Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marmotte | 2008-09-23 14:37 | |
![]() | Överflöd är livets mening ungefär, se Ayn Rand. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-23 15:56 | |
![]() | efrezina... folk valde australien för att de hade skrivit "nord korea" på kartan där australien ligger. Det är tacksamt och kul att spendera en dag att leta upp icke utbildade människor och fråga dem saker de inte fått lära sig i skolan! Jag tycker det är underhållande!!! Visar på klara brister i utbildningssystemet, även om jag ser fram emot att någon på SVT går ut och ber folk peka ut t.ex. Rhode Island på den amerikanska kartan! ;) | |
| lamaglama | 2008-09-23 18:21 | |
![]() | De svenskar som inte kan peka ut Rhode Island på kartan kanske inte heller tycker att Sverige ska föra krig mot Rhode Island. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-23 18:37 | |
![]() | Svenskar gillar inte att föra krig! Min poäng är bara att det är (statistiskt sett) lättare att hitta folk i usa som inte kan vad vi tycker är grundläggande geografi. Uppenbarligen har tv-shower som Jay Leno insett det roliga i detta, programmet är ju trots allt producerat för att roa amerikanarna själva och folk ställer gladeligen upp i tv för att göra bort sig! Att vi svenskar som har så mycket åsikter om usa (generellt sett) inte vet vilka delstaterna är eller vad som är den geografiska och politiska skillnaden mellan säg Vermont och Idaho blir ju lätt lustigt det också... | |
| boffertomte | 2008-09-23 19:16 | |
![]() | Min poäng var snarast att jag tror att svenskar nog skulle kunna peka ut det land vi tyckte vi skulle föra krig emot, eftersom ursprungsfrågan handlade om vilket land ens eget land skulle föra krig mot nästa gång. Eftersom du tog en delstat i ett land som exempel blev det kanske lite oklart. Fast fan vet. Jag minns ett avsnitt av par-Vem vill bli miljonär där (det unga svenska) paret ifråga inte visste att Kabul var huvudstad i Afghanistan. Det var inte långt efter WTC och alternativen var typ Milano, Santiago och Canberra. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:21 | |
![]() | Fan vet jag heller. Svenskar är bättre på geografi, punkt. Litet land och vi är bra på geografi. Geografin utanför usa är inte särskilt utvecklad i amerikansk grundskola, även om det säkert förändras och blir bättre framöver. Jag tror som sagt att det är lättare att hitta folk som "inte vet" och som gladeligen ställer upp på att svara på frågor ändå i USA än i Sverige. Men lägger man ner tid, så kan man antagligen göra samma typ av underhållning i Sverige med roliga exempel som "sätt ett kryss på kartan där Rumänien ligger" eller vilken språkgrupp tillhör samernas språk? | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:24 | |
![]() | www.youtube.com/watc...NT DkfkoBaI Det verkar finnas hopp för tredjeklassarna iaf. | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:26 | |
![]() | hoppsan, femte klass var det visst | |