Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 522

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2008-08-13 15:25
Antal inlägg: 2032

E Solu och MatsJoel. Ni tycker väl att jag tjafsar och förstör diskussionen. Jag kan faktiskt inte bry mig om det. Den här tråden startades med ett citerande av mig och det kan jag inte acceptera. När jag fått en ursäkt och löfte om att det inte ska upprepas kommer jag inte att skriva mer.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 15:26
Antal inlägg: 4715

Det är lätt hänt att falla i fällan, därför är det bara att acceptera att det går aldrig att vinna ett e-gräl. Jag ger mig sällan in i sådana. Men det finns en trivselmaffia som föreslår att man kan ta dispyter i PM istället, för att slippa se otrevlig stämning publikt. Det brukar vara samma personer som frågar uteliggare om de inte kan gå och gömma sig under broar istället, så man slipper se hur miserabla de ser ut.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 15:28
Antal inlägg: 4127

Jag skulle kunna hålla med om det du försöker säga MatsJoel. Men lika mycket som jag kan finna vissa inlägg onödiga, så kan jag finna att beklaga sig över det lik onödigt. Ibland känner jag att det är gott nog att folk ens har en åsikt om något, det verkar vara bristvara i detta apatiska samhälle. Vidare kan det ju vara så att en motiveringar redan har sagts av någon annan, och för att inte älta samma ämne igen, som i din punkt 2, så kanske man nöjer sig med att iaf fått något sagt. Eller jag vet inte...

MatsJoel2008-08-13 15:48
Antal inlägg: 686

Eva_M:
Om jag läser något som inte passar mig i exempelvis Snack här så skiter jag i det.
Om jag läser en intressant diskussion som övergår i meningslöshet blir jag småirriterad och stänger antagligen ner forumet.
Om jag sen ser dem som försöker hålla nivån uppe bli kritiserade (inte av katalias, värt att notera!) så tycker jag det är värt besväret att reagera.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-13 15:55
Antal inlägg: 2199

Håller med stilig karl. (Notera att jag nu höjer nivån på debatten genom att instämma i en annan talares inlägg. Jag viar att jag tycker den stiliges argument är så pass hållbara att jag inte behöver tillägga något. Et sådant enkelt "tyckande" kan föra debatten framåt eftersom fler kanske inser att S_K har en poäng och ägnar argumenten extra uppmärksamhet. Och jag visar att jag vill elda på debatten och brinner som en buske i ökenen för debatten allena och åsidosätter mitt eget ego, bortsett från denna lilla parentes.)

MatsJoel2008-08-13 16:05

Jag är ledsen att du känner dig kränkt, men står fast bakom mitt användande av citatet.

katalias - Ej medlem längre2008-08-13 16:19
Antal inlägg: 2032

Jaha.
Jag tänker inte tjata mer om saken. Den intresserade kan ju läsa bakåt och själv bilda sig en uppfattning om citeringen var rättvis eller inte. Jag anser inte att den var det.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-13 16:26

Tips, MatsJoel, är att skriva om med egna ord. Hitta på ett eget snarlik citat av samma typ, så får du ju fram det du vill ändå :) Känns inte som att det har något större värde att ett citat är autentiskt när det är taget ur fel sammanhang. Du kanske till och med hade kunnat spetsa till det ännu mer.

y not2008-08-13 16:36
Antal inlägg: 9014

jag skulle vilja trascha alla inlägg här ovan som synnerligen dåligt underbyggda. Bara att börja med ett citat som menar porecis motsatsen mot vad TS tror det betyder och sen diskutera för eller emot detta. Skall vi tro på TS tolkning eller skribentens syfte.
För min del verkar det som om någon försöker få ihop ett ämne av en hönsfjäder som han tror är ett anddun och sen göra en tuppkam av den.
För min del verkar förösket dumt att misslyckas

Budalv - Ej medlem längre2008-08-13 16:39

Håller med y not.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 17:10

Håller med Budalv.

y not2008-08-13 17:51

tycker E Solu tar på tok för lättvindigt på frågan

trashone - Ej medlem längre2008-08-13 17:51
Antal inlägg: 18678

Jag vill bara förstöra tråden genom att säga hur enormt roande den är.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 17:54
Antal inlägg: 4127

Tycker det är bra att folk vill "förstöra trådarna" för att påpeka hur roliga de är. Det får mig att reflektera över hur roligt det faktiskt är, och då får jag mig ett gott skratt, vilket kan behövas ibland.

MatsJoel2008-08-13 17:56

Jag tycker det är en viss skillnad på 'betyder precis motsatsen', och 'riktar sig mot någon helt annan'.

"Skall vi tro på TS tolkning eller skribentens syfte."
Är det här ett försök att missuppfatta med flit för att få in lite nya vinklar?

MatsJoel2008-08-13 17:57

Jag vill för övrigt ge dagens ros till våra moderatorer för att de står ut =)

trashone - Ej medlem längre2008-08-13 17:58
Antal inlägg: 18678

Står ut med tråden? Ja det förtjänar en del.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 17:59

Jag vill ge dagens ros till mig, för att jag tvingas stå ut med mig själv vare sig jag vill eller inte.

y not2008-08-13 18:45

jag vill ge dagens ros till våra moderater för att de så envist satsar på kollektivt självmord.

Till Matsjoel vill jag bara säga

puss

Karincx - Ej medlem längre2008-08-14 12:13
Antal inlägg: 31

Dagens tistel går till det lilla moln på himlen som orsakar djup årstidsdepression på bred front.

Du (Matsjoel) kopplade ihop trivselspridarna med gruppen som vill framföra en åsikt utan att argumentera för den... Trivselspridarna behöver väl knappast argumentera för varför de sprider trivsel...:) Om du vill ha argument på området kan jag lägga fram åtminstone åtta argument om det, men jag anser den diskussionen vara avslutad. Snarare är det ju många som klagar som borde ha fler argument. Klagomaffian har mer eller mindre tagit över det här forumet. Lyxproblem, lyxproblem...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?