Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 608 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Märy loo - Ej medlem längre | 2008-08-23 18:32 | |
![]() | Hos mig är de soooooool ;D | |
| Nemi | 2008-08-23 18:36 | |
![]() | Själv så laddar jag inför ännu en vända spindel-jakt, det sitter en stor långben-spindel i taket i köket. Jag kan absolut inte döda någon insekt (blir äcklad av det samt är lite blödig) så jag får jaga ut dom eller fånga dom och släppa ut dom. En slags vardagsmotion ;) (De är ju snabba de jäklarna..) | |
| lillebo | 2008-08-23 18:40 | |
![]() | Inga problem för mej ...jag gallskriker då kommer min man och räddar mej....han är bra att ha till mycket | |
| merqria | 2008-08-23 18:55 | |
![]() | Jag hyperventilerar, gråter och skriker. Det hjälper oftast inte. Jag brukar dammsuga upp dom, men inte utan att dammsuga upp 15 knappnålar efteråt, bara för att vara säker på att den verkligen dör. Tänk om den skulle krypa ut igen.. Löjligt att man ska vara så rädd. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-23 18:56 | |
![]() | Lillebo... jag tror att du skulle kunna göra dig årets klipp om du startade en leasingfirma där du hyr ut din man på olika insektsavrättningsuppdrag till ensamstående, hysteriskt rädda kvinnor. Du behöver inte tacka mig för förslaget, det räcker så gott med att jag belönas med tjugo procent av intäkterna. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-23 18:57 | |
![]() | OBS! Sista ordet där ska verkligen vara INTÄKTERNA - icke att förväxla med insekterna. | |
| mrperfect | 2008-08-23 19:51 | |
![]() | jag förstår inte hur ni kan vara rädda för dessa små kryp *s* | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 19:53 | |
![]() | Nä, inte om man bor i Sverige iaf. Om man bor i t.ex. Australien är ju förutsättningarna annorlunda... | |
| mrperfect | 2008-08-23 21:02 | |
![]() | Jag såg några youtube filmer om "Hornets"- det va ena maffiga saker, där skulle jag vara ytterst försiktig, sedan tittade jag en sida om svenska getingar--blaha blaha.... | |
| Mimikryp | 2008-08-24 11:58 | |
![]() | Jag var nyligen uppe i Abisko (långt norrut, en bit ifrån Kiruna) och vandrade. Visst hade de hyfsat stora spindlar. Jag "gosade" med i alla fall fyra olika 2-centimetare. Jag kan ju även tillägga att jag haft (extrem) spindelfobi hela mitt liv, men jag gick i terapi för att bota den för snart två år se'n. :-) "Gosandet" med spindlar jag träffar är naturligtvis ett sätt att hålla terapin vid liv, så jag inte blir rädd igen. *ler* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-24 12:02 | |
![]() | Jag dödar alla spindlar i min väg, säkrast så. Dock var det nära att jag dog då jag sov över i en stuga i Kivik en sommar och en spindel i storlek häst knallade över magen. Och den jäveln kom undan för att jag rusade ut i småpanik. | |
| Mimikryp | 2008-08-24 12:14 | |
![]() | trash; Hur kan en spindel stor som en häst komma undan i en stuga? | |
| DennisPlz | 2008-08-24 12:18 | |
![]() | Spindlar i häststorlek är ninjor. Det är allmänbildning. | |
| mrsmuffin | 2008-08-24 13:02 | |
![]() | Varför döda ett djur som är 100% ofarligt?? Enligt buddhistisk tro blir man det djuret i sitt nästa liv om man dödar något som ej skadar en. | |
| Mimikryp | 2008-08-24 13:26 | |
![]() | mrsmuffin; Då skulle jag vilja se den i nästa liv som i detta liv dödar en massa olika djur som inte skadat den. ;-) | |
| Cittran - Ej medlem längre | 2008-08-24 13:34 | |
![]() | Undrar vilket djur maken blir då...han har ett antal arter på sitt samvete. Själv lär jag bli en spindel eller abborre...*snyft* och som sådan dödar jag förmodligen flugor och blir en sån... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-24 14:37 | |
![]() | mimikryp: Lätt, jag skrek av fasa på verandan, då passade den på att smita ;) | |
| mrperfect | 2008-08-24 23:58 | |
![]() | jag brukar försiktigt fånga spindelen och bära iväg den till närmaste buskage där den kan få kalasa på alla äckliga flugor som jag inte vill ha i min soppa ( det kostar extra ) :oD | |
| micro113 | 2008-08-25 02:21 | |
![]() | mrsmuffin Nu vet jag varför jag aldrig skall bli buddist. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-25 03:46 | |
![]() | mrsmuffin har nog överdrivit det hela. Finns många olika inriktningar har buddhism, och hinduism också för den delen, de flesta av dem är inte så drastiska (skrev här en halv uppsats om vad som sägs angående detta, men förstår hur onödigt det är och ber därför folk läsa på själva om de verkligen är intresserade.) | |