Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 501

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mums-mums2008-10-22 19:57
Antal inlägg: 14

Jag är rökfri sen 3 månader tillbaka och det känns helt underbart! För mig gick det oförskämt bra, varför vet jag inte. Det är bara att känna sig tacksam för jag vet verkligen hur svårt det är att sluta. Jag gjorde som du grönöga, köpte inhalator på apoteket och den funkade utmärkt för mig. Tre veckor, sen kunde jag sluta med den också. Men jag har den "uti fall att" i handväskan fortfarande.
Lycka till alla som försöker sluta!

DennisPlz2008-10-22 20:06
Antal inlägg: 4031

30 år? Är det för sent att tipsa om att inte börja?

habile2008-10-22 20:29
Antal inlägg: 43

Min metod funkade. Slutade -83. Testade nikotintuggummi och fick rådet att gradvis trappa ned. Följde inte det rådet utan tuggade i 10 dar en dos motsvarande 60 cig/dag! Sen när dom tog slut klättrade jag på väggarna en natt - sen var jag rökfri

mrperfect2008-10-22 20:43
Antal inlägg: 11437

Rökning påverkar utseendet- se till exempel på böckling!

DennisPlz2008-10-22 20:50
Antal inlägg: 4031

Böckling är ett nedsättande ord, mrperfect. Det heter gay.

mrperfect2008-10-22 22:10

Du menar att jag är rökt nu?

dudeniro - Ej medlem längre2008-10-22 22:13
Antal inlägg: 6214

Jag vill också vara stolt över mig själv. Ser mig som manipulativ, och jag har haft bra chanser och missat dem. Jag vet nu att jag klarar mig och mår bra utan att röka, men det måste vara bristande motivation/självkontroll som gör att jag sviker mig själv - samt dem jag sagt att jag inte skall röka till.

Har läst Carr.

mrperfect2008-10-22 22:49

Ja fyfan har ni sett en bild på en rökares lunga, då blir man mörkrädd.

Cekt2008-10-22 22:58
Antal inlägg: 250

Jag är stolt över alla er som slutat/slutar röka! Efter en sommar på lungmedicin är det inget jag önskar min värsta fiende, att hamna där. Tidigare pratade alla om lungcancer, folk tänkte att det händer inte mig och så var allt frid och fröjd. Men KOL är mycket vanligare och inte en rolig sjukdom att ha sina sista år. Så tummen upp till er!

grönöga - Ej medlem längre2008-11-02 16:26
Antal inlägg: 5570

Så då var det konstaterat, min karaktär är i vissa avseenden Mycket låg...

Mismatch - Ej medlem längre2008-11-02 16:27
Antal inlägg: 744

Det är bara att ta nya tag. Kram!

Giant Charm - Ej medlem längre2008-11-02 18:46
Antal inlägg: 112

Jag slutade för första gången i mitt liv men det gick tyvärr inte...
försöker iaf minska ner med med snus....sånna där mini Catch
Eucalyptus...smakar himla bra och klarar mig utan snus merrän 4 timmar på en liten prilla ...
Visst är snus onyttigt men iaf inte för lungor / luftrör...
Jag började röka på 70 talet....så det är på tok för många år....
Korkad...ja visst...men när man började högstadiet så var man ju mer eller mindre tvungen att följa grupptrycket....man liksom bara gjorde som alla andra gjorde...
Så himla dumt !

minuz2008-11-02 19:20
Antal inlägg: 22

Hej!
Jag slutade röka vid nyår efter ca 18-19 år som rökare. har försökt sluta tidigare men aldrig lyckats. Men nu fick jag Champix utskrivet och det är det bästa som finns........... Visst blev man lite illamående men det går över. Och de blockerar "saken" i hjärnan som säger att man är röksugen. Så suget försvinner av sig själv och man kommer på sig själv med att inte vara röksugen trots flera timmars rökuppehåll. Men det sitter ju i hjärnan, ringer telefonen ska man röka, efter maten ska man röka mfl måste tillfällen. Har hört ganska mycket negativt om tabletterna och att det finns några risker med dem, men jag lovar att så lätt som det faktiskt var att sluta röka med dessa tabletter gör att jag lätt skulle ta dem igen och igen. I början var det skitjobbigt när man skulle få hjärnan att fatta att jag inte behövde en cigg. Men fortfarande kan jag tänka att det vore gott med bara en cigg, men det är inget jag vågar prova..... Har jag kommit så här långt så ska jag inte åka dit. Så alla som ska försöka sluta se till att få CHAMPIX utskrivet av läkaren. Man får ett visst antal månader att äta men jag slutade innan dessa månader hade gått. Men i början både äter du tabletterna och röker, succesivt minskar du rökningen utan att tänka på det men sedan måste man ju ha ett datum när det är färdigrökt för gott. Med dessa tabletter klarar alla att sluta röka för jag gjorde det och ingen och då menar jag verkligen att ingen av mina nära och kära trodde att jag kunde sluta röka....... *S* Men där fick dem...... Lycka till allihopa som bestämt sig för ett sundare liv!

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-02 19:25
Antal inlägg: 7605

Grönöga, jag hade också återfall. Ge inte upp.
15 år sen nu jag drog mitt sista bloss.
Hatar verkligen rök.

grönöga - Ej medlem längre2008-11-02 19:28
Antal inlägg: 5570

Hatar röken från andras cigg, har konstigt nog inga problem med den som kommer från egen cigg...

Så svååååååååååååååååååårt! =(

Johanna73 - Ej medlem längre2008-11-02 19:38
Antal inlägg: 614

Nåt som peppar mig är att det måste lukta satans äckligt då jag kommer och ska kramas och pussas med mina barn, och stinker askopp, usch så ofräscht...
Mycket mysigare med en mamma som luktar, tja bara mamma :)
Älskar att vara nyduschad, lite parfym, deo på och så nåt nytvättat som luktar fräscht sköljmedel, tänk då om du röker, efter 1 cigg luktar du "skit" igen :)

Vet att det är svårt grönis, men du har barn, tänk på dem om inte annat. Du vill väl få träffa framtida barnbarn och vara pigg och fräsch lääänge till ;)
Förresten, snygg bild, du ser ut att lukta gott hehe...

ryssbrud - Ej medlem längre2008-11-02 19:41
Antal inlägg: 1972

jag brukar äta lakritsal, det funkar ganska bra

Johanna73 - Ej medlem längre2008-11-02 19:42
Antal inlägg: 614

Jag dricker kaffe så fort jag blir sugen, eller äter smågodis :)

Tess_802008-11-02 19:44
Antal inlägg: 181

Hej,

Jag fick hjälp av farbror doktorn med tabletten Zyban. Den kan jag starkt rekomendera för så lätt som det var att sluta röka trodde jag inte var möjligt.
Jag mådde inge konstigt alls utan det jag blev lite "skraj" över var att när jag började ta tabletterna samtidigt som jag rökte en vecka innan rökstoppet kände jag ingen som helst skillnad. Så när det var 2 dgr kvar så tänkte jag "aja, jag ger det en chans och funkar det så funkar det". Men jag var så inställd på att jag ville sluta röka men insåga att jag fixar det inte utan hjälp.

Första dagen utan ciggen i handen och munnen var hur konstig som helst men sen så gick det skitlätt!!!
Så jag rekomenderar de starkt!

Ett stort grattis till ditt beslut och ett STORT lycka till!!!!!

Prisa2008-11-02 19:57
Antal inlägg: 14

Hej,
Min fråga viker sig lite från resten av tråden. Har en kompis i 18 års åldern som har börjat röka. Det värsta är att han själv inte inser hur illa det är. Ni nämnde tidigare i tråden att man gör det för att vara cool osv. i den åldern. Men finns det några tips på hur man kan få någon att sluta innan det är för sent?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?