Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kermis | 2008-08-03 21:55 | |
![]() | micro: men hela diskussionen går ut på om man kan lita på folk över nätet eller inte och jag hävdar fortfarande att man kan lita lika lite på folk över nätet som folk man träffar i verkliga livet. pedofiler som tar steget till att leva ut sin sexualitet är lika farliga över nätet som om ditt barn lockas av dem utanför lekskolan. Ja, det är enklare för pedofiler att hitta offer här men barn ska inte prata hejvilt med, dvs lita på, okända vare sig live eller på nätet. | |
| micro113 | 2008-08-03 22:41 | |
![]() | kermis Vi är helt överens -- jag har lärt mina barn att vara försiktiga irl ... ...jag betraktas som överbeskyddande eftersom jag lärt mina barn att alltid hålla avstånd till vuxna ute -- i synnerhet om de tilltalar dig stå så man har dörren mellan sig och en person i bil som frågar efter vägen -- och står utanför armlängs avstånd Aldrig följer med vänner eller bekanta -- inte ens om de säger att de skall hämta för att mamma eller pappa är sjuka .... vi låter endast utvalda familjemedlemmar utföra sådan hämtning .... mormor och moster samt syskon eller uniformerad polis Följ aldrig med en polis som inte har uniform, och se till att andra vuxna vet att du går iväg med polisen -- du kan säga det till vilken vuxen som helst som finns i närheten -- de kommer att minnas händelsen om det uppstår problem... och pedofiler blir oftast avskräckta vänta aldrig hemma hos en kompis om kompisen inte är hemma -- vänta ute, eller gå hem så länge.... osv osv... Jag blev själv utsatt för långvarigt övergrepp i barndomen och försöker så långt det är möjligt att skydda mina barn från det, via information... ibland kan det bli för överbeskyddande -- men det är svårt att veta exakt var gränsen går... ...och trots mina försök har ett av mina barn råkat illa ut som fyra åring där förövaren var sexton år.... det är helt enkelt svårt att helt gardera sig -- men genom att tänka i säkerhetstermer kan man i alla fall skydda sig mot en del situationer. | |
| gubbi | 2008-08-03 22:52 | |
![]() | I våra tider hade den gamla dansbandsklassikern hetat "Du kan aldrig lita på pojkarna över internet" | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-08-04 11:22 | |
![]() | Folk är alltid aningen nördigare, aningen konstigare än vad de utger sig för att vara. Vet man det så blir man inte besviken. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-04 11:33 | |
![]() | En jag känner väl, och nej, det är inte min dotter med familj, har träffat många betapetare på riktigt i olika sammanhang. Han var förvånad över hur blyga många var, som på nätet snackar mycket om mycket. "Och inte ser de ut som sina bilder heller", sa han. En välkänd spelvärd har jag hört, är precis som han ser ut, kunnig och trevlig som på betapet. | |
| Amiable | 2008-08-04 19:39 | |
![]() | Ang att lita på folk på internet/att träffa nån på internet.... Jag har träffat flera från internet jag har/haft kontakt med. Men jag litar inte på alla för det, inte irl heller för den delen. Min syster har en fästman sedan 18mån tbx, de träffades via internet. Fästmannens mamma har en ny man i sitt liv och honom träffade hon via internet. Min fästman(särbo) sedan 6mån träffade jag via internet. Jag har några vänner jag umgås med irl som jag träffat via nätet. När det gäller mina döttrar(13 o 17 år gamla) så har vi och är väldigt öppna om vem de pratar med eller vilka de träffar(om de ska träffa nån). Med att vara öppen menar jag att vi pratar om det, vilka risker som finns.. osv... Jag har bl a datorn i storarummet där vi alla brukar sitta så det är lätt att ha koll på var de surfar och vilka de chattar med. Inte ovanligt att de t.o.m visar vem det är. Hur vet man vem människan är den man möter på 'gatan'? Inte jag iaf.. inte krogen heller... | |