Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 509

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2008-08-28 15:07
Antal inlägg: 6521

Fast å andra sidan kan en stötande titel resultera i att personen blir aggressiv och börjar diskutera. Eller går och larmar SÄPO, varpå man får kliva av tåget på nästa station. Mein Kampf är nog ett gränsfall till exempel.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-28 15:08
Antal inlägg: 2199

"Mannen -ägarens handbok" är alldeles lagom

illiterate - Ej medlem längre2008-08-28 15:09
Antal inlägg: 6521

Annars kan det funka med "Kallprat - for Dummies. Lär dig smälta in bland människor utan att väcka för mycket misstankar."

Budalv - Ej medlem längre2008-08-28 15:10
Antal inlägg: 2199

www.tradera.com/Mann...02 3883#pic

uffe6y2008-08-28 15:13
Antal inlägg: 267

Som Ordningsvakt på krogarna så får man ofta folk innanför sitt revir med bedövande fylleandedräkt och en benägenhet att aldrig dra därifrån...i början så försökte jag var artig och lite snyggt dra mig därifrån eller att jag började snacka med kolleger om andra saker så att personen tappade intresse att stå kvar...numera har jag förstått att onyktra människor inte har den känslan att förstå att de är skitjobbiga så numera säger jag bara åt dem att gå in och fortsätta att partaja för jag har inte tid att prata.

Sotfinger2008-08-28 15:41
Antal inlägg: 22361

Nej, att resonera med onyktra brukar vara dödfött. Men det finns ju även spiknyktra personer som helt saknar förmågan att avläsa andra människor. Eller vad det nu kan vara som driver en att prata utan uppehåll trots att ingen lyssnar. Man kanske inte har upptäckt att det går att tänka tankar utan att säga dem högt?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 15:43
Antal inlägg: 4127

Tystnad är bra. Men det finns situationer där nöden kräver handling också.

13359912008-08-28 15:58
Antal inlägg: 376

Det värsta är väl när man är
på en fest och det samlas en
massa tjejer som pratar "tjejsaker",
som jag som tjej inte ett dugg
är intresserad av,utan då sätter
jag mig hellre och pratar med
killarna,dom pratar oftast det
som jag är intresserad av,
sport,musik,PC,spel
osv osv osv,

Senaste festen vi var på var det
så,jag tröttnade på tjejsnacket,
och gick till killarna och satte
mig,efter en stund kommer
en tjej och säjer till mig:
Vad 17 sitter du bland killarna för,
kan inte du vara som vi andra tjejer.

Gissa om jag var nära på att
ge henne en örfil..
Jag ignonerade henne och
fortsatte prata med killarna :)
Av ngn konstig anledning så har
den tjejen icke pratat med mig
efter det,och lika bra det :P

Sotfinger2008-08-28 16:00

Nej, nåde den som inte följer reglerna.

Dyslekso2008-08-28 16:02
Antal inlägg: 8945

Stilig_karl: vad är det du inte gillar hos personen du vill slippa, vad är det som gör honom/henne jobbig?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 16:06

Dyslekso: Ibland finns det situationer där ingen människa kommer till sin fulla rätt, då har ju personen en tendens att inte vara något annat än jobbig. Då talar vi inte om otrevlig eller dylikt, utan bara inte någon man har lust att prata med. Jag finner vissa samtalsämnen inte vara sunda att ägna sin tid på helt enkelt.

Dyslekso2008-08-28 16:07
Antal inlägg: 8945

Eller ok, du menade väl mer generellt. En och en är väl inte så dålig situation, då kan du ju förhoppningsvis styra samtalet lite själv. Lite värre i fikaträsket då. Le och knyt näven i byxfickan.:/

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 16:09

Mm, om man är klurig kan man leda vilket samtal som helst åt det hållet man vill. I 133...s fall skulle jag nog testat det. Tjejer är inte alltid så "pantade" som man tror i sådana lägen :)

carlmartin - Ej medlem längre2008-08-28 16:34
Antal inlägg: 4590

är ofta väldigt tillknuten måndag morgon. måndag morgon kan vara till onsdag eftermiddag. då kan jag vara rätt ovillig till kontakt. men det finns ju olika former av kommunikation, olika djup och mening. vissa former av samtal äger mest den rytmiska växelsångens kvaliteter; det är helt egalt vad som sägs, man "groovar" bara tillsammans. sedan jag insåg detta har jag blivit både gladare, friare och mer avslappnad i andras sällskap.:-)

Sotfinger2008-08-28 16:54

Någon sade att livets mening är att småprata, och jag är böjd att hålla med. Men det är inte så enkelt som det låter. Småprat kräver ömsesidig respekt och lyhördhet, en sorts kärlek kanske man kan säga.
För undvikande av missförstånd vill jag påpeka att småprat och sk kallprat inte är samma sak. Småprat är nog lite av den rytmiska växelsången som carlmartin är inne på.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 17:39

Kan inte förstå hur just det skulle kunna vara meningen med livet. Har hört att just "möten" med människor skulle vara en. Själv tror jag inte på någon annan mening med livet än vad man själv gör det till. Tror att nyckelordet är ömsesidig respekt som du sa. Kallprat och småprat är visserligen inte samma sak, men tenderar att få samma konsekvenser om inte alla är på samma nivå.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-28 19:10
Antal inlägg: 7605

Jag pratar gärna med nästan alla mellan 0-150 år och blir lycklig om jag hittar pratsamma personer på resor och särskilt utomlands men ibland är även jag för trött eller ogillar personens åsikter så mycket, så jag vill slippa höra något. Då brukar jag antingen somna eller gå :P

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 19:16

Ibland är det som sagt trevligt att prata med folk man inte känner. Själv är jag en "bänk-alkis"-magnet (ursäkta uttrycket).. Har hört och lyssnar gärna till de mest spektakulära märkliga historier av dem med största nöje :)

Gariam - Ej medlem längre2008-08-28 19:20
Antal inlägg: 2590

Kan man inte bara ta det för vad det är?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-28 19:22

Såklart man kan... frågan är om man alltid känner att man orkar det :) Oftast så gör man kanske det, men man önskar att man hade flytt situationen.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?