Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 041

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Shea2008-09-18 18:18
Antal inlägg: 48

Håller med Gariam, jag är oxå väldigt öppen o frigjord...men skulle inte tycka det är okej om min partner höll på med det (och absolut inte bakom min rygg).

stefanf2008-09-18 18:23
Antal inlägg: 1744

Är det själva fantasierna som stör er (gariam/Shea) eller det "smutsiga" med just porr?

Skulle det vara ok om partnern läste erotiska noveller och blev upphetsad?

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 18:23
Antal inlägg: 18678

Är det inte ett bevis på dåligt självförtroende om man blir upprörd över att ens partner ser på en annan kvinna/man, porr eller dyl?

stefanf2008-09-18 18:30

Eller också har man bra självförtroende men är osäker på förhållandet..?

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 18:32

Kan va det oxå ja. Fast oftast är det dåligt självförtroende som ger dåligt förtroende på förhållandet.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-09-18 18:33
Antal inlägg: 1045

Kan det inte vara så att man helt enkelt bör skrota sitt förhållande för att få mer tid över till porr?

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 18:35

Alt se till att sin partner skaffar en hobby och låter en glo ifred?

Suds McDuff2008-09-18 18:38
Antal inlägg: 1308

Om det är OK att min partner kollar på porr? Ja, men inte om hon smyger och ljuger om det. Fast då skulle nog lögnerna vara ett större problem än själva porrtittandet. Plus att hon nog bör ge mig en liten förklaring att det inte har nåt med att hon inte är tänd på mig att göra. Men skulle jag tycka det var KUL om min partner kollade på porr? Nä.

pepsilove - Ej medlem längre2008-09-18 18:39
Antal inlägg: 33

Erotik - ja.
Porr - nej.

Jo, det finns en skillnad.

Och ja. Jag skulle ogilla om min partner tittade på porr just av den anledningen att jag har extremt låg självkänsla och alltid har känt mig fysiskt otillräcklig (m.a.o. "ful") sedan tonåren. Och porr är just väldigt ytligt.

En motfråga: Om man har förklarat för sin partner att man mår dåligt av att han/hon tittar på porr, är det då rätt av honom/henne att ändå göra det?

Shea2008-09-18 18:40

stefanf :Men just om det sker bakom min rygg skulle jag tycka var trist.

micro1132008-09-18 18:42
Antal inlägg: 17542

stefan

För mig handlar det om att jag tycker porren i sig är smutsig -- om han vill läsa erotiska noveller så är det helt okej.

Det är också helt okej om han ser på en snygg tjej när vi ute tillsammans -- där kan vi faktiskt båda kommentera det vi ser, och uppskatta det.
Självklart handlar det om hur han kommenterar eller tittar -- det vore ju inte kul om han uppenbart började dregla över någon annan, utan han får visa lite taktkänsla.

Men vi brukar säga just att vi gifte oss -- vi köpte inte varandra, och vi blev inte heller blinda på kuppen.

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 18:42

Rätt o rätt, det är väl upp till ens moral.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-18 18:52
Antal inlägg: 3169

Svår fråga. Har dubbelmoral i detta ärendet. Jag kan tycka att om han skaffar aptiten nån annanstans kan han fan i mej äta borta också. Att få reda på att han har något annat på näthinnan när han har sex med mig är väl ingen höjdare. Snacka om att känna sig utnyttjad. Men sen kan jag å andra sidan tycka att det inte är så farligt bara han inte är otrogen.. Lutar nog ändå mest åt att man ska vara trogen sin partner även i tanken. Idag känns det så i alla fall. =)

pepsilove - Ej medlem längre2008-09-18 18:54
Antal inlägg: 33

Alla ni som svarat att porr är okej - Skulle ni då tillåta eran partner att ha sex med någon annan (bara en rent fysisk grej, inga känslor inblandade) så länge han/hon berättade det i förväg?

Jag kanske är dum i huvet, men jag skulle föredra det framför porrtittandet.
Jag tror inte att människan är en monogam varelse i grund och botten.

Entragian - Ej medlem längre2008-09-18 18:54
Antal inlägg: 426

Hej börjar med att vara besserwisser =) , x-rated är inte porr, kan förekomma hud i filmen ! xxx-rated däremot är porr.

Nåja.. Klart man ska kolla porr ! både ensam och tillsammans. Skulle bara tycka det var kul om min tjej tittade !! hej hopp

stefanf2008-09-18 18:59

absolut, finns nog inget objektivt rätt utan det handlar om känslor.

Shea:
Berättar du om alla dina sexuella fantasier för din partner?

Jag tror som sagt man bör väga in syftet med porrtittandet; om det faktiskt är ett (ev. torftigt) sätt att utveckla sina fantasier så kanske det är både naturligt och rent av önskvärt att det sker "bakom ryggen"..?

Känslan och argumentet att porr är smutsigt har jag mycket lättare att sympatisera med. Om min fru fantiserar om olika saker på olika sätt - och vill ha dessa fantasier för sig själv - så har jag inga problem att respektera det. (även om jag allra helst vill dela fantasierna med henne..)

stefanf2008-09-18 19:00

mitt "abolut" var riktat till trash.. =)

Shea2008-09-18 19:03

Att man skulle ha dåligt självförtroende / dålig självkänsla (två olika saker) för att man inte tycker om att ens partner skall titta på porr ,det stämmer då inte på mig.
Skulle nog hellre vända på det och säga, att den som tittar, är den som inte vågar ta för sig. Lever man ihop och valt att göra det, så kan jag känna att man i första hand vänder sig till sin partner för att få njutning!
Sen vad man gör tillsammans är en annan sak ;)

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 19:04

Got it. *porrar vidare med aritmetiken*

stefanf2008-09-18 19:06

Jag skulle inte heller vilja att min fru önskade att jag var någon annan när vi har sex - men jag tror inte att det (normalt sett) är så människors sexfantasier funkar (inte för mig i alla fall).
Fantasierna kan ju lika gärna vara antingen helt fristående från verkliga världen - alternativt kan man inspireras av fantasierna och sas "byta ut" huvudpersonen mot sig själv (och sin partner).

Man kan också tänka sig att ha sex med någon - helt utan fantasier - men ändå önska att h*n var någon annan. Porr/fantasier behöver ju inte nödvändigtvis ha något direkt att göra med om förhållandet är ofullständigt..

Så visst kan man se olika på saken. Jag tror det kan vara smart att fundera lite över dessa olika alternativ innan man helt kategoriskt likställer porrtittande/fantasier med otrohet. Kanske.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?