Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-09-22 10:28 | |
![]() | "Sport är en del av kulturen. Kultur är det vi lever i här och nu." Hur sant! (Sämstpåbetas inlägg förklarar det väldigt bra också) I en visserligen säkert mindre extrem variant än Mårten så tror jag - den gamle biologisten - inte på att det går att skapa ett samhälle som ser ut som någon slags variant på Jehovas vittnens glassiga färgbroschyrer. Kamp och konkurrens är självklara delar av oss och med hjälp av sport kan vi leva ut en del av det på ett ritualiserat vis. Sporten lämnar också ett väsentligt bidrag till vår självbild och den behöver inte "stå i vägen" för annan kultur. Själv är jag ingen nörd och tittar numer rätt lite på sport. En del av det "svenskaste" inom sport som t ex Tre Kronor har jag tröttnat helt på. Men jag lovar att om jag en gång till i mitt liv får uppleva en svensk skidåkare som med fruset snor i halva ansiktet går i mål som vinnare av en olympisk femmil med individuell start - då kommer jag att gråta glädjetårar. Därför att just detta för just mig är själva inkarnationen av svensk idrottskultur och tradition. | |
| uffe6y | 2008-09-22 17:32 | |
![]() | Själv så är jag anställd fotograf åt K1 skandinavia varje år...så jag har träffat alla kändisar inom K1...skryt skryt | |