Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pingvin2007 | 2008-09-21 19:39 | |
![]() | y not- äh håll ******. jag sa ju att det var en fråga, men om det är så du vill så. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:40 | |
![]() | y: ok - vilken av mina formuleringar var det du inte riktigt förstod.. ? vi pratar om sjukdomar vilka är orsakade av en dokumenterat skadlig livsstil. | |
| pensionären | 2008-09-21 19:40 | |
![]() | Bra sagt Y not, bra egoistisk att säga att att man inte vill betala för en annan medmänniskas sjukhuskostnader, min man har haft cancer, troligen uppkomna i samband med miljögifter enligt forskaren Lennart Hadell som just har fått pris för sin forskning. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:41 | |
![]() | tess: jag kanske inte hade använt det ordvalet, men visst.. de tillför ju inte direkt något? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:41 | |
![]() | tråden handlar väl ändå om att vissa rökare röker så det stör. antirökare över lag kan hoppa in i den andra tråden. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:42 | |
![]() | pensio: självklart ska samhället betala för din mans sjukhuskostnader, jag har inte sagt något annat.. y-not förstod nog inte riktigt mitt inlägg, eller så var jag inte tillräckligt tydlig. | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 19:43 | |
![]() | jag har inget emot att betala... (i framtiden, än är jag bara 14) ... för sjukvården till andra människor. men, jag tkr de ska ta hand om sig o inte röka. =) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:44 | |
![]() | y not: Jag har inte detta i färskt minne men har för mig att rökningen ökar och främst i de länder där lagstiftningen inte är lika hård. Man marknadsför med barn och unga som främsta målgrupp. Därför instämmer jag i det carlmartin skrev om lagen. Sedan kan jag känna att den person som blåser rök på sina barn eller bjuder sina tonåringar på alkohol inte riktigt har greppat på djupet att de har skaffat ett djur som ska hålla i uppåt 100 år i bästa fall. (Har två släktingar har använt munskydd i Stockholmstrafiken. Den ena var gravid och den andra cyklade och ville inte få i sig avgaser. Ett litet hett modetips inför hösten bara.) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:45 | |
![]() | Hur mkt hjälper det? | |
| pensionären | 2008-09-21 19:45 | |
![]() | Just nu forskar samma forskare om mobiltelefon och skader som uppkommer i samband med det, en cancerpatient kostar samhället stora pengar, vill du inte vara med att beta för den vård heller. Dilligaff | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 19:45 | |
![]() | budalv- bra detdär med munskyddet xD | |
| pensionären | 2008-09-21 19:46 | |
![]() | betala | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:46 | |
![]() | trashone: Munskydd? Ingen aning, men det är chic. Jag brukar ha det när jag skottar ut djupströbädd eller rotar bland sorkbajs. | |
| y not | 2008-09-21 19:47 | |
![]() | Dilli, alla sjukdomar givetvis. Om du skall anlägga en ultraliberal attityd om att man själv skall ta ansvar får du väl också acceptera möjligheten till det fulla ansvaret. Eller var det bara andra och inte dig själv du menade? Pingvin, du sa att jag var rökare för att jag argumenterade för, jag tyckte det var en intressant logik och trodde att du följde den fullt ut, men passar det inte att ta konsekvenserna för det så? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:47 | |
![]() | Helt ärligt vetefan om jag vill betala för alla... *funderar* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:48 | |
![]() | budalv: mmm fick lite ont i magen då det krävdes munskydd för att vara inne i grisstallet :S | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:48 | |
![]() | "Eller du som står under busskuren när de regnar och röker trots att de står tio andra bakom dig...." Så en rökare skall förpassa uti regnet då.-? | |
| pensionären | 2008-09-21 19:48 | |
![]() | Får hoppas tras att du håller dig frisk | |
| y not | 2008-09-21 19:48 | |
![]() | Jo Budalv du har säkert rätt i den globala ökningen. Däremot tror ajg faktiskt att tobak kommer att bli den första drog vi utrotar i landet, och det inom 20 år. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:49 | |
![]() | pensio: vad är det du inte förstår? jag har ingen lust att betala sjukhuskostnader för någon som rökt på, knarkat eller supit hela livet.. that´s it. något annat har jag inte sagt/skrivit. | |