Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-08-09 20:59 | |
![]() | mamman beskriver några som mer stal än snattade (det är väl en summa som avgör skillnaden) som påminner mig om några klienter jag hade på ett behandlingshem. De hade försörjt sitt heroinmissbruk med att stjäla kött i olika snabbköp. De ställde väckarklockan tidigt så att de kunde börja i första affären direkt de öppnade på morgonen klockan åtta, sedan så ägnade de dagen åt att ta kött av god kvalitet tills de fått ihop för tiotusen kronor som de sen gav sig iväg med till en uppköpare och fick femtusen för. Detta omvandlade de sen till heroin vilket också kan vara ett hårt arbete att få tag i. Deras "arbetsdagar" var sällan under tolv timmar. Så kom inte och säg att knarkare är lata och oföretagsamma. Själv har jag inte heller varit precis guds bästa barn men förutom att jag åkt dit för att snott ett par paket cigaretter ur en cigarettautomat som elvaåring, enda gången jag snattat, så är det ett brott jag bara tycker skulle vara så pinsamt att åka dit för. Men vi söker väl alla olika kickar och spänningsmoment i livet. Och de har jag definitivt inte lidit brist på. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:12 | |
![]() | Vissa små lagbrott gör man ju bara för skojs skull, andra för att man inte förmår tygla rösterna i sitt huvud. Jag brukar till exempel gå mot röd gubbe även om jag inte har bråttom, bara för att det känns så töntigt att stå och vänta, som om tiden inte gick tillräckligt snabbt ändå. | |
| Ballerina | 2008-08-09 21:14 | |
![]() | e solu men i sverige är det väl intre straffbart att gå mot röd gubbe? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:17 | |
![]() | Ballerina: Nej inte så länge man promenerar i alla fall. :) Fast kommer en bil så kan man ju betrakta det som ett fysikaliskt straff, ungefär på samma sätt som man straffas om man ignorerar gravitationen när man kliver ut från fönstret. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:18 | |
![]() | E Solu, på vilken planet är du född? :-D | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:18 | |
![]() | Fast å tredje sidan kan man ju betrakta fetma som ett fysikaliskt straff för godissnattare, så det hela jämnar nog ut sig till slut. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:20 | |
![]() | Vita rockar... vita rockar framavlade mig i ett underjordiskt laboratorium. | |
| DennisPlz | 2008-08-09 21:20 | |
![]() | E Solu, man blir inte fet pga vad man äter, har du väl lärt dig? Fet blir man pga mediciner, kraftig benstomme och/eller solljus. | |
| y not | 2008-08-09 21:21 | |
![]() | allvarligt brott mott tyngdlagen direktören föll snabbare än väntat | |
| systerrebell | 2008-08-09 21:22 | |
![]() | Inte snatteri, men jag har sett folk som tar nektariner ur fruktdisken och biter i dem för att känna om de är tillräckligt mogna. Är de för hårda åker de tillbaks med tandavtryck och allt. Huuuuh! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:24 | |
![]() | Va? Aldrig hört talas om. Gör folk så, är de inte kloka? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:26 | |
![]() | vem är man förresten? | |
| Ballerina | 2008-08-09 21:29 | |
![]() | e solu fast alla betraktar inte döden som ett straff utan mer som en befrielse. :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 21:32 | |
![]() | Ballerina Ja det är i och för sig sant det också. :) Men termen straff är lite fel när det gäller lagar tycker jag. Påföljd eller konsekvens är bättre, och då kan man tala om både positiva och negativa konsekvenser. Nuvarande lagtexter är för negativa och fokuserar bara på dåliga saker. Ett exempel på en positiv lag kan vara: Den som kör 10% för fort skall bli av med sitt körkort, men den som kör 10% för långsamt skall få ett extra körkort. | |
| Ballerina | 2008-08-09 21:47 | |
![]() | Hade varit underbart om man kunde ge böter till folk som går för långsamt :) | |
| mrperfect | 2008-08-09 22:26 | |
![]() | "man" har blivit förskylld för mycket.. snattare kan ju vara psykiskt sjuka personer..det finns ju exempel på folk som har det gott ställt men ändå snattar...som en tvångshandling..tror man glömt denna kategori i de tidigare inläggen | |
| powerslave_ - Ej medlem längre | 2008-08-10 17:28 | |
![]() | Den som tar han har... | |
| Tobbelille | 2008-08-10 17:35 | |
![]() | för att man inte orkar stå i en jättelång kö när man bara ska ha en liten grej, det gjorde jag iallafall en gång :P | |
| mrperfect | 2008-08-10 20:18 | |
![]() | Skulle köpa 1l mjöllk på åttitalet och hade j-ligt bråttom, 10 m kö, en kassa öppen- suck Jag la 10 spänn på disken och sa: det är jämnt...fan va förbannad kassörskan blev | |
| Tess2 | 2008-08-10 22:06 | |
![]() | Jag har läst sexologi och till min förvåning togs kleptomani upp bland sexuella avvikelser. En del människor får visst en kick av att stjäla. En kick som är åt det sexuella hållet, dvs. likar en sexuell upphetsning. Det är det förbjudna som ger själva kicken. Det skulle kunna förklara "en bigarå"... Men det kan väl å andra sidan finnas många andra möjliga anledningar... | |