Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade14
Mobilspel
Pågående20 165

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2008-09-30 20:53
Antal inlägg: 6521

Jag postade informationen endast för att ni skulle ha en chans att bedöma min intuitiva förmåga i efterhand. Följande figur illustrerar träffsäkerheten i tidpunkten för utsagan: img401.imageshack.us...ul dhd9.png

Självklart hade det varit dumt att behålla allt guld för evigt. Meningen är ju att man ska köpa upp företag för pengarna när priset är lagom. Så småningom kan man ta kontroll över massmedierna och vara med och påverka guldpriser och börsfluktuationer genom lämpliga artikelrubriker. Då blir det lättare att höja priset på det man säljer, sänka priset på det man vill köpa, och sen upprepa, men är man på gott humör kan man variera sig och köpa vete istället för guld nästa gång.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-30 21:02
Antal inlägg: 6521

Intuitionstrådsinlägget hittas här: www.betapet.se/forum...il literate

skogstorparn2008-09-30 21:08
Antal inlägg: 2287

fy ..tur att man investerade i ett parti på 5000 t-shirts häromdan..

kermis2008-09-30 21:56
Antal inlägg: 1323

hahahah, illiterate :D

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-09-30 22:25
Antal inlägg: 1045

För en lite mer utförlig beskrivning kan man gå hit:
www.fromthewildernes...20 08.shtml
jag misstänker att det är en av de platser som Illi kallar "internet"

ANDERStG2008-09-30 22:37
Antal inlägg: 7560

Ja, oo. Främst min Indienfond sjunker och sjunker. De övriga sjunker också, så de är väl indirekt kopplade till amerikanska ekonomin. Vet inte hur man ska se på saken. Hade väl varit ett plus om kongressen släppt igenom räddningsplanen.

ANDERStG2008-09-30 22:38

Fåfängt att tro att en hederlig småsparare skulle få skydd mot inflationen... Sätt allt på ett säkert konto med 2% ränta.

skogstorparn2008-09-30 22:40
Antal inlägg: 2287

tjafs..så länge du inte sålt har du inte förlorat något..

DennisPlz2008-09-30 22:40
Antal inlägg: 4031

Jag har 33 ryska T-72 till salu. Mkt förmånligt pris. Passa på och gör en investering som håller!

ANDERStG2008-09-30 22:42

Ja jag äger fortfarande så och så många delar i några investeringsfonder. De har bara förlorat lite luftblåsor.

KingKong2008-10-01 08:10
Antal inlägg: 109

smutsmunnen: Jag baserar mina farhågor om inbördeskrig på det jag sett i diverse amerikanska forum där folk nu håller på att instruera sina medborgare hur de ska ladda upp inför ett krig. Det pratas en hel del om att skaffa proviant, vapen och börja jobba på sin fysiska hälsa och kondition.

Dessutom råder det en ganska så hätsk stämning i många nyhetsklipp där högt uppsatta politiker håller tal (bl.a. flera tal där folk skriker "NAZI" till Bush).

Sedan att det talas om inbördeskrig på konspiratoriska siter kan påverka folket i USA att faktiskt börja ladda upp inför det.

Sen får vi inte glömma att för två veckor sedan (känner inte till dagens siffra tyvärr) så hade över 20.000 personer blivit hemlösa (enligt ett reportage på TV4) och mer lär det bli. När hela familjer bor i en bil och måste åka runt hela dagarna för att få tag på mat, vatten och sköta sin hygien så lär det inte dröja länge innan tankarna börjar mörkna och man tar till drastiska åtgärder.

Ameron har dessutom diskuterats som hastigast i Fox eller CNN (minns inte) så det är inte bara en galen teori påhittad av foliehattarna. Och enligt foliehattarna var det just det här som skulle hända (alltså att dollarn skulle raseras för att man skulle kunna införa Ameron) så mycket pekar på att de har rätt.

Jag väljer inte att tro på det till hundra procent än men jag väljer inte att avfärda att det faktiskt kommer hända heller. Det vore aningen naivt i mina ögon.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?