Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 374 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ewzzan - Ej medlem längre | 2008-08-22 15:53 | |
![]() | Hm, jag kommer faktiskt inte ihåg nått riktigt extremt... Det värsta var väl den gången när jag skulle baka amerikanska plättar och använde 4 månaders gammalt margarin! :S När vi upptäckte det tog det minsann ett rejält tag innan folk åt av min mat xD | |
uffe6y | 2008-08-22 18:09 | |
![]() | Slängde en kanelburk som gick ut 86 | |
Tess 08 | 2008-08-22 18:21 | |
![]() | öl bäst före 90-någonting (nej, ingen äldrickare här) | |
mrperfect | 2008-08-22 22:00 | |
![]() | När det gäller kryddor så kan dessa antágligen angripas av olika smapar eller mögel som kan vara giftiga. jag har en rådjursstek från 94 i frysen _ välhängd :) Tack vare dess låga fetthalt så härsknar den inte. Jag vispade grädde igår, den hade legat oöppnad i kylen och den var märkt 1 augusti, den smakade utmärkt. Däremot den som var öppnad och märkt 19 smakade f-n. så det var därför jag provade den andra. | |
mrperfect | 2008-08-22 22:02 | |
![]() | Jag kom just att tänka på att jag har en reservdunk i plast som är märkt med sista användningsår 2003, undrar varför, jag använder den givetvis. | |
Kajsasson | 2008-08-22 22:05 | |
![]() | Fruset viltkött med 10 år på nacken gick bra att äta.. Hänger mycker på fetthalten och förpackningen. | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-08-22 22:07 | |
![]() | Har ingen aning på hur många dagar. Men med mjölk kan det gå fort. Kommer fortfarande ihåg det isande fina glaset med lockande mjölk i. Kommer ännu mer ihåg klumparna och smaken. Man ska helt enkelt inte halsa gammal mjölk. Det ger dåliga vibbar. | |
birkan96 | 2011-06-05 22:08 | |
![]() | Här hittade jag tråden för mig, just nu.. :) Har ju hyrt ett hus på landet sedan en tid tillbaka, där det bott en farbror ensam i ca 6 år sedan hans fru gick bort. När jag städade skåpen hittade jag svartpeppar som gick ut 1987!! Jag kan säga att jag slängde den. På nästa hylla låg det gelatinblad som gått ut 2005, men dottern till farbror som bott där tog hem dem "för de går säkert att använda". Typ alla kryddor och sånt i skåpet hade gått ut under 2004-2006 och jag flyttade in december 2010! I skafferiet finns det massor av torrvaror typ mjöl, såser, gryner och flingor, i plastburkar, som dottern tyckte jag kunde äta av.. men jag har inte vågat, det finns ju inget bäst före när det ligger i plastburkar!! Sedan för ett par veckor sedan var jag på ett jobb där en dam flytta hastigt och lustigt 2004 av personliga skäl, och bostaden hade alltså stått tom sedan dess. I frysen som stått på sedan hon lämnade huset, låg det fläskfile som gått ut 2005, massor av kartonger med olika köttbitar i, fiskförpackningar, fiskpinnar och köttfärs, och allt hade gått ut 2004! Vilken tur att det inte varit något längre strömavbrott, kan jag tänka vid såna tillfällen.. I kylskåpet stog allt kvar precis som hon lämnat det 2004!!!! Det luktade inte gott kan jag tala om :) | |
Gitarrmagnus | 2011-06-05 22:25 | |
![]() | Kommer ihåg när jag jorde lumpen 92 och fick choklad som var tillverkad typ 77 | |
Liltif_Nomad | 2011-06-05 22:38 | |
![]() | Äh larv... Har haft fullt ätliga torrvaror som gick ut för ett decennium sedan. Beror på vilken typ av mat och förvaring. Blir så trött på folk som är helt fierade vid bäst-före, allra mesta maten kan man lukta och smaka på och man blir snart varse. En del bakterier kan däremot vara smaklösa och livsfarliga men utvecklas främst i syrefattiga miljöer (T ex konservburk). Dessa människor verkar också ha samma övertro att saker inte kan gå ut innan bäst-före, vilket de naturligtvis kan..... | |
16366 | 2011-06-05 22:45 | |
![]() | Håller med soapan - Gammal mjölk är ingen höjdare speciellt om bäst före datum var för 2 veckor sedan, eeewww! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 22:46 | |
![]() | varje dag dör 16000 barn i värden,som fullständigt skiter i bäst före datum,varje dag skulle det kunna starta flygplan från Sverige med potatis som är äldre en 14 dagar,och allt annat som slängs,det borde finnas en lag på att mat inte får slängas,affärer restauranger slänger kopiösa mängder mat och barn dör,hela Sverige borde skämmas | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 22:49 | |
![]() | birkan,vad tror du händer om du äter det?vad är du rädd för,skulle jag kunna trolla skulle jag flytta fram datumet på dessa gryner och flngor och du skulle garanterat inte märka ett skit,och svartpepparn har säkert hållit i 20 år till | |