Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 052

Forumkategorier

Användare Inlägg  
upa - Ej medlem längre2008-09-22 16:02
Antal inlägg: 2565

Jag tror sällan man kan vara vän med det motsatta könet på samma sätt som med de samkönade vännerna. Det finns en sexuell spänning mellan män och kvinnor. Undantagsvis de som är felprogrammerade.

trashone - Ej medlem längre2008-09-22 16:03
Antal inlägg: 18678

Jag tror upa har grymt rätt.

uisge beatha - Ej medlem längre2008-09-22 16:21
Antal inlägg: 1289

...med betoning på sällan, menar ni? För visst går det att bara vara vän med det motsatta könet. Det går alldeles utmärkt tom.

Bitte - Administratör2008-09-22 16:24
Antal inlägg: 24214

Så är det inte , nog kan man vara VÄLDIGT god vän även med män utan att det måste vara sexuell spänning i detta.. För inte sjutton känner man sig dragen till alla män man träffar

Bitte

ordprofeten - Ej medlem längre2008-09-22 16:25
Antal inlägg: 1302

Jag tror inte att kön existerar, det är bara en social konstruktion. Tänk på att människan är till 99% genetiskt identisk med chimpansen, det kanske mest jämlika djuret i världen.

trashone - Ej medlem längre2008-09-22 16:28

Fast vadan vänsnacket, vad det inte otrohet och mäns vilja att vara otrogen det handlade om?

Bitte: testa läs om det upa skrev

Bitte - Administratör2008-09-22 16:30
Antal inlägg: 24214

Jamen vissa tolkar det ju som om man är otrogen om man ÄR vän med en man

Bitte

Budalv - Ej medlem längre2008-09-22 16:30
Antal inlägg: 2199

Evolutionen har ändå hunnit utveckla hämningar som fula dialekter och korkade åsikter.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-09-22 16:34
Antal inlägg: 1302

Budalv, vissa attraheras av korkade människor

rispåse2008-09-22 16:38
Antal inlägg: 406

Det är driften ju... Om nåt inte är tillräckligt bra ser vi oss om över axeln efter nåt bättre. Spelar nog ingen roll om det är gardiner eller partners. Allt frid o fröjd hemma-ingen anledning att spana efter nytt. Tror jag i alla fall/

trashone - Ej medlem längre2008-09-22 16:41

Undra om dumhet kan botas med kaffe och vitaminer?

Budalv - Ej medlem längre2008-09-22 16:42
Antal inlägg: 2199

Trashone och ordhämnaren: Nu när jag ser er kom jag att tänka på att det finns gagball eller silvertjep när kassan är skral. Stryk mitt förra inlägg.

trashone - Ej medlem längre2008-09-22 16:43

*asg*

Neutral2008-09-22 16:54
Antal inlägg: 27

Dagens män saknar vad vi kvinnor kallar för SJÄLVRESPEKT!

rispåse2008-09-22 17:18
Antal inlägg: 406

Finns som sagt hos båda könen...

kml - Ej medlem längre2008-09-22 17:23
Antal inlägg: 14

Alla som föddes med en snopp saknar alltså självrespekt?

Neutral: Varför säger du sådär? Jag blir trött på att människor ser på andra människor som grupper och inte som individer.

trashone: När blir det date då? =) och nej, jag bjuder verkligen inte..jag är 100% för jämlikhet =) (= kram!

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-22 18:00
Antal inlägg: 7605

Jag har inte sexuell spänning till alla män :)
Bara ett fåtal :)
Klart man kan vara vänner!
Samma sak med min lesbiska väninna, hon har aldrig försökt förföra mig.
Men jag håller på att storkna över uttalanden som Neutral´s här ovan.
Varenda bokstav är så fel. Neutralt?

Jankster - Ej medlem längre2008-09-22 18:05
Antal inlägg: 656

Nu kommer jag säkert få reaktioner men... är otrohet ALLTID så jädrans obefogat? Jag vet, man har lovat och grejer men ändå. Kanske borde man försöka att inte lova mer än man kan hålla istället?
Så länge man skyddar sig ordentligt mot alla sjukdomar?

Jag tycker att så länge jag har sex med min tjej ofta och bra nog så behöver hon inte vara otrogen, och samma tillbaka. Jag har inget problem att ´fylla min kvot' eller hur man nu ska säga.

Men om hon har det? Alla som varit i ett längre förhållande vet att sexet planar ut lite efter ett tag. Och om vi ska erkänna att männen i större grad är otrogna, så kan vi samtidigt erkänna att det är kvinnorna som står för 'utplaningen' av sexlivet.

Och just då tror jag att männen lätt kan känna sig lite lurade. Lurade att lova att inte ha sex med nån annan, och sedan inte få nåt hemma heller. Klart dom inte får samvetskval lika lätt då.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-22 18:23
Antal inlägg: 31064

Jankster: Det är en sak vad som är "befogat", dvs möjligt att förklara utifrån olika faktorer, och en helt annat vad som är moraliskt riktigt. Otrohet kan aldrig vara moraliskt okej, eftersom det ligger i dess natur att den sker i det fördolda. Är det däremot öppna kort så får väl folk swinga och dogga (tack för uppdateringen, mommes!) bäst de vill. Bara man gett sin partner en möjlighet att förhålla sig till de behov man nu prompt måste tillfredställa.
Och... Som den biologist jag är, måste jag givetvis reagera på att det påstås att män och kvinnor är EXAKT lika goda kålsupare. Har det gått er förbi att det finns statistik på mäns benägenhet att vara (fysiskt) otrogna? Jag tor att det handlar om en kombination av primitivt behov av att erövra - och bristande fantasi. Kvinnor kan nöja sig med att konstatera att hon kan drömma om en annan verklighet; det kan räcka. Män måste pröva det där ack så lockande andra - för att komma till ro.
Ja, alla genusvetare, nu generaliserar jag givetvis å det grövsta. Personlighetsfaktorer spelar in och det finns givetvis män som är atypiska, liksom det finns rovdjurskvinnor. Men för att alls kunna tala i termer av könsspecifika beteenden, måste man få generalisera.

uffe6y2008-09-22 18:32
Antal inlägg: 267

Jag är med i ett gäng med kontaktsidor och jag får då förslag från kvinnor som redan har förhållanden,,,så ni är nog inte så långt ifrån karlarna när det gäller otrohet...dessutom har mina tidigare förhållanden spruckit pga otrohet från tjejens sida.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?