Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| asboi | 2008-09-18 17:24 | |
![]() | och anledningar till att folk gör det ändå | |
| run-marie | 2008-09-18 17:35 | |
![]() | Sotfinger, där ligger du lite fel. Som Elin själv sa så var det inte direkt nån uppmuntran och dessutom får man inte köpa alkohol på Systemet innan man fyllt 20 år, men man får gå ut på krogen och supa sig full när man är 18 OM man vill. Nu tror jag inte det är det Elin vill, det var ju mest ett skämt från båda sidor. Den som vill skaffa sprit från Systemet innan 20 års ålder hittar alltid nån som köper ut dessutom. Tyvärr, men det är en skitkonstig lag som har 2 olika åldersgränser. Är man vuxen på ena stället vid 18 och andra stället vid 20? Du får ta körkort, rösta m m när du fyller 18, men sen kommer farbror Staten/Lagen och bestämmer att du inte får handla före 20, ganska konstigt egentligen. Eller hur? | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 17:45 | |
![]() | 18 är bara en födelsedag lik som alla a ndra födelsedagar. Det är ju inte något speciellt som händer just på tolvslaget.. Apropå ingenting liksom; i Polen får man köpa cigg, alkohol och gå på krogen mm när man är yngre än 18. Och det finns ju ett land där dom tar körkort när dom fyller 16 år... No big deal egentligen tycker jag.. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-18 17:57 | |
![]() | Med tanke på din sjukdom så är det nog bra om du försöker att gå ut varje dag och åtminstone få ljus, luft och lite träning. Tror att det är bra för alla sjukdomar med den kombinationen. I och med att du bor på landet så bör det gå bra med tanke på att du inte kan hantera folksamlingar så bra.. Försök att sysselsätta dig fysiskt med andra ord. Men fan va sorgligt att du bara är 17 år och sitter instängd.. Går du aldrig ut med kompisar heller då? | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 18:04 | |
![]() | Jag får ljus och luft när jag går ut och röker.. Motion när jag går ut och hämtar posten och när jag går på promenad med hundarna . Nej, det gör jag inte.. Dom får komma till mig. | |
| run-marie | 2008-09-18 18:05 | |
![]() | Elin, vilken söt lite vovve du har på fotot. Vad är det för ras och vad heter han/hon? Själv är jag rädd för hundar, men den där ser så liten ut så han/hon kanske bara skäller för att skrämmas. Jag är mer en kattmänniska, min nuvarande kisse heter Ludde och är drygt 1 år. Det är väldigt skönt med ett djur för dom tycker om en vilken humör man är på eller vilken sinnesstämning man än har. Älskar en i alla lägen liksom och det är verkligen toppen. | |
| run-marie | 2008-09-18 18:11 | |
![]() | Men snälla lilla Elin, du både röker och dricker, du är ju faktiskt bara 17. :-) När jag ska ut och röka brukar dom säga på jobbet: jaha du ska ha lite frisk luft igen, och det är ju SÅ sant! Skillnaden med att ha hund istf katt är att man alltid måste gå ut med en hund, vilket j-a skitväder det än är. Katten har sin låda och får gå ut när han vill annars. Skulle inte gilla att gå ut när hunden vill om det är 20 grader kallt ute och blåser halv storm. Men det är säkert väldigt nyttigt, det är ju inte det andra (cig/dricka). För mig är det huvudsaken att man mår någorlunda bra, sen kan dom komma med alla möjliga varningar för allt som är gott. Nu har det ju faktiskt gått så långt att det kommer småungar när man står och röker och säger: Rökning dödar m m, det läser man ju på paketet varje gång man håller i det. Ingen direkt nyhet mao. | |
| asboi | 2008-09-18 18:30 | |
![]() | Allt som brukas med måtta är gott. Jag anser att de festciggaretter jag tar på krogen gör gott för mig pga att jag mår bra och har det roligt. Skulle man leva ett 100% sunt liv så tror jag man kan få nån sorts psykisksjukdom. Att man skulle supa vid 17års ålder är inget konstigt. Min debut var vid femton, sexton års ålder. Så länge man kontrollerar sig och ser till att också "leva" utanför berusningen så är det inget fel med det. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 18:47 | |
![]() | run-marie: Tack så mkt! Det är en Chihuahua pojke som heter Leo (han är världens goaste btw). Dom här små ska man inte vara rädd för, dom är så snäll så. Skäller gör dom, men dom är inte farlig :) Ja jag vet, har tänkt sluta, men nu tänker jag att jag måste ju sysselsätta mej med nånting om dagarna :) Dricker gör jag kanske 2-3 gånger om året. Högst. Haha. Ja, men om man har hund, som man _måste_ gå ut med, så får man ju motion ialf, och det är faktiskt bra med motion? :P Det är ju så mkt som är farligt nu för tiden, så det spelar ju ingen roll längre om man röker eller inte. Tycker jag ialf :) | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 18:50 | |
![]() | Kom på nu att om man har extremt tråkigt så kan man ju kolla igenom alla auditions till Idol på tv.se :P | |
| Sotfinger | 2008-09-18 19:07 | |
![]() | Det är nyttigt att ha tråkigt, som nåns farmor sa. Det är då de riktigt bra ideerna äntligen får plats att poppa upp. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:20 | |
![]() | Det håller jag inte med om.. | |
| run-marie | 2008-09-18 22:02 | |
![]() | Hej Elin, nu har jag både käkat och sett på idol. Såg du häromkvällen när den ryska tjejen Olga skulle sjunga? Det tycker jag var skitroligt. Det första hon får höra är, vilken fin kavaj du har! Enligt min uppfattning var hennes klädsel gräsligt ful, men det är ju min smak. Sen kunde hon inte engelska, frågar om hon ska sjunga nåt på svenska, som hon inte ens kunde prata och till sist kommer nåt på "spanska". Ibland kan man verkligen få se några sjukt roliga saker där. Det konstiga ibland är hur mycket var och en tror på sig själv som "nästa idol", spelar ingen roll hur dåligt dom än sjunger, om man nu kan kalla det sång. Nej Elin din lilla Leo skulle jag nog inte behöva vara rädd för, även om han skulle bita mig av nån anledning så går ju inte ens benet av eftersom han är så liten. Ha det bra, vi hörs säkert! Kram | |
| Harrows | 2008-09-18 22:04 | |
![]() | tillverka egna smycken tex armband halsband, med pärlor osv. kolla panduro hobby. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-18 22:48 | |
![]() | Bäste run-marie :) Idol är nog det bästa som har visats på tv - ever! Hon va ju lite speciell den där Olga. Gräslig kavaj är bara förnamnet. Haha. Inte ens min mormor skulle sätta på sej en sån - fast hon har dålig klädsmak ;D Bäst va nog den där indiska damen i grönt lakan som sjöng (?) DaBuzz (stava) låten! Måste ju säga att jag älskar Anders Bagge, han är min nya idol! Leo skulle _aldrig_ bita någon, det är jag 200 procent säker på. Han älskar allt och alla :) Men iofs, ingen annan av vovvarna bits heller så det är lugnt. Vi har bara snälla vovvisar :) Fler bilder här om du är intresserad av att se lite ögongodis :P bjoornstugans.se - OJ, lite smygreklam! Kram påre | |
| run-marie | 2008-09-19 00:21 | |
![]() | Hej Elin, ja indiskan i sina gröna kläder var bra (=kul att se). Jag gillar faktiskt också Anders Bagge, han visar så med ögonen vad han tycker och tänker på nå sätt, när han dansade ut Olga var iaf jätteroligt. Annars kanske dom hade fått jobba övertid för hon ville ju inte sluta? Tycker det är kul att man får se de roligaste "inslagen" i repris om och om igen. Vad gillade du den där killen på slutet igår med sin "otroliga" basröst? Tycker det var det enda manliga på honom på nåt sätt, han var bedrövlig. Ha det bra! | |
| DennisPlz | 2008-09-19 00:36 | |
![]() | Rym hemifrån. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-09-19 12:36 | |
![]() | run-marie: Ja, Bagge är skön, uttrycken är så otroligt roligt! :) Jag så inte det sista :( DennisPlz: Nejje.Varför ska jag göra det? | |
| DennisPlz | 2008-09-19 15:34 | |
![]() | Varför? Varför inte? Du kommer inte ha några problem med att vara sysslolös om varje dag är en kamp för överlevnad. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:36 | |
![]() | Man kan också donera lite pengar till någon terrororganisation. Då får man massor att göra. | |