Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gubbi | 2008-08-03 21:46 | |
![]() | Tvärtom. Med kunskap kan man reducera rädslan. :) | |
| gubbi | 2008-08-03 21:46 | |
![]() | Å andra sidan så köper jag även inlägget som föreslog en kram. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:47 | |
![]() | Tur du insåg skämtet där gubbi... tänkte nästan att det var risk att Betapolisen kunde komma farande. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:48 | |
![]() | www.denverpost.com/s...ci _6350260 | |
| gubbi | 2008-08-03 21:52 | |
![]() | Ah, läste just länken och det var precis som jag skrev en bit upp. Att om man befinner sig mitt ute i ett åskväder så är all elektronisk utrustning en risk - om man har oturen att bli träffad av blixten. Det är dock inte så att iPoden drar till sig blixten. Däremot innehåller den ledande metall som kan förvärra saker och ting vid en träff. Från artikeln: "It's going to hit where it's going to hit, but once it contacts metal, the metal conducts the electricity," said Dr. Mary Ann Cooper of the American College of Emergency Physicians and an emergency room doctor at University of Illinois Medical Center at Chicago. " När jag föreslog att lyssna på iPod så var det dock hemma i soffan jag tänkte på... :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:53 | |
![]() | Jag brukar omfamna det läskiga i blixtrandet och lyssna på/läsa en god obehaglig bok. Blir lite mer stämningsfullt då :) | |
| gubbi | 2008-08-03 21:54 | |
![]() | Haha :) Jag kan om man är lagd så även rekommendera att man släcker ner överallt och spelar Silent Hill till PS2. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:54 | |
![]() | :D tack det var så lite så, att hjälpa till menar jag ;-) | |
| OneW | 2008-08-03 21:59 | |
![]() | kramandes drickandes oboy med grädde under filt i bilen som är inlåste på toan med ipod under ett golfparaply låter som en mysig åskkväll. om Gubbi säger, kunskap reducerar rädslan. Och varför inte tillsammans med en vän som inte är rädd sätta dig och titta på ett åskoväder och prata om det? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-03 22:05 | |
![]() | ??? har du låst in bilen på toaletten???? | |
| OneW | 2008-08-03 22:11 | |
![]() | tänkte göra det mysigt och säkert för vår kära trådskapare ;-) lider med henne! Jag har en enorm fobi för råttor och möss! Fobier och rädslor är inte roligt! | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-03 22:12 | |
![]() | Ah då förstår jag :) Nä rädslor är inget man trivs med. | |
| OneW | 2008-08-03 22:13 | |
![]() | och så tänkte jag att vi alla kryper in till henne och myser tillsammans och pratar om det så kanske vi kan bota flera rädslor på en gång. | |
| emmylicious | 2008-08-03 23:15 | |
![]() | Jag försöker sova bort åska. Idag när det åskade när det var mörkt la jag mig i sängen och blundade och hade handen över ögonen för att slippa se minsta skymt av en blixt.. Mullret har jag inga problem med. När det åskade häromdagen så somnade jag, fast jag tror inte det blev någon kraftig åska då... Vet inte riktigt, jag sov :P | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-03 23:22 | |
![]() | Loppan65, jag känner mig inte alls säker hemma, när åskan går. Vid kraftiga åskväder är det rena poltergeistcirkus i vår skogsstuga. Det kan komma in åskbollar genom vedspisen och genom väggkontakterna. Telefoner, en klockradio och ett antal lampor har exploderat. Bara att kura ihop sig utom räckhåll för allt som kan ge ström eller som man kan få i huvet. En sak jag undrar över är, varför en del husdjur får panik, när åskan går och andra djur bryr sig inte ett dugg. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-03 23:24 | |
![]() | mom: Fråga dem. ;) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-03 23:25 | |
![]() | Gariam, har gjort det men en del bara flåsar oförstående med vidöppna ögon och andra somnar. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-03 23:31 | |
![]() | OneW tack f;r omtanken | |
| emmylicious | 2008-08-04 09:39 | |
![]() | mommes, beror oftast på ägarna. är ägarna åskrädda så förs det ofta över till djuren. vår hund ska helst vara i pappas famn när det åskar för han är den säkra personen eftersom jag och mamma är åskrädda (vi som skrämt upp hunden antagligen) | |
| nella35649 | 2008-08-04 13:14 | |
![]() | Det är väl med djur som med människor, alla är vi olika.. Jag sitter o hoppas för fullt på lite åska här, har inte varit ngt riktigt oväder här än i sommar.. :( Bara storm o regn än sålänge | |