Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teppy | 2008-08-19 18:26 | |
![]() | swingmatism, du har mail. | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:26 | |
![]() | swingmatism: tack snälla! teppy: förlåt! det är med kärlek. ska sluta vara elak nu. lovar! | |
| CHL | 2008-08-19 18:29 | |
![]() | men i tråden låter det som du inte har pengar till mat hemliga anna. Har man valt att spara undan pengar, så är det valet självvalt. Så jag anser att din tråd är fånig.. Finns faktiskt dom som har problem med att ha pengar till mat, du har inte det om du sparar till en resa!!! | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-08-19 18:29 | |
![]() | Teppy... det var därför jag frågade först, men ja jag har fått intrycket att du är eller iallafall vill vara lite öfverklass. Att du sedan skriver att du inte kan förstå hur folk kan göra slut på pengar och att du aldrig lär hamna i den sitsen själv stärker bara den uppfattningen. Men jag kan ju ha fel, det var därför jag frågade. Men det var inte det som var poängen, utan det jag ville komma fram till var att du inte ens kan låtsas se saker ur någon annans perspektiv. Inser du att det är en ganska allvarlig störning och att du borde söka någon sorts hjälp för det? | |
| CHL | 2008-08-19 18:30 | |
![]() | go jankster! | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:32 | |
![]() | CHL. du har rätt. men problemet var bara det att jag inte hade pengarna när jag var i affären. hade jag kommit åt mina sparpengar därifrån så hade det ju inte blivit pinsamt. jankster: sluta nu hon har fått nog. Teppy är säkert en jättefin tjej | |
| CHL | 2008-08-19 18:33 | |
![]() | får väl äta fil säger du och tycker synd om dig själv... Varpå man uppfattar det som att du inte har pengar kvar till mat... Men visst, menar du så... så kunde du ju skrivit det! | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-08-19 18:35 | |
![]() | jag slutar för att du ler så fint på kortet hemliga anna. | |
| CHL | 2008-08-19 18:36 | |
![]() | jag har upplevt att man går i botten på sparkontot. Vi har hus, barn, två hundar och två katter... En månad gick allt sönder samtidigt, sparkontot rök. Dottern blev sjuk, pengarna från försäkringskassan tog ett halvår. Hunden fick en böld= veterinärskostnader.. Då var det banne mig inte lätt!! | |
| Teppy | 2008-08-19 18:36 | |
![]() | CHL: .... jankster, allvarlig störning? JAg har inte alls någon allvarlig störning på något sätt. Jag tycker bara att folk bör ha pengar kvar till mat, det är för fan 19e.. Vad händer om dom har barn och inga pengar har den 19e? Ska dom använda barnets barnbidrag att slösa upp då den 20e? Nej du, det tycker jag ska sparas på ett konto för barnet. | |
| swingmatism | 2008-08-19 18:38 | |
![]() | Teppy; du har svar | |
| CHL | 2008-08-19 18:38 | |
![]() | hahahhaa................ hon har talat! Barnbidraget har inte alla råd att sätta undan heller. Vakna upp ur din lilla rosa värld och nosa på verkligheten! | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:39 | |
![]() | ja jag är skyldig som satan själv. menade, för att vara suupertydlig. att jag stod i affären och hade inga pengar kvart på kontot. fick gå hem där jag bara hade fil. kunde ju ha satt över pengar från mitt sparkonto för att sedan gå tillbaka till affären och köpa mat men jag valde att inte göra det för jag vill inte använda mina sparade pengar till att köpa mat. jag tycker inte synd om mig själv för att jag fick äta fil, det var bara tråkigt. men det värsta och poängen med hela tråden var pinsamheten i att inte kunna betala för sig i affären. tydligt nog? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-19 18:39 | |
![]() | Jag har då aldrig valt att förespråka Carola - om det nu är Häggkvist hon heter eller va fanken det är - men nu ska jag göra det! Hon hade en låt för några år sen som jag tror kan passa bra in här just nu; "Walk a mile in my shoes". | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:40 | |
![]() | teppy jag har barn. och har man barn får man barnbidrag den 20:e min son är för övrigt med sin far och får äta riktig mat för de som undrar | |
| Teppy | 2008-08-19 18:40 | |
![]() | CHL, alla lever vi i olika verkligheter.. eller hur? Jag skulle aldrig ta barnbidraget från mitt barn, utan låta det sparas. Förstår att du stör dig på att alla inte behöver leva som dig... Rosa värld? | |
| Teppy | 2008-08-19 18:41 | |
![]() | Jennifer Lopez har också en låt som heter "Mile in my shoes" | |
| Missix74 | 2008-08-19 18:41 | |
![]() | Ibland, bara ibland.... önskar jag att alla får känna hur det känns att av olika skäl befinna sig, dagen innan ny inkassering, totalt utan pengar. Då kanske denna tråden hade haft lite annan text i sig... | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:42 | |
![]() | dessutom teppy. så har jag pengar kvar trots att det är den 19 och pengarna kommer i morgon men jag hade dem inte i affären | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-08-19 18:42 | |
![]() | Nu är det ju så Teppy, att barnbidraget är inte till för barnets kommande behov, utan för barnets behov NU. Vilket med största sannolikhet betyder mat, kläder osv. | |