Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:25 | |
![]() | Ni som klagar på ovidkommande inlägg tar alltså illa vid över att inte alla finner era genomtänkta och seriösa inlägg ett dugg intressanta. Det är alltså era egon som såras? Dvs ni tar er själva på för stort allvar. | |
| Eva | 2008-08-12 10:36 | |
![]() | Jag håller med babybaby. Jag skriver inte ofta men jag läser ibland. Just nu tycker jag som vanligt att några sågar babybaby pga att man känner sig träffad av hennes beskrivning av betaforumschattare. Visar bara på att babybaby har så rätt!!!! Sen försöker ni projicera det på babybaby. Du har mitt fulla stöd av dina åsikter i denna tråd. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:44 | |
![]() | Jag har lätt att förstå babybaby. Jag ska inte bli så långrandig, men just händelseförloppet som Mimikryp beskriver tycker jag mig se mer av på sistone. Jag stör mig inte på några enskilda personer och alla verkar ju trevliga och så. Det som diskuteras är också ofta relativt oförargligt, men det är just förfarandet jag vänder mig emot. Förstår också om det känns motigt att en tråd låses för att den börja handla om något helt annat när det främst kanske är andra som börjat färden i den riktningen. Jag ska inte låtsas om att jag är helt oskyldig själv, det tror jag inte att jag är, men jag hoppas och tror att jag utefter den aktuella trådens ramar balanserar hyfsat sakligt. Någonting jag också har lite svårt för, likt powerslave, är att spela resonemanget "Men hallå, tråden ligger ju under snack." som ett trumfkort och en föradledning att göra tråden till något helt annat med den motiveringen, eller ett förhållandesätt enligt "Det får man räkna med." Jag tycker det är lite dålig stil, faktiskt. Som avslutning ställer jag en retorisk fråga: Måste man verkligen diskutera någoting som faller under "fristadskategorin" Seriöst för att vara skyddad? Tack för mig Q-tile | |
| emmylicious | 2008-08-12 10:49 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=12203 Den här tråden handlar om ungefär samma sak, fast den ligger under Supportfliken. Jag tycker också att i stort sett varenda tråd som ligger under Snack blir till en chatt så gott som, och som Q-tile här ovan säger; att spela "Men hallå, tråden ligger ju under snack" som trumfkort är helt fel - det står klart och tydligt i FORUMREGLERNA att trådar som urartas till en chatt tas bort (vilket inte följs, tyvärr..) Nu finns det dock en fjanttråd som är som en chat. Då kan ni som skriver ovidkommande saker i i stort sett alla trådar hålla er till den? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-12 10:49 | |
![]() | Så mkt fjant är det inte. Eller så är min toleransnivå helt annan än eran. Alt I don't give a flying.. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:04 | |
![]() | trash, extremt mycket fjant har det blivit på sistone. Faktiskt. Ogillar inte fjanteriet som sådant, bara utbredningen av dito. Numera finns två "chatttrådar" räcker inte det??? | |
| hotcold | 2008-08-12 11:07 | |
![]() | Håller med om att det är otroligt mycket fjanteri. Helt ok om det begränsas till den tråd som är avsedd för det. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:08 | |
![]() | Jag har varit med om trådar här i snack som faktiskt hållit en hygglig nivå på diskussionen. Och så på typ fjärde-femte sidan kommer någon och fjantar till det, varpå andra följer och därmed är ämnet dött. Det tycker jag är supertrist, och jag skulle vilja efterlysa en slags mellankategori eller en fjantkategori utöver snack och seriöst. Samma efterlyses i tråden som emmylicious hänvisar till. Uppenbarligen finns det ett behov. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:11 | |
![]() | Silverin: Missar det. Tycker illa om 80% av inläggen ändå. "Vettiga svar" utan någon som helst vettighet i sig är mer störande. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:17 | |
![]() | Det är ibland tramsigt och internt i Seriöst också, bara lite mindre tydligt. Kan se ut ungefär "Du och jag har ju morrat i varsin halva av semantikens bitring förut och var lika oeniga då, hälsa din fru förresten". När jag började läsa har upplevde jag hela sidan som väldigt intern. Man får väl tro att det har ett samband med att det är så pass få som skriver. Fördelen är att det blir en familjestämning, nackdelen tramset. Sedan tror jag inte att det går att ta död på ett intressant ämne. Aborttråden var ett roligt exempel då en tjej skrev att vi som skrev faktiskt fick ta och sluta skriva, men vem brydde sig om henne liksom? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:18 | |
![]() | Men uppenbarligen finns det en växande irritation av flertalet andra läsare, varför inte bara respektera det. Det e ju inte så att det är personerna i sig som man stör sig på, utan fenomenet att det inte upphör. Det e ju vansinne att forumvärdar ska behöva ta tag i en sån situation, det borde inte behöva gå till ytterligheter utan avslutas med insikten om att så är nu fallet. | |
| Amiable | 2008-08-12 11:24 | |
![]() | " Det e ju inte så att det är personerna i sig som man stör sig på, utan fenomenet att det inte upphör. " Tack Silverin, kunde inte ha sagt det helt själv! ;) Viljan lr rättare sagt orken att lägga ett inlägg är bortblåst emellanåt. Tycker att Babybaby har en relevant fråga om forumtrådarna... | |
| Amiable | 2008-08-12 11:25 | |
![]() | * kunde inte ha sagt det bättre själv - skulle det stå.. :) Hade lite bråttom där.. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-12 11:25 | |
![]() | Bara för att vissa tramsar till det i seriöst också betyder det inte att det är okej. Tramset behöver inte uppstå över huvud taget i en tråd där flertalet faktiskt diskuterar och utbyter tankar, oavsett om tråden är i snack eller seriöst. Jag tycker som Silverin, att det är skamligt att forumvärdarna ska behöva gå in och moderera när en tråd urartar. | |
| Nunnelunan | 2008-08-12 11:33 | |
![]() | Jag tycker som många föregående talare, att fjantet kan begränsas i de trådar som är seriöst menade. Ofta sitter man och läser i forumena medan man väntar på att någon skall nappa in i det spel man öppnat (då man inte sitter och läser profiler på nyinloggade). Ibland hittar man något som verkar intressant, men det dödas omgående av någon lustigkurre eller någon hämndlysten Q som skall ge igen på någon annan! | |
| Amiable | 2008-08-12 11:55 | |
![]() | Tycker inte att det ska spela nån roll om tråden finns på 'Snack' lr 'Seriöst'. | |
| Mouche - Administratör | 2008-08-12 12:07 | |
![]() | Jag förstår helt och fullt vad trådskaparen vill ha sagt och jag instämmer till fullo. Man behöver alls inte räkna med att en tråd ska förstöras av trams bara för att den ligger under snack. Det finns en tråd (flera trådar) som verkligen är Fjantig...håll er till den (de) om det bara ska fjantas! I Snack ska man kunna ta upp vardagliga saker, saker man kanske bara vill dela med andra och detta utan risk att två, tre personer förvandlar det hela till en privat dialog typ a la "puss, kram, lite fräckis, titta på mig"-tråd! Vad som diskuteras under fliken Seriöst har Vulcan förklarat mycket bra så det går jag inte in på. Mouche | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-08-12 12:10 | |
![]() | Bra talat Mouche! =) | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-08-12 12:12 | |
![]() | Håller med, mycket bra talat Mouche! | |
| hotcold | 2008-08-12 12:41 | |
![]() | Bra talat mouche! | |