla partier är representerade på Pride beror på att RFSL, Sveriges mest effektiva lobbyorganisation har ett onaturligt stort inflytande inte minst inom media. Om ett parti skulle vägra göra som RFSL vill och istället försöka verka för en mer rimlig politik vad gäller sexuell likriktning och moraliskt förfall så skulle de utsättas för en mediablitz som de skulle få väldigt svårt att hämta sig från, skulle de ens lyckas ta sig ur stormen skulle de efteråt vara än mer bakbundna av intressegruppen. Politiska partier stöder Pride snarare av rädsla än sympati för vad festivalen representerar. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-02 17:47 | |
![]() | Håller med dig, Pekkis och tack! _Candid för bilderna, nästa år vill jag med komma. | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-08-02 18:25 | |
![]() | Jag har inte så mycket mer att säga om ditt inlägg herr ordprofet, än att det får mig att småle ;-) Så vanlig som den sexuella läggningen homosexualitet är, så har vart och ett av de politiska partierna också HBT-representanter bland sina väljare. Och en företeelse som är så vanlig bland väljarna ska naturligtvis också märkas i den politik som genomförs. Dessutom kan jag som heterosexuell människa också värna om deras lika rättigheter och det är en självklarhet för mig att göra. Det är allt jag har att säga dig i denna fråga. | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-08-02 18:37 | |
![]() | Candid, trevligt är att det är så lätt att få dig att le, jag tror faktiskt SVT kan få dig att skratta riktigt gott när de säger exakt samma sak :) www.youtube.com/watc...Qj q8Wd0Ntw Själv småler jag åt att du tror dig värna om lika rättigheter när du stöder Pride & RFSL | |
kermis | 2008-08-02 18:44 | |
![]() | "Jag tycker helöt enkelt att de är fel med HOMOSEXUALITET och själva prideparaden och pridefesten är ju bara en enda stor orgie i att framhäva sin sexuallitet som viktigast på jorden och man glömer KÄRLKEN helt enkelt.... De är bara sex i deras Hjärnor..." Ja men vad bra! Ut och stötta den massan homosexuella som vill bli gifta då! :) | |
Eva_M - Ej medlem längre | 2008-08-02 19:17 | |
![]() | Jag är emot pga av att jag helt enkelt tycker det är blaskigt äckligt.... Vi vanliga då ????? som anser att det ska va tjej & kille....när f-n får vi ha Festival ??? | |
vermeer - Ej medlem längre | 2008-08-02 19:25 | |
![]() | Om man bara tror att det handlar om en fest har man fel... Om det bara vore en harmlös fest vore det knappast fel... Precis, Pekkis, man ska skämmas om man inte stödjer det där Pride-gullandet - även om det står en upp i halsen. Heterosexuella människor är inte bättre människor för att de stöder det här tåget, anser jag. Jag behöver inte de där pluspoängen för att känna mig som en fin och tolerant människa. Jag har träffat homosexuella människor som är trevliga - det är inte det diskussionen handlar om. Det politiska etablissemanget liksom affärsidkarna har ju röster respektive pengar att tjäna på det här. Var inte så naiv... Självklart har karincx och ordprofeten rätt. En lobbyrörelse med utpressningsretorik (ställ dig på vår sida eller förbli "homofob") hämmar yttrandefriheten och att medierna utövar påtryckningar i RFSL:s anda är uppenbart. Den lobbyrörelsen, med medierna som sin förlängda arm, riskerar också att bidra till att underminera heterosexuella förhållanden - och inte minst manliga vänskaper. Det är tragiskt när t.ex. heterosexuella killar börjar småtända på flera av sina killkompisar och får djupgående relationsproblem p.g.a. det. Uppenbara bisexuella tendenser... Det är vanligare än man kan tro - som om gräset vore grönare. Att media har makt att indoktrinera en del människor ända in i sovrummet... Det börjar bli dags att ta bort skygglapparna..! En del forskare betraktar medierna som "den yttersta makten" och jag är benägen att hålla med dem. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-02 19:25 | |
![]() | Eva, vi kan ju ha festival vid kyrklig vigsel, eller så... Vi behöver ju inte heller utstå så mycket lidande för vår sexuella läggning och strida för att få ha ett familjeliv som alla andra! Jag beklagar att homofobin är så pass utbredd som den är 2008. | |
Vega5 | 2008-08-02 19:29 | |
![]() | och minns jag inte rätt stt det var Eva_M som visst "glömt" att skilja sig och glatt lever med någon annan. Man kan ju också slänga tegelstenar i glashus och ta sig rätten att moralisera om andras sätt att leva. DET är äckligt om något. Leve Pride och kärleken! | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-08-02 19:49 | |
![]() | Vega5, Kärlek? Det är väl ändå inte vad Pride handlar om... "Det viktiga är ”rätten att ha sex utan kärlek när andan faller på”. Så förkunnade genusgurun Tiina Rosenberg när hon invigningstalade på Pridefestivalen." www.svd.se/opinion/b...50 3859.svd | |
Vega5 | 2008-08-02 19:55 | |
![]() | ordis... du var förstås där och hörde resten av talet? och jo, pride handlar om bland annat kärlek. det handlar också om mänskliga rättigheter, sexualitet, politik, underhållning och fest. för mig handlar det om en möjlighet att en gång om året få vistas i ett rum där jag och min fru inte blir utstirrade om vi håller varandra i handen eller riskerar att bli nerslagna om vi håller om varandra. det handlar om att under några dagar få ta del av ny forskning kring hbt-frågor, möta människor som slåss för självklara rättigheter i länder med sämre förutsättningar än sverige och det handlar om att få ha roligt med andra som längtat hela året de med. du är så välkommen att hänga på nästa år. jag bjuder dig gärna på en öl :) | |
micro113 | 2008-08-02 19:57 | |
![]() | Jag är emot pride -- anser att den cementerar stereotyperna av hbt människor -- samt förlöjligar bilden av dem som människor. Jag är vare sig för eller emot homosexuella -- utan bedömer människor utifrån hur de är, och inte utifrån vad de söker som partner eller sängkammar vän. Undantaget är givetvis pedofiler -- som jag dömer utifrån deras läggning och inte vill ha i bekanskapskretsen. | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:04 | |
![]() | Och använd vilket ord du vill ordprofeten, det du kallar lobby är för mig mera av en kampanj för en ofta diskriminerad grupps rättigheter ;-) du kommer inte att hålla med mig om det, jag vet. Jag accepterar att vi tycker olika och allt jag ville var att framföra mina positiva känslor efter att ha varit på paraden, inte att debattera eller övertyga dig eller någon annan, det har jag ingen motivation att göra, du får tycka annorlunda och det stör mig inte det minsta. | |