Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 20 096 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ooord | 2008-10-03 22:38 | |
![]() | Jag har en gallerskrapa för ugnsgaller. Vet inte var den är köpt dock. Den är en tunn cirkulär platta i rostfritt stål med halvcirkelformade skåror längs kanten. Skårorna har varierande radier. Man får visserligen göra rent varje tråd i gallret men all beläggning försvinner när man drar skrapan över. | |
| jonaker | 2008-10-04 00:02 | |
![]() | Häll i dig sprit och gnugga med en ishockeyklubba. | |
| Caligatia | 2008-10-04 02:23 | |
![]() | Tänk er så glatt överaskad jag blev då jag flyttade in. Hade sagt till den gamla hyresgästen att han inte behövde vara extremt noggrann med städningen, bättre att jag fick tillträde till lägenheten fort. Detta tolkade han som att han inte behövde städa alls. EssQ, är det DINA 8 år gamla matrester jag stått och skrubbat på i all evighet? | |
| Caligatia | 2008-10-04 02:24 | |
![]() | (har använt massor av era tips för övrigt, men den här skiten har siktat in sig på att bli fossilt...) | |
| ralfus | 2008-10-04 10:32 | |
![]() | Seriöst, Yes Power. Det enda rätta. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:00 | |
![]() | VIM har en knallgrön flaska som löser det mesta skit.... Jag köper den på Ö&B men den finns på Ica o andra butiker... Jag lovar den löser det mesta....jag sprayar och låter det sitta en stund så tar jag en svamp eller stålboll så är skiten väck... Toppen är den med till ugnsformar.. Jag har den nog till det mesta... Det var ett misstag att jag köpte Vim-flaskan men den var så bra att jag har alltid en sådan hemma efter det.. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:01 | |
![]() | ps....skrapa med en kniv eller nåt innan så kanske det funkar.. ett annat tips....rengör ungen o gallret VARJE gång du använt den....så slipper du sånna här bekymmer... | |
| mrperfect | 2008-10-04 11:06 | |
![]() | Gallerskrapa finns på Clas Ohlson, den består av en metallplatta med spår i och en stålborste. Spray, ugnsrengöring brukar vara effektivt, kanske man får ge ett par behandlingar om det sitter hårt fast, lägg gallret på en tidning och skrubba runt med den stålborsten. Jag tror jag behåller mina handgranater, snart kommer grannens katt in på min tomt igen och då.... | |
| micro113 | 2008-10-04 12:49 | |
![]() | Var köper man plåtar och ungsgaller ...... det var ju en lysande ide att byta ut den gamla skiten man har.. | |
| Kal-El-Shejk | 2008-10-04 12:59 | |
![]() | Pyrolysugn. Tar även bort oönskade katter. Eller låt bli att använda ugnen och gör om den till ett akvarium. | |
| realtid | 2008-10-04 13:59 | |
![]() | Cillit Bang eller vad det heter. Det funkar som bara den, men passa dej för att ha det på knapparna till spisen det hade jag i sista flyttstädningen och siffrorna försvann.. Men attans så effektivt | |
| Damage | 2008-10-04 14:04 | |
![]() | Om du tar och smörjer in gallret med grumme såpa, och sen in i ugnen på 50 grader och låter det stå i ca 30-40 minuter, då ska det vara lätt att ta bort! Man kan också smörja in hela ugnen med det.. hur bra som helst! Kom ihåg bara: Ska du bara göra rent gallret, så lägg lite aluminiumfolie, eller nån gammal plåt du inte vill ha kvar, under, så det inte droppar i ugnen, för då får du ju göra rent den med ;) Lycka till! | |