Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 151

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-10-02 12:41
Antal inlägg: 18678

Inte så, det är givande och skoj. Sen att 95% har fel är bara skoj, då får man skratta lite oxå.

Eva_M - Ej medlem längre2008-10-02 12:47
Antal inlägg: 286

det är svårt att låta bli *S* att slinka in i ett forum...

Tyvärr trashone det är väl nästan så med djur också som med barn...
även dom som inte borde få ha djur har det....

Ta bara reptiler....hur många har inte det som tröttnar på dom och släpper ut dom i det vilda...

En orm som är van vid värme kan dö av natt-temperaturen även sommartid...
Fast läste att i laholmstrakten ska det finnas vilda majsormar som klarar sig året om...

Alla stackars sommarkatter som får lida när dom blir dumpade...

Visst kan jag känna att ibland är det mycket....
6 ormar
6 ödlor
5 hästar plus stallkatterna
1 st hund (som inte gillar stallkatterna)...

Sen 3 barn som tjafsar...2 killar som är 15 & 16 år och lilla skruttan 10 år...
Ibland om mornarna är det KRIG....

Det är då allt känns lite tungt !!!
Men allt annat överväger så så ser man allt positivt...

Suds McDuff2008-10-02 12:48
Antal inlägg: 1308

Läste i tidningen Metro för ett tag sen att det finns en sida liknande Facebook, fast för husdjur. Minns inte vad den hette, men det vore säkert roligt för er som älskar (och älskar att visa upp) era husdjur. Ett litet tips bara. Kanske finns nån länk på www.metro.se/se/nyheter/

micro1132008-10-02 12:48
Antal inlägg: 17542

Wigrell

Jag tycker du verkar osedvanligt vettig -- och tycker du absolut skall fortsätta skriva.

Själv bryr jag mig inte om i vilket fack jag hamnar -- utan brukar tänka att på mina hundar är i alla fall jag världsmästare, och om någon kan dra lite nytta av det jag skriver så är det bra.

Blir folk bara irriterade är det också okej -- då har jag jag skapat någon tanke i alla fall.

Så fortsätt skriv..... jag tycker dessutom du gav väldigt bra råd till trollet.

Wigrell2008-10-02 13:07
Antal inlägg: 6

micro 113

Tack för de värmande orden:) Jo men det är roligt för alla djur folk är lite halv knasiga. Men samtidigt är det jobbigt för att alla måste verkligen säga sin åsikt, särskilt inom hundsporterna, det var där jag slank med. Så länge man är nöjd med hur man har det så är det bra! Men om någon vill prata hund, alltifrån utställning till IPO så är jag mer än villig.

Scattered2008-10-02 13:26
Antal inlägg: 17

Nu har jag inte läst alla inlägg (skäll inte på mig...)

Hehe, min mors ena nakenhund är expert på det där. Vi brukar kalla honom för moss-rivaren :) Han är en liten mopsig plutt på andra hanhundar, mot människor är han underbar. Jag har hört att det är ett dominans-beteende, att dom helt enkelt ska sprida ut dofterna av sig själva för att täcka ett större område, precis som för att säga "Muhaha, jag bestämmer. I'm the king of the wooorld!!". Min Whippet-pojke har exempelvis aldrig gjort så, men han är också väldigt undergiven dom andra hundarna. Nu säger jag inte att det behöver vara så, har bara hört det från olika ställen, och enligt mig låter det vettigt. :) Måste se väldigt roligt ut när en stor Greyhound gör det, haha! Gulligt!

Budalv - Ej medlem längre2008-10-02 14:47
Antal inlägg: 2199

"Hundar är lustiga tänkte jag säga -- men sanningen är nog att vi människor är korkade och egentligen inte alls förstår grundena i hundars rangordning och språk."

Word, micro :)
Jag befarar också att många människor själva har sina neuroser och kanske en lätt sado-maso läggning i personligheten, minnen från egen uppfostran o s v. Ibland tror jag folk projicerar lätt hysteriskt på sina barn och djur faktiskt. Det finns gott om folk som bara har djur utan att nödvändigtvis underkasta sig själva och sina djur en massa teorier om ledarskap och bla bla bla...
De som har gård med många djur har inte tid att tjafsa på med varenda individs karaktär och träna hit och dit och livet flyter ändå på ganska smärtfritt.
Jag tror det är vanligt att folk som skaffar någon enstaka djurindivid som ska leva med familjen förstorar upp sin egen betydelse för djurets utveckling. Man bygger teorier om djur utifrån människors levnadssätt. Visst måste djuren anpassa sig efter det men för den skull bör man inte dra en massa slutsatser om hur egentligen djur fungerar efter detta.
Det syns ju tydliga skillander i sättet att ha djur och se på djur om man tittar på olika länder, social status, miljö och så vidare.
Barbro Börjessons hundskola i programmet Go' Kväll är ett fantastiskt exempel på övre medelklassens liv och leverne. Någon kanske kan identifeiera sig med det, andra tycker det är vidrigt. Hur som helst säger det mer om människor än om hundar.

Eva_M - Ej medlem längre2008-10-02 15:26

Budalv : du skrev...

De som har gård med många djur har inte tid att tjafsa på med varenda individs karaktär och träna hit och dit och livet flyter ändå på ganska smärtfritt.

Nu har jag inte gården längre men har flertalet djur kvar där....
Ändå tar jag mig tid att sitta här :)

Så allt du skriver tycker jag inte alls stämmer !

Budalv - Ej medlem längre2008-10-02 16:55
Antal inlägg: 2199

Eva_M: Det har du rätt i att alla förfogar över sin tid som de behagar. Samt att allt jag skriver inte stämmer :) Mitt inlägg var minst sagt generalisernade.

micro1132008-10-02 17:03
Antal inlägg: 17542

Och jag håller med budalv -- jag har haft många djur på en gång -- nu har jag bara två hundar hemma, men som flest var de sex -- och i stort sett får våra djur helt enkelt anpassa sig till livet här i flocken, utan att man funderar så mycket över det..

För mig kommer också vardagslydnaden fram på samma sätt -- jag dresserar inte hunden till sitt, ligg och hit -- det har bara fallit sig naturligt för hunden och mig att hunden gör som de äldre hundarna -- inlärning by proxy :)

Eva_M - Ej medlem längre2008-10-02 18:31

Tänk vad mycket det kan bli av en enda fråga *S*

ewaleena - Ej medlem längre2008-10-02 20:25
Antal inlägg: 1977

JAg har 3 hundar. Den ena sprätter mycket med alla benen, den andra lite mindre med bara bakbenen och den minsta sprätter inte alls, det har hon inte tid med! Hon sitter inte ens still tillräckligt länge för att bli klar utan drar iväg medans det blir en sträng bakom :) Samma sak när hon gör nummer 2, jag får plocka upp en rad med kluttar efter henne. =D

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?