Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 160

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-10-04 11:28
Antal inlägg: 18678

Shoot, jag som hade bästa idén att bli kvitt dödsångest.

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-04 11:29
Antal inlägg: 1972

säg då

micro1132008-10-04 11:39
Antal inlägg: 17542

ryssbrud

Ärligt talat -- ta dig i kragen och sluta gnäll ....

.. det du beskriver är inte dödslängtan .... inte ens uppgivenhet faktiskt.

Sätt in den kontaktannons istället för att söka uppmärksamhet på det här sättet .... det är bara kontraproduktivt.

trashone - Ej medlem längre2008-10-04 11:42

mirco: Please, skulle vi alla välja kontaktannons ist för att skriva här så skulle forumet dö. Du är lika skyldig till uppmärksamhetssökande som oss andra

mrperfect2008-10-04 11:44
Antal inlägg: 11437

Jag är den som aldrig försöker smita undan utan är energisk som få, dessutom är jag väldigt tävlingsinriktad, jag vill vara bäst helt enkelt , men inser att jag inte alltid kan vara det, men jag kan bli bättre.

Frågan är om dessa egenskaper gör att jag aldrig kommer att känna någon dödsångest eller har gjort det? Vad tror ni, speciellt vill jag veta vad ryssbruden tycker.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-04 11:47
Antal inlägg: 7605

Jag har haft mina ups and downs, som du.
Vad jag kan säga är att kom ihåg dina goda röster. Det ordnar sig alltid även om det inte blev riktigt som man trodde.
Ett sätt att öka livsviljan är faktiskt att ofrivilligt befinna sig i dödshot.
Om du håller på att frysa ihjäl, drunkna, förblöda, hotas av sjukdom, olyckor eller våldsam person, känner du nog att du jäkligt gärna vill leva och tänker kämpa för det.
Det är svårt när man har förlorat en älskad vän.
Livet har lärt mig att man vänjer sig att leva utan denne och nya underbara människor kommer in i ditt liv, så är det.

micro1132008-10-04 11:54

tras

Självklart är jag lika skyldig till det som alla andra -- annars hade jag inte skrivit som jag gjorde.

Jag tycker att ryssbrud verkar vara en tjej med stark vilja, och är ganska medveten om sin negativa spiral -- och det brukar vara de bästa faktorerna för att motverka dödslängtan.

trashone - Ej medlem längre2008-10-04 11:56

Eller så vill du ha ensamrätt på lidande här.

mrperfect2008-10-04 11:59
Antal inlägg: 11437

micro113 : hoppas du har rätt :)

Farsot2008-10-04 12:02
Antal inlägg: 36

Om själva kärnan till problemet bara är att du saknar tvåsamhet (och du kan älska dig själv) så förstår jag dig. Och det är ju inget sjukligt. Dock krävs det tålamod för att finna den där räta.

micro1132008-10-04 12:09

trashone

Mmmm... så kan det vara ........ eller också så slog hon an en spänd sträng som fick mig att slå ifrån mig med näbbar och klor... för att jag inte orkade tänka i de banorna.

Hur som helst så var det ett skitinlägg från min sida -- och jag skulle radera det om den funktionen fanns.

Förlåt ryssbrud -- ibland tänker jag helt enkelt inte efter före...

y not2008-10-04 12:10
Antal inlägg: 9014

"Ärligt talat -- ta dig i kragen och sluta gnäll ..."
Tycker jag är bland det oförskämdaste man kan slå någon i huvudet med som mår dåligt.

ryssbrud, hur skulle jag kunna hata dig, däremot är väl <3 tecknet för slängkyss?
Och om du tycker det känns förolämpande att jag tycker att det är tur att du inte kan ta den fria vilja från mig, ja, jag vet faktiskt inte hur jag skall förklara det. Men jag är i alla fall glad för att själv få hantera min egen vilja.

trashone - Ej medlem längre2008-10-04 12:16

Micro: Känner igen mig, skriver först och sen läser man vad fasiken man skrivit.
*bjuda på te*

Eva_M - Ej medlem längre2008-10-04 12:17
Antal inlägg: 286

Dödsångest är inte att leka med......även om jag inte kan förstå samtidigt som jag förstår...
Hade nån form av ångest när jag vaknade upp efter 9 månader och hade helt plötsligt en dotter på 1 år !??!
Förvirrande....Det gav mig nog mer PANIK-ångest..

Dödslängtan är väl inte direkt ångest utan mer en längtan...

Visst fanken har man varit trött på livet ibland...
Men så kommer det in nåt positivt i livet och då går det liksom över...
Av sig självt..

Kan det vara mer nån form av höstdepprission...tristes s....allt känns värdelöst...det kan vara svårt att ta sig ur....

Såg att du hade ett 3-årigt barn då kan man ju tycka att man ska vara glad....
Men är man inne i nån form av svacka ser man inte det goda i livet...allt blir grått o svart..

Men du det ska finnas en bok på bibblan skriven av Läkare från Österrike..Minns ju inte vad den heter..
Men...den handlar om lite av varje...torgskräck, panik och allt möjligt..
Jag tror om du kollar i den så kanske du kan hitta nåt som kan hjälpa dig att få bort dödslängtan..
Det handlar om olika fall han har botat läkaren...
Den hjälpte mig..jag tycker självhjälp är den bästa medicinen i den mån det går...

Hoppas du kommer ur det här....så du får må riktigt bra...

micro1132008-10-04 12:18

y not

Jag håller med -- och skulle radera inlägget om det gick...

Jag tycker inte ens så ... och vet att det är det värsta skit man kan haspla ur sig till någon som mår dåligt.

Jag vet inte ens varför jag skrev det .....

micro1132008-10-04 12:19

tras

*tack*

y not2008-10-04 12:19

så lätt hänt :)
det förvånade mig mest att det kom från dig

micro1132008-10-04 12:27

tras

Skall jag vara ärlig så förvånade det mig också -- vet som sagt var inte alls var det där kom ifrån

y not2008-10-04 12:32

Min erfarenhet när det gäller att stödja någon som mår dåligt är att lägga på så lite som möjligt, komma med så få råd som möjligt. Personen vet själv vad som måste göras och behöver oftast bara hjälp att uttrycka det och stöd att göra det. Många gånger är nog den bästa hjälpemn man kan ge att låna ut sina öron, bekräfta och ge stöd. De sokratesiska frågorna Vad, När Hur är oftast bra, men aldrig Varför, för på det sätt "Därför är inget svar", är Varför ingen fråga.

micro1132008-10-04 12:36

ryssbrud

Jag ber om ursäkt för mitt inlägg -- och hoppas du förstår att jag inte menade en sekund av det.

Jag lider liksom du av dödslängtan -- men har inte lika gott självförtroende som du, och kan inte intala mig en massa bra saker för att må bättre.

Jag har egentligen inga bra tips till dig -- mer än att du skall försöka komma ut och aktivera dig.

Att sakna tvåsamheten kan jag förstå ... jag är ju gift sedan länge, men långa perioder fungerar min man mer som min vårdare än som en partner -- han har låst in mina mediciner och får portionera ut dem, se till att jag tar mig utanför dörren, om så bara för att handla -- och se till att jag tar mig in i duschen -- eftersom jag inte alltid fungerar så bra själv + att han sköter den berömda marktjänsten hemma.

Man kan vara ensam fast man är två -- för trots allt han gör så kan han inte följa mig in i mina tankar, och inte dela eller avlasta mig från det som rör sig i hjärnan.

Jag skulle vilja vara ung och nyförälskad igen ......

Det enda som hjälper för mig är att låta tiden gå, och att någon aktivt håller igång mig -- då brukar det vända och man mår bättre en tid igen.

Jag tänker på dig ... och vet att perioder av dödslängtan är oerhört tunga att ta sig igenom .... men det går, och till slut dyker ljuset upp på andra sidan igen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?