Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bolerria2008-09-04 10:42
Antal inlägg: 112

Ni är väl medvetna om att om ni kokar kattmat till era katter och de enbart skall försörja sig på detta så måste ni ha koll på att de får i sig sin A-vitamin, taurin, kalcium etc? Alltför många katter lider näringsbrister till följd av att de lever på husses/mattes matrester, somlig dör.
Har man inte koll på vilka vitaminer (överdosering kan också ge livshotande tillstånd) katter behöver får man betala det där extra för kattmat.

katalias - Ej medlem längre2008-09-04 13:26
Antal inlägg: 2032

Är det förresten någon som vet om choklad är lika skadligt för katter som för hundar? Jag har inte vågat låta katterna slicka skålarna när vi har ätit chokladglass, just för att jag är rädd att de kan ta skada.

Marsipulami2008-09-04 19:09
Antal inlägg: 60

Min stora katt älskar choklad och har ätit det sen han var liten (är nu sex år) katter tar inte skada som hundar, men för det behöver dom inte vräka i sig, lite försiktig bör man alltid vara med sötsaker till alla djur.

TopBanana2008-09-04 19:29
Antal inlägg: 752

Min gamling (nu pratar jag om hund igen) åt choklad genom hela livet. Jag visste inte att det är farligt. Hon dog, lycklig, 16,5 år gammal - inte illa för en boxer! Har dock hört lite olika om choklad och hundar - vissa påstår att det beror på mängden; att en liten knähund på ett kilo kan dö om den äter 100 gram?

kermis2008-09-04 19:58
Antal inlägg: 1323

TopBanana: självklart beror det på både djurets vikt och mängden choklad (eller rättare sagt mängden kakao)... Det är kakaot som innehåller teobromin, vilket är giftigt för både hunden och katten.

Jag hoppas att Marsipulami hittar på nåt vettigare att ge sin katt. Det är ju du som bestämmer var djuret äter... Varför förgifta den, även om det handlar om låga doser?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?