Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 539 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-29 00:53 | |
![]() | "irländska folksånger" var bra :) | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-29 00:53 | |
![]() | och sen kanske det blev viktigt att synas på MTV? | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-29 01:05 | |
![]() | Mja, okej att "Enter Sandman" verkar gjord för listorna men det är också det enda jag går med på :) | |
| grisseknorr | 2008-08-29 07:04 | |
![]() | Metallica har väl knappast sålt ut sig ang musiken, om dom hade gjort det så skulle dom ha gjort black album 2, 3 och 4 då den sålde/säljer bäst.. Nä Metallica har väl alltid gått sin egen väg och gjort den musik DOM vill för tillfället inte den musik fansen vill höra.. Lejonbalsam: Dom kommer över hit på en inomhusturne i vår, vilket var ett tag sen sist, -99 om jag kommer ihåg rätt | |
| miss_ia | 2008-08-29 07:32 | |
![]() | Jag tycker det är kul att dom fortfarande hänger på. Vad som irriterar mig är deras kommersiella vansinne, attacken på iTunesanvändare och att Kirk, efter så enormt många år som gitarist, fortfarande inte lärt sig att lira. Jag saknar thrashen.....jag saknar rivet...jag saknar Cliff! | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-08-29 15:00 | |
![]() | Jag saknar Dave Mustaine. | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-08-29 15:03 | |
![]() | Med risk för att bli kallad popsnöre vill jag ändock säga att jag även gillade "the black album". Men efter den plattan har dom inte gjort en människa glad - åtminstone inte mig. | |
| miss_ia | 2008-08-29 15:51 | |
![]() | Ja, fast Dave Mustaine var ju inte ens med på Kill 'em All.....han blev ju sparkad innan...Kirk Hammet kom med precis innan plattan, och han lirade innan i kultbandet Exodus, som i torsdags lirade på Hole in the Sky i Norge:) | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-08-29 15:56 | |
![]() | Kill'em All är och förblir Metallicas bästa skiva. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-08-29 15:57 | |
![]() | Kanske ska förtydliga mig, Kill'em All är enda Metallica skivan som ger mig ståpäls. :) | |
| miss_ia | 2008-08-29 16:02 | |
![]() | För mig är det Master of Puppets...Cliffs bassolo...mmmmmm | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-08-29 16:04 | |
![]() | Du gillar inte Pulling Teeths då? | |
| Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-08-29 17:05 | |
![]() | Kill´em all hade jag på ett svajigt kassettband när det begav sig. Jag tyckte då att musiken var i hårdaste laget - jag gillade Maiden bättre. Men när man lyssnar på plattan idag är den ju inte alls särskilt hård. Tänk vad tidens tand kan göra med gammal metall. Nåväl, Kill ´em all är en bra platta, men enligt min åsikt når den inte upp till samma höjder som "...Lightning" och "...Puppets". "Ride the Lightning" är nog favoriten om jag tvingas välja. Öppningsspåret *rys*: www.youtube.com/watc...jl gUx7_aN0 | |
| miss_ia | 2008-08-29 18:53 | |
![]() | lothal...ska jag vara ärlig hade jag aldrig hört dom...men nu har jga...lät helt okej, lite för mycket USA hardcore för min del....jag är mer för det gamla brittiska soundet, typ Discharge, Varukers och Exploited....Men det dög, helt klart:) | |
| miss_ia | 2008-08-29 18:54 | |
![]() | Nicktroll....gillar jag den här bättre: www.youtube.com/watc...re =related | |
| miss_ia | 2008-08-29 18:55 | |
![]() | Måste stajla lite: Jag har två uppsättningar av Cliff Burton autografer...det ni...fick dom 5-6 timmar innan han dog! | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-08-29 18:56 | |
![]() | Håller med Nicktroll, Ride the lightning är bäst, Puppets näst bäst och Ajfa på en stark tredjeplats. Resten av albumen är också bra, förutom Stanger, men inga är i närheten av att vara så genomgående bra som de tre först nämnda. | |
| grisseknorr | 2008-08-29 19:10 | |
![]() | miss_ia: Om du har äkta autografer från Cliff så är du min nya idol : ) Vad ni klagar :d Det är klart att om man vill förnya hela tiden och inte köra på samma sorts musik jämnt så kan inte alla vara nöjda.. Metallica står för det dom gör och vågar pröva något nytt, det ska dom ha ett tack för... Vad trist om alla låtar på alla album hade låtit som dom "gammla" låtarna, då hade ni klagat på att dom inte vågar förnya sig... Jag håller med om att dom tidiga albumen är bäst men då ville dom väl också bevisa något och sen efter TBA så kunde dom slappna av och experimentera... Bästa låt...fan va svårt men får nog bli Fade to Black | |
| miss_ia | 2008-08-29 19:15 | |
![]() | grisseknorr.....så klart dom är äkta. Man vore patetisk om man ljög om något sådant...nej, jag träffade hela Metallica på Solnahallen natten den 26 september 1986...Cliff var påtänd och full som fan, låg raklång över bordet, James var trött, Lars babblade på som vanligt och Kirk blev otroligt intresserad av min kompis...jadu, dagen efter då jag läste om olyckan som kostade Cliff Burton livet, bröt jag ihop fullständigt...jag hade ju klätt mina väggar med hans underbara ansikte...Han var min stora idol, näst till Ian Gillan! | |
| grisseknorr | 2008-08-29 19:21 | |
![]() | Faaaan vad jag ville vara med där, brukar skälla ut morsan emellanåt för att hon födde mig för sent så jag inte var med på den tiden... Cliff var så sjukt duktig på basen, hans solon är mästerverk... Tragiskt att det slutade så tidigt,han hade definivt blivit den största...snacka talangfull kille... | |