Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
uisge beatha - Ej medlem längre2008-08-15 12:08
Antal inlägg: 1289

:) Klok som vanligt käre vän! Jag kan flyga - jag är inte rädd! Behov av kontroll är ett gissel, och föga användbart som passagerare utan dubbelkommando. Jag skulle fortfarande vilja ha en pistol, men jag ska först prova med musik, och ta av mig kontrollrocken vid gaten.

vulcan2008-08-15 12:12
Antal inlägg: 7666

mm... jag ska faktiskt försöka komma ihåg att göra det själv. Tror det faktiskt kan nytta med en rent symbolisk sån handling. Min egen rädsla är mer hanterbar än din och pottränads, men den orsakar ändå onödig anspänning inför flygningar. Den utkonkurreras dock av den enorma tristess jag känner under flygningar. Även den timme det ex.vis tar att flyga till Umeå känns som en mindre evighet. Ändå har jag bokat in mig och ungarna på en Thailandsresa i vinter med tjocka släkten och med typ 13 timmarx2 i planet :-)

Lill-IT2008-08-15 12:16
Antal inlägg: 31605

Jag försöker att överkomma mina rädslor, inte så mycket för min egen skull som för mina barn. Spindlar, höjder, farter.. fine...det fixar jag.

Flyger gör jag, men med stor ångest och det är, som ni tidigare nämnt, sekunderna av medvetande innan död vid en eventuell olycka som skrämmer.
Nu sist fick jag nästan bända loss mina fingrar från armstödet när vi kom fram. Min lilla dotter satt och tröstade mig de fem timmar som flygresan tog: -Såja mamma, vi är snart framme..

Undrar vilket som skapar störst skada hos barnen; en vettskrämd mor som trots allt flyger eller en mor som ger efter för sin ångest och låter bli att flyga?

Dyslekso2008-08-15 12:23
Antal inlägg: 8945

Instämmer i skaran med "rädsla för rädsla". Just flygkrascher som föregåtts av flera minuters turbulens eller dykande föreställer jag mig som bland det värsta i skräckväg man kan vara med om.

Bror Gnu - Ej medlem längre2008-08-15 12:33
Antal inlägg: 87

Jag är rätt övertygad om att det högst reella hotet av en instabil bomb gör att Beatha glömmer hjärnspöket flygplanskrasch, oavsett vilket sätt att dö på hon föredrar.
Men okej - vi kommer av flygplanet med vår 45:a magnum. vad har vi lärt oss? vapen löser problem, magnum skyddar mot allt ont?
Lika bra att alltid ha sin grovkalibriga vän i bakfickan som en talisman mot demoner.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-15 14:15
Antal inlägg: 4715

Det bästa man kan göra är att dricka sig så full att man inte minns flygresan. Statistiskt sett överlever man fall från hög höjd mycket bättre om man är avslappnad, än om man är stel av rädsla. Sen kan man trösta sig med att det är högre sannolikhet att man dör i taxibilen på väg hem från flygplatsen än att man dör i flygplanet.

Basta - Ej medlem längre2008-08-15 14:30
Antal inlägg: 3528

Jag är inte rädd för flygandet däremot lider jag av svår klaustrofobi. Det som funkar för mig är att supa mig full, som tur är flyger jag sällan i tjänsten. Det är en fördel om flyget går på kvällen. Senast jag flög lyfte vi 07.15 ingen nyttig frukost den dagen.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?