Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2008-08-15 12:21
Antal inlägg: 7666

Forumadmin: Det är väl iofs en ståndpunkt bland andra att man inte tycker att en diskussion har något berättigande eller att den är medvetet tillvriden av diskussionsstartaren. Nu har du framfört den hr lejonmix och fortsatta ifrågasättanden av trådens syfte och inriktning kommer jag att betrakta som kapning/sabotage och behandla därefter.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 12:22
Antal inlägg: 2692

ok, och det ska du skylta med inför alla? Tycker man kan skriva PM om sådant. SNYFT

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 12:23

Dock anser jag att det som gär en till svensk är väl vad som står i passet?

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-15 12:25
Antal inlägg: 297

Ooooh

vulcan2008-08-15 12:30

Ok. Själv anser jag att det krävdes för tydligheten i tråden och för alla inblandade att klargöra vad som gäller. Vi har f.ö. vi flera tidigare tillfällen klargjort att man har rätt att starta en tråd om vad man vill som håller sig inom reglerna och att vi inte kommer att tolerera att någon drar igång nån slags vendetta mot en trådstartare av den typ som du gör här. Därför tycker jag inte sådär jättesynd om dig för att du ev. får skylta lite här som ett varnande exempel :-)

Wilsson - Ej medlem längre2008-08-15 12:31
Antal inlägg: 325

matss skrev: "För mig är det busenkelt. Svensk är man om man hejar på Sverige i fotbolls-VM. Eller om Sverige är förstavalet - alla kategorier -"

Så eftersom jag ALLTID höll på Agassi i tennis då, oavsett om han mötte Clement eller Tomas Johansson så är jag amerikan då? Eller icke-svensk?
Spelar AIK mot Barcelona eller annat lag så håller jag ALLTID på aik:s motståndare. Gör det mig till ickesvensk då? Ursäkta men ditt argument är lite silly nu.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 12:31

ok=) Vulcan, du har PM. Sedan är jag lite ny på forumet vad gäller aktivt deltagande.
Men då tar jag det hela som en komplimang=)

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 12:34

Håller man på AIK´s motsåndare är man INTE frisk. Men jag förstår vad Du menar Wilsson. Jag håller alltid på Dif´s motsåndare- speciellt i Europa.
Jag vidhåller att passet är avgörande.

matss - Ej medlem längre2008-08-15 12:58
Antal inlägg: 217

Wilsson, bortsett från att det knappt finns några svenskar i AIK - eller i Djurgården eller nåt annat allsvenskt lag heller för den delen (fotbollen kommer sluta som svensk basket), så försöker du dra en parallell som inte är en parallell. Man måste inte göra sig dummare än man är.

Hejar du t ex på Italien när de möter Sverige i en landskamp ... eller för all del på finnarna i Finnkampen ... då har du uppenbarligen inte hjärtat i Sverige. Eller ta krigsexemplet, det är väl än mer talande. Var det nåt i det resonemanget som var svårt att förstå?

matss - Ej medlem längre2008-08-15 13:00

Och visst kan man hänvisa till passet, men det är ju den formella definitionen och gör tråden helt meningslös. Oavsett "ironi", sarkasm eller vad det månne var så tror jag inte TS var ute efter just det enkla svaret.

Och hur är det med folk som har dubbla pass? Kan man t ex vara BÅDE svensk och engelsman? Inte som jag ser det.

vulcan2008-08-15 13:06

En klassiker är ju invandraren som bott länge i Sverige och känner sig mest som exempelvis grek när h*n är i Sverige, men mest svensk när h*n åker till Grekland. För mig som står tryggt rotad i min svenska identitet känns det svårt att föreställa sig fullt ut, men uppenbarligen är det så ganska många känner.

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-15 13:12

matss; vulcan;
Nu känner jag mig förstådd. Det är inte nödvändigtvis hur frågan är ställd utan hur svaren formuleras som gör ett ämne värdefullt och intressant att diskutera.

matss - Ej medlem längre2008-08-15 13:23

(och Lejonmix, jo om man hejade på AIK:s .. eller Djurgårdens .. motståndare så var man visst frisk. Anders Frisk :P)

le-lou2008-08-15 13:24
Antal inlägg: 17500

Jag hejar alltid på motståndarna till Sverige :). Förräderi är så mkt roligare än förbund.

Men så är jag inte helsvensk heller .

gic - Ej medlem längre2008-08-15 13:46
Antal inlägg: 241

Min nationalism dog på skolavslutningen när man inte fick sjunga nationalsången för att det kunde anses rasistiskt. Inte för att jag så gärna ville sjunga den eller så, men att till och med invandrarna kissade på sig av skratt för den svenska vekheten.

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-15 13:54

Vadå inte fick? Vad är det för omvänd rasism?
Att svenska svenskar inte får äga och sköta en renhjord, utan att man måste vara same bland renägande samer för att få äga just renar, det är omvänd rasism. Men ingen opponerar sig mot det. Vad jag nu menar med detta inlägg.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-08-15 13:55
Antal inlägg: 2288

jag skulle nog säga att det är min småaktighet

Ajdan2008-08-15 14:14
Antal inlägg: 396

Temp, HippsHipps sketch är uuuhnndeerrrbaahhhhhwwwr. :-)

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-08-15 14:43
Antal inlägg: 31064

Dina kornblå Foppatofflor.

Teppy2008-08-17 14:53
Antal inlägg: 2314

Jag känner mig mest italiensk, men även ibland svensk..även fast jag inte är det. När jag är i Italien så ser dom mig ju svensk, typ.. och här i Sverige ser svenskarna mig som en blatte :)

Vad gör en till svensk då? Klurigt..

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?