Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2008-08-14 16:31
Antal inlägg: 8941

hakwa: Japp, innan jag träffade min nuvarande så kunde jag för allt i världen inte förstå hur min syrra kunde tycka att hennes "håriga" pojkvän var sexig. Men nu fattar jag! =)

Felixy2008-08-14 16:35
Antal inlägg: 272

Nu drar jag ingen åldersgräns här men "äldre" har nog lättare att acceptera sin kvinna/man med hår? "Yngre" i dag har nästan fått lärt sig av vänner/tidningar osv att man ska raka bort allt hår för att det är äckligt/ofräscht osv. Så är helt enkelt modet? Det är "sexigt" idag att vara utan hår. Med det var inte lika vanligt förr (visst det förekom ju självklart men inte lika vanligt?) så vissa tycker att det är osexigt för att man ser ut som ett barn när allt könshår försvinner?! Har jag lite rätt iallafall? Småflickor börjar raka sig när FÖRSTA hårstrået dyker upp för att det "ska" inte vara något hår här,här och där. Det är ju helt fel men man lär sig av sin omgivning tyvärr. Eller?

hakwa - Ej medlem längre2008-08-14 16:41
Antal inlägg: 462

Felixy:
Jag tycker inte det är fel. Det är som du säger helt enkelt en utveckling....

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 16:41
Antal inlägg: 4127

Min vändpunkt när det handlar om skönhetsideal angående kvinnlig kroppsbehåring var när jag var i tonåren och såg "gycklarnas afton". Där hade kvinnorna hår under armarna och på benen. Men fetsnygga var de ändå. Likadant när man gav sig in på fransk film från 60-70talet. Slog mig då att jag hade blivit lurad, att allt var bara ett nytt påfund. Om man bortser från att det har funnits folkslag som har rakat sig av religiösa skäl el. dylikt. Så det är säkerligen en generationsfråga.

TazzRat2008-08-14 16:41
Antal inlägg: 268

Felixy: Fast det är ju hos oss TJEJER en stor del av felet ligger isf. Min sambo är YNGRE än mig, men har haft KLART fler partners. Hos oss är det JAG som har stämplat tjejer som hårlösa.

Om man går med en grupp människor av blandade kön på stan o ser en tjej med orakade ben i kort kjol- vilket kön uppmärksammar då detta? Jag tror att vi tjejer ställer högre krav på oss än vad killar begär. (Min syn på saken efter mina upplevelser, dvs. Självklart går det inte att generalisera detta något mer än annat.)

emmylicious2008-08-14 16:42
Antal inlägg: 4501

Jag rakar mig för att jag inte tycker att det är skönt med hår, för min egen skull. Ingen annans. Hela benen, armhålor och "intimt" som någon annan uttryckte det.

TazzRat2008-08-14 16:44

Stilig_karl: Tänk att varje inlägg jag läser från dig tror jag att du vinner fler- o fler guldstjärnor i min himmel! §;oD

hakwa: Hade vi diskuterat det här på en fest hade jag kallat dig mansgris! §;o) Skämt åsido: Inte kan du väl känna att det är okej att flickor i 11-årsåldern snaggar muttan? Om det är mycket för t ex oralsexet som du anser att det ska vara slätt därnere, så borde väl du vara en av de första som anser att småflickor ska ge fasen i detsamma?

Felixy2008-08-14 16:48

TazzRat > Absolut! Det är vi tjejer som ställer till det för oss själva! Jag pratar sex med både tjej&kill kompisar. Och en tjej kan lätt slänga ur sig "fy fan han va inte rakad o bla bla.." medans en kille säger "hon var orakad, det var helt okej men hon kanske kunde ansat lite iaf". Vi gör så stor big deal av allting medans killar oftast tar det för vad det är. Åh jag hatar mitt eget kön ibland :) och jag hatar mig själv för att jag går på skiten som står i veckotidningarna,och för att jag bryr mig för mycket om andras åsikter. MEN något jag är stolt över är att medans tjejkompisarna lägger ner en timme på kläder och makeup så kan jag sitta o skratta åt dom osminkad och sen gå på krogen ändå, utan 14 lager makeup på mig. *ger mig en klapp på axeln*

vulcan2008-08-14 16:49
Antal inlägg: 7666

En bra regel kan väl vara att inte förvänta sig (eller värre kräva) att partnern ska ansa sig på fler ställen än vad man själv är beredd att göra.

TazzRat2008-08-14 16:51

Felixy: Right on, Gööööörl! §;oD

Killar är faktiskt bra mycket öppnare. Både att ta in nya saker o människor o att säga vad dom tycker etc. Konstigt att vi fruntimmer ska vara så omöjliga. *Sura*

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 16:51

Felixy: *Ger dig en klapp på axeln* också ... :)

TazzRat2008-08-14 16:51

vulcan: Haha! Det vore nåt! §:oD "Visst rakar jag benen, raaaaring. Du först!" §:oD

vulcan2008-08-14 16:56
Antal inlägg: 7666

Jo det är just därför jag inte kräver benrakning med tanke på vilket enormt och smärtsamt projekt det vore att avlägsna behåringen från mina spiror :-)

TazzRat2008-08-14 16:58

vulcan: Å andra sidan visar du dig säkert inte så ofta i kortkort heller? §;oD

Little_Red - Ej medlem längre2008-08-14 17:00
Antal inlägg: 1092

Vulcan i kortkort är grejer det ;-)

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 17:00

Ett tips för tjejer (och killar också för den delen) som inte vill raka benen men ändå finner benen vara allt för "aplika" (fast de är fullt mänskliga :p ), är att bleka håren. Nu under sommaren kan det ju räcka med solens hjälp också...

kixo2008-08-14 17:05
Antal inlägg: 78

helvete! vaddå se ut som ett barn om man är hel rakad där nere? ser då en ung flicka i tio års åldern som börjar få hår på muttan ut som en vuxen? jag har aldrig fattat det där... så alla killar som gillar rakade fittor är alltså pedofiler? nej jag tror inte det. det är väl upp till var och en hur man ska se ut. min mamma gillar att se ut som tina turner i armhålerna och de e väl hennes beslut... själv vill jag ta bort hår...

aspekt2008-08-14 17:08
Antal inlägg: 60

Jag ogillar alla konventioner om hur man SKA göra. Jag rakar mig inte alls och jag står för det. Jag trivs med det och förstår inte varför jag ska hålla på och plåga mig själv för att se ut som en flicka som inte kommit in i puberteten. Jag har inte ännu träffat någon kille som haft något problem med detta och mina vänner ifrågasätter inte mitt val.

Man kan ju fundera varför knappt någon rakade sig för kanske tjugo år sedan medan alla nu helt plötsligt har hårnoja och ska ta bort alltihopet. Att lägga ned så mycket tid på något så onödigt. Det är ideal som vi människor har skapat åt oss själva. Helt plötsligt har männen lagt beslag på ensamrätten till kroppsbehåring, om man är kvinna som har under armar o.s.v. anses man ofräsch och okvinnlig. Är det bara jag som tycker att detta är konstigt?

klotrund2008-08-14 17:10
Antal inlägg: 17

Rakar man sig för sin egen skull? Hm, undrar hur många som skulle köra helrakat på en helt öde ö...

Felixy2008-08-14 17:11

aspekt : nej det är skitkonstigt :)

Kixo : men herregud, blanda in pedofiler i det här? :P då är du väl inne på fel spår iaf. men vissa ser ju könshåret som ett.. ja åldertecken och tänder kanske på att h*n ser mogen ut och vuxen ut med sin behåring. Men det har ingenting med pedofiler att göra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?