Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annelille | 2008-10-11 12:15 | |
![]() | .... vi kör på rent E85 i vår V70 -99.... vi började med att blanda men sen körde vi på med rent... den är lite tjurig när det är kallt på morgonen men annars går det bra.... vi ska fixa en konverteringssats vad det lider för att det ska stämma med färddatorns information... som det är nu så stämmer inte tankens mängd av bränsle jämfört med hur mkt det är kvar att köra..... men med en konvertering så ska de bli kompatibla med varandra..... | |
| annelille | 2008-10-11 12:19 | |
![]() | .... vi upplever dock att bilen drar mer bränsle..... har inte räknat på det men med den prisskillnad som råder så tror vi att vi tjänar på det.... | |
| skogstorparn | 2008-10-11 12:39 | |
![]() | gamla saabar skär ju bränslepumpen på ändå oavsett vad du tankar,så det är bara att tanka på med ett e85.en skvätt tvåtaktsolja i tanken då och då rekomenderas dock.. | |
| veggie_d | 2008-10-11 16:14 | |
![]() | Jag blandade ungefär 40% E85 i min gamla saab 9-3. Den blev märkbart gladare av det, eftersom turbon kunde dra nytta av det markant högre oktantalet i blandningen. Förbrukningen steg litegrann, inte särskilt mycket. Kanske 5-10%. Nu kör jag en 9-3 biopower på ren E85, den drar 1.0-1.2 beroende på hur mycket jag kör i stadstrafik. Jag vet inte hur mycket den behöver om man tankar bensin istället, eftersom jag inte provat ännu. Räknar också med att förbrukningen sjunker lite när motorn är inkörd, det brukar den ju göra. Ankiborg: jag hade testat om jag var du. Om inte annat för att slippa vara nyfiken på om det går eller inte :) Börja med att blanda i 20% ungefär, om bilen inte börjar bete sig underligt då så testa 25% nästa gång och sedan 30. Men över 40 skulle jag inte gå på en bil utan konvertering, med tanke på risken för allehanda skador. Byt också oljan lite oftare än normalt om du mest kör långsträckor (kör du oftast korta sträckor ska den bytas med så korta intervall att det knappast spelar någon roll vilket bränsle du använder). | |
| Tattooz | 2008-10-11 16:21 | |
![]() | Jag har en kollega som kört en gammal 740 från 88 på E85 i 2 år utan problem. Enda som han har märkt är att han måste blanda i bensin vintertid för annars kan det bli lite svårstartat.... | |