Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teppy | 2008-08-20 16:34 | |
![]() | wilsson är bäst | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:38 | |
![]() | pewsa: Tack för att fler fattar vad man pratar om (vissa ska bara läsa det dom vill) Teppy: ;) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:41 | |
![]() | Problemet är väl att man säger att en hel grupp människor beter sig på ett sätt, i detta fallet utlänningar. Det är en fördom som visserligen bygger på egna erfarenheter. Men är ändock en fördom, det är ingen sanning. Ser inte att någonting konstruktivt kan komma ur de kategoriseringar av människor som finns i denna tråd. Går att använda sig av ord som "att vissa", "de jag träffat" eller kanske t.o.m. skita i det helt och hållet....Fler har försökt påpeka det, men jag gör det igen. Tack porslin :) | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:45 | |
![]() | "Det är en fördom som visserligen bygger på egna erfarenheter. Men är ändock en fördom, det är ingen sanning." Inte en sanning????????? Skojjar du??? När det har hänt framför mina egna ögon FLERA ggr..på olika ställen dessutom... och vad sa "pewsa"? Det är inte bara i tvättsugan dom beter som djur heller...vissa alltså.. inte alla.. | |
| vintage | 2008-08-20 16:49 | |
![]() | för det första spelar det väl ingen roll om man e turk, grek eller italienare bosatt i sverige. om man talar nedsättande om ett speciellt folkslag ÄR det rasism. varför skulle det vara okej bara för man inte själv e svenne? så jag kan tala illa om serber när jag e i turkiet, för då är jag ju själv invandrare??? doh! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:52 | |
![]() | Wilsson: Varför är det så viktigt att säga att utlänningar gör så när det säkerligen faktiskt är långt ifrån sanningen att en majoritet skulle bete sig så? Även fast jag förstår funktionen av fördomar så känns det tämligen onödigt i detta fallet och det enda som kan komma utav det är att folk blir upprörda. Mig veterligen så har inte ens djur kläder och behöver inte använda tvättmaskiner. Lyckos dem. De skulle antagligen få höra mycket skit där nere. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-20 16:53 | |
![]() | ämnet faller helt ur stänger tråden och raderar olämpliga inlägg | |
| vintage | 2008-08-20 16:53 | |
![]() | wilsson: "Det är inte bara i tvättsugan dom beter som djur heller...vissa alltså.. inte alla.." nu börjar det barka för långt tycker i alla fall jag. vaddå dom!?!? i min tvättstuga huserar bara svennar, och de beter sig värre än svin. i storts sätt VARJE gång jag ska tvätta, får jag först ta ut den som tvättat innans blöta tvätt ur maskinerna samt det torra ur torkskåp samt torktumlare. det gör att jag ALDRIG kan börja tvätta i tid, och missar då oftast att tvätta mer än 4 maskiner ist för 6. och att rengöra efter sig är det inte tal om. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:59 | |
![]() | "Varför är det så viktigt att säga att utlänningar gör så när det säkerligen faktiskt är långt ifrån sanningen att en majoritet skulle bete sig så? Även fast jag förstår funktionen av fördomar så känns det tämligen onödigt i detta fallet och det enda som kan komma utav det är att folk blir upprörda." Stilig: För att det är viktigt att säga sanningen, sanningen är den att just utlänninngarna beter som djur och sämst i tvättsugan. Så är det bara, tyvärr måste jag säga. Jag önskade att det inte va så givetvis, men nu är det så. Av 10 fall som händer i en tvättstuga av negativ karaktär så är det 70% en utlänning som "inte kan språket". -"Jag inte vet, jag inte kunna" Eller knappt det... O varför ska folk bli upprörda över sanningen? Låt dom bli det då. Undra hur många som håller med mig o Teppy som inte vågar skriva det nu, av rädsla, oxo typiskt svenskt. Ett skräckexempel var väl vid valet förra gången när det hade smugglat in en mick i ett valtält där man hörde en politiker (känd sådan) säga. -"Dom jävlarna får bara bidrag för det enda dom gör är ju att föda barn"... Tom politikerna tycker samma som de flesta men "vågar" inte säga det öppet. Jag vågar iaf. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3