Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2008-10-08 18:53 | |
![]() | bizzzzy; Jo, men det är inte lätt. Och just själva julhelgen, att sitta ensam och deppa och veta att alla andra har det trevligt tillsammans med sina partners och gulliga familjer. *drar en djup suck* Och man kan ju tyvärr inte undvika alla affärer helt, för mat måste man ju ändå köpa hem. | |
| Piaree | 2008-10-08 19:00 | |
![]() | Ryck upp dej Mimi! Ut & gå en promenad & njut av att hösten äntligen är här! | |
| Ballerina | 2008-10-08 19:01 | |
![]() | mimi. Jo jag älskar också att ha mycket att göra, men det kan bli en drog också, man måste kunna vara också. Jag vet hur det är man gör saker hela tiden och när man är för trött och bara måste vila huvudet så kommer ångesten. Men julen är väl inte så nära? Måste man brusa upp sig inför julen? Har jobbat de senaste jularna för att slippa all stress, det är iof. ett bra tips. mkt pengar och man slipper alla nonsens bråk =) Ett annat tips är att dra utomlands, ta en språkkurs (om du har möjlighet dvs.) | |
| Mimikryp | 2008-10-08 19:05 | |
![]() | Ylbjörn; Det var fint skrivet. Men jag kan inte tänka så eftersom jag då tycker att jag ljuger. Och det är fult att ljuga. :-( Piaree; Jag har inte tid. :-( Ballerina; Julen är alltid för jobbigt annalkande. Det är enbart ångest. :-( Jag skulle gärna jobba på julen, men mitt jobb har stängt då. Vet du något ställe som kan tänkas vilja ha en vikarie eller nå't när de ordinarie vill vara lediga? | |
| Mrs Jonsson | 2008-10-08 19:15 | |
![]() | Fråga dig själv varför du är så deppig. Sedan fundera du på vad du kan göra åt det. Klart man ha depp dagar men kom ihåg att det smitta av sig på andra. När jag känner mig deppig bruka jag försöka motionera lite ut och jogga en runda. För då känner man sig så nyttig och man bli även gladare. Så fundera på vad du tycker om =) | |
| eeistan | 2008-10-08 19:26 | |
![]() | Ta en långpromenad i hagaparken det lättar upp sinnet och är bra motion (12km). Motion gör att man blir piggare och därmed på gott humör och det är värt mer än pengar ;/) | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-08 19:30 | |
![]() | Skriiv ner YlBjörns grejer på vars en lapp. Läsa lapparna. Tvinga dig till att säga någt sjukt possitivt framför spegeln och titta dig in i ögonen. Det är 100 % omöjligt att tänka en negativ och en possitiv tanke samtidigt. Det var så jag tog mig ur en 7 årig down period. Känns hur fånigt som helst i början... sen glömmer man bara bort att vara deppig. Släpp taget om det mörka bara och våga hoppa till det ljusa goa.. | |
| Mimikryp | 2008-10-08 20:33 | |
![]() | Mrs Jonsson; Det är massa smågrejer som var och en för sig inte skulle påverka mig nämnvärt, men allihop tillsammans gör att allt känns skit. Det jag tycker om har jag tyvärr inte möjlighet att göra. (Gå konsert med Mimikry; de har inga konserter just nu, och jag får inte se dem förrän om en månad. Kramas; jag har ingen att kramas med.) soapan; Jag skriver inte små lappar, men alla komplimanger jag får skriver jag upp i en liten bok som jag tar fram och läser i när det är som värst. :-) Men du får jättegärna berätta mer (via PM om du vill) om hur du tog dig ur din långvariga deppighet. Jag har knaprat antidepressiva i typ fem år nu. :-( | |
| Tess 08 | 2008-10-08 20:33 | |
![]() | Mimi: Helt ärligt tycker jag du är en rolig tjej! Läser dina inlägg och roas av dom eller berörs av dom! Du ser ut att vara en tjej som kan göra lite "galna" saker (tex färga håret) och inte känner att du måste vara seriös hela tiden! Problemet är att det är svårt att intala sig något positivt till sig själv, jag är likadan. Jag är för fet, ful och ser ut som ett troll (även om de flesta vill ha mitt hår - de vet inte hur jobbigt det är).. Så det klart det känns som om jag ljuger för mig själv om jag skulle påstå något annat. Men ändå måste man fundera på om alla andra verkligen har fel ;-) | |
| Mimikryp | 2008-10-08 20:34 | |
![]() | eeistan; Jag skulle gärna gå ut på långpromenad om jag bara hade tid. Jag älskar vädret just nu, fuktighet, fantastiska färger, mys med vantar och halsduk och trevligt med regnsmatter mot rutorna. Men jag är deppig ändå. Vill ha någon att uppleva det med, och mysa med. :-( | |
| Mimikryp | 2008-10-08 20:36 | |
![]() | Tess 08; Tack så mycket! Det känns att du menar det du skriver, och det värmer! Då jag var mobbad hela grundskolan och ständigt fått höra att jag är ful, fet och trög, då är det svårt att tro att alla skulle ha fel. :ó( | |
| Tess 08 | 2008-10-08 20:42 | |
![]() | Jag MENAR det verkligen! Du ser så himla glad ut på bilden!!! | |
| Mimikryp | 2008-10-08 20:48 | |
![]() | Jag är bra på att spela teater. Folk uppfattar mig oftast som trevlig, glad och positiv, fastän jag konstant är ganska deppig, jag är alltid ensam, har ytterst få vänner, kass kontakt med mina föräldrar och så vidare. Nu ska krypet dra en filt över sig och sova. :-/ | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-08 20:50 | |
![]() | köp en bok om meditation och sätt igång. bra metod för att lätta på pressen från livet och orientera sig i sitt inre. du hittar med garanti något att glädjas över. fokusera på det och det kommer att växa. det fina med meditation är att det tar 100% utgångspunkt i dig själv, i ditt sinne och din kropp. det är inte något snabbt "fix", men dessa hjälper sällan på längre sikt. hoppas du snart mår lite bättre hur du än väljer att tackla situationen:) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-08 20:53 | |
![]() | *kramar om krypet* =/ | |
| Tess 08 | 2008-10-08 23:52 | |
![]() | mimi: Det är ingen tävling i "vem har flest vänner". Jag har själv få som jag kallar nära vänner, men det är för att jag hellre har få goda vänner än en hög med människor som jag inte bryr mig lika mycket om. Jag hoppas verkligen att det vänder för dig och att du kan se allt ljusare med tiden. KRAM! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-10-08 23:52 | |
![]() | Det ligger väldigt mycket i de råd du fått från många redan, att fokusera på att må bra och på att du förtjänar att må bra, på allt positivt du har och är :-) Om du tycker att det är att ljuga för dig själv, så handlar det i så fall om att ljuga tills du tror på sig själv och sedan upptäcka att det du intalade sig faktiskt inte var någon lögn. Affirmationer är ett välkänt begrepp som i sin positiva bemärkelse handlar om att bejaka sig själv och på så vis förändra sin situation och självbild. För det andra, se mer till de små vardagsnära sakerna som får dig att må bra, då "det där som skulle få dig att må som bäst" kan vara svårt att uppnå i första hand. Lyckan finns ju faktiskt inom räckhåll hela tiden :-) Solljuset när du öppnar ögonen om morgonen, höstens vackra färger som du bara behöver gå ut för att njuta av, den första snön som lägger sig som ett mjukt täcke över omgivningen och vårens första grönska när värmen är tillbaka igen, ett tänt ljus, doften av nybakat, en vän som hör av sig, musik du tycker om att lyssna på, böcker du ännu inte läst, en målning du ännu inte gjort och en plats du ännu inte besökt, det är bara att ta för sig! Livet är underbart om man tar det för vad det är, och jag tror att du kommer att hitta någon att dela allt med också, med lite bättre självkänsla och mindre fokus på det som är negativt. Många kramar med hopp om att allt ska ordna sig! | |
| angie_hell | 2008-10-08 23:56 | |
![]() | Det finns ingenting som inte löser sig. styrkekramar på dig tjejen | |
| Mimikryp | 2008-10-09 07:43 | |
![]() | carlmartin; Ååh, meditation verkar så otroligt fånigt och inte alls min grej. Men exakt hur gör man? Och vad är det tänkt att man ska uppnå? Det är inte så att jag saknar saker att glädjas över, bara att de negativa sakerna är så många fler och mer definitiva liksom. :-( Tess 08; Nä, det är klart det inte är, men jag tror att livet skulle vara lättare om man hade vänner som "frivilligt" hör av sig och vill träffas. Jag vill inte tjata på folk. Jag vill inte vara ett plåster som folk inte kommer undan. Visst har jag ett fåtal vänner. Av mina sex bästa vänner är det bara EN som bor i samma län som jag. Resten bor långt bort, vilket förstås innebär att vi inte hörs eller träffas så ofta. Den som bara bor fem mil bort har ett stort socialt umgänge, bra jobb och ständiga fantastiska pojkvänner som hon förstås vill umgås med. Som du förstår leder detta till att jag är ensam. :-( _Candid; Visst vill jag fokusera på att må bra, men de saker som får mig att må bäst är ouppnåeliga just nu. (Gå konsert med Mimikry; de har inga konserter just nu, och jag får inte se dem förrän om en månad. Kärlek och närhet; finns ingen som kan/vill ge mig det.) Javisst, småsaker som solsken och höstfärger är bra, men det suger ju när man inte har tid att vara ute i solen och njuta av hösten. :-( Visst, tända ljus är bra, men känns ändå smått patetiskt när man inte har någon att mysa med. Doften av nybakat är förstås väldigt trevlig, men då jag kämpar med vikten känns det inte som ett alternativ. Musik jag tycker om att lyssna på gör mig också deppig just nu, eftersom jag saknar dem som fan och som sagt inte har möjlighet att se dem på en hel månad. :-( Ja har en hel drös olästa och förmodat bra böcker, men jag har inte tid att läsa. :-( Det finns säkert ett par målningar jag inte gjort, men det leder alltid till ilska när jag försöker, bara för att jag inte har den där konstnärliga ådran, så jag får det inte att se ut på papperet som det serut i huvudet. :-( Jag tycker så grymt illa om att ljuga och även om jag förstås sedan länge känner till spegelvarianten, så skulle det kännas alltför fånigt. :-( angie_hell; Tack! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-09 07:59 | |
![]() | Ja själv är jag också nere, jag blir det alltid den här årstiden. Varför inte ta en miniresa med nån kompis?:) Själv åker jag och en väninna till Polen den 25 okt, iofs bara 2 nätter men det är allt som kan behövas, se annat, få andra intryck och ha lite skoj:) Yamamoto, jag tycker du är lite taskigt, om någon inte mår bra sk man väl inte sitta och vara hånfull | |