Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:39 | |
![]() | Vad var det som var felet då? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:40 | |
![]() | Dvs, hur löste det sig? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:41 | |
![]() | Så du inte svarar "Jag skrev ju nyss felet". :P | |
| emmylicious | 2008-08-12 11:44 | |
![]() | DUN står för Dial-Up Networking för den som undrar. Detär ungefär som att installera om TCP/IP men för modemuppkoppling, antar jag? Hur det löste sig vet jag inte, dom måste ha haft en driftis i natt. Tänker inte ringa och fråga :P | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:51 | |
![]() | Ah, okej. :) | |
| beritlind78 | 2008-09-03 12:59 | |
![]() | Vi har problem med vår ena laptop. I hushållet finns två och vi kör trådlöst. Uppkopplingen försvinner och kommer tillbaka med korta intervaller hela tiden precis som om något stör. Uppkopplingen fungerar perfekt på andra datorn. De stunder man är uppkopplad går det ändå inte att surfa runt på nätet. Vissa sidor visas inte, vissa visas efter väldigt lång tid, vissa visas men med fel osv. Det går knappt att komma in på någon sida alls. Jag är helt värdelös på datorer men tänkte om någon har en aning om vad felet kan bero på. | |
| Suds McDuff | 2008-09-03 13:59 | |
![]() | beritlind78 vi har haft samma problem. Vi upptäckte att det var pga att en av datorerna var ganska nära den trådlösa routern. Internet funkade hur bra som helst på den datorn, men skitkasst (eller inte alls) på de andra. Så nu får den personen ha en nätverkskabel i, då funkar det utan problem för alla. | |
| beritlind78 | 2008-09-04 07:56 | |
![]() | Suds McDuff: Tack för ditt tips, den lösningen funkade för oss också. | |
| Gigi51 | 2008-09-04 10:04 | |
![]() | Eftersom den här tråden handlar om dataproblem, har jag en fråga. Vi hat tre användarkonton på en dator. Och det är så att adobe flasch player ( som man måste ha för att spela betabet) fungerar bara på ett konto. Varför är det så ? Det går heller inte att installera på de andra kontona. Måsta man ta bort det i hela datorn för att kunna ominstallera det? Då tycker jag det är ändå konstigare att det bara fungera på ett konto. | |
| Gigi51 | 2008-09-04 15:21 | |
![]() | Ingen som kan svara vad det beror på att adobe flash player bara funkar på ett konto. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-04 15:24 | |
![]() | Du måste nog välja att webläsarmodifieringar ska gälla alla konton när du installerar med adminkontot, kanske? Använder inte olika konton så kan inte så mycket om hur sådant funkar. Varför har ni 3? Vill ni ha kvar det så, eller kan ni tänka er köra med ett adminkonto bara? | |
| Gigi51 | 2008-09-04 16:00 | |
![]() | Vi är 3 st som använder samma dator, så ja vi vill ha kvar det med 3 konton. Adobe flassch player har fungerat på alla konton förut. Det är det konstiga att de försvann på 2 konton. Man det på tredje finns det kvar. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-04 16:05 | |
![]() | Använder ni firefox? | |
| Gigi51 | 2008-09-04 16:15 | |
![]() | Nej. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-04 16:22 | |
![]() | Verkar som det är en ganska vanlig grej i Vista. Använder ni Windows Vista? Tydligen har det att göra med att nyckelregistret inte vill ge admin på rätt sätt. | |
| Gigi51 | 2008-09-04 16:31 | |
![]() | nej XP | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-04 16:36 | |
![]() | Är det samma problem om du testar installera i annan webläsare? | |
| Gigi51 | 2008-09-04 16:53 | |
![]() | Har inte försökt. Men ska göra det. Så får vi se hur det går. Tack så länge för hjälpen. | |
| Nunnelunan | 2008-09-04 16:55 | |
![]() | Jag orkar inte läsa igenom vilka tips du har fått, men sökvägen till mailen på Outlook är följande: Hårddisk C:\\ -Documents and settings - din inloggning (exv Petter Pettersson eller min dator, det du använt för att logga in) - Lokala inställningar - Application Data - Identities - Första mappen där består nog av en massa siffror med hakar omkring, gå in där - Microsoft - Outlook Express Sedan är du framme vid en massa filer med filändelser .dbx. Detta är de olika mapparna du hade i Outlook. Kopiera dessa och lägg tillbaka filerna på den dator du vill ha dem (ersätt). Sedan har du dina mail! Jag tror att man även kan lägga dessa någon annan stans och importera dessa från Outlook, om du inte vill förstöra din nya inkorg etc? | |