Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 363

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nina733 - Ej medlem längre2008-10-17 14:17
Antal inlägg: 4346

Här är en bra sida som du kan läsa massa fakta och få tips och råd från andra i liknande situation.
www.attention-riks.s....1 .0.phtml

Och om det är nån tröst; Hur tungt det än känns idag, så kommer det ljusa stunder också!

"Det finns en sol bakom molnen"

Kram nina733/Linda

upa - Ej medlem längre2008-10-17 14:24
Antal inlägg: 2565

Barbi, det bästa sättet att kunna hantera din sons diagnos är att ta reda på allt som du behöver veta. Kolla också om det finns någon förening för anhöriga till aspergare där du bor. Det är ju ingenting som hänt med din son bara för att han har fått en diagnos. De problem man har vid asperger är ju ingenting nytt för dig, din son är ju den han är och har varit oavsett.

MåstesPela - Ej medlem längre2008-10-17 14:56
Antal inlägg: 40

Barbi, Aspergers kan vara otroligt påfrestande, det kan vara som att ha fem barn istället för ett ibland, talar av erfarenhet. Men - samtidigt är det det barnet som klarar sig "bäst" hos oss (d v s med arbete ) som vuxen nu!!! Det beror säkert på graden av problem o s v, men i mitt fall har det barnet varit mitt största besvär men också min största välsignelse!!! Håller med om så mycket som sagt här; det kommer ofta i klump av någon anledning. Jag är glad över att vi tex har tillgång till vård, bara det!!! Och: det är alltid mörkast före gryningen. Håll ut, det kommer att vända!

barbi2008-10-17 20:19
Antal inlägg: 1924

Tack för fina orden:=)
jag bara hoppas att allt vänder snart! jag orkar inte allt för mkt mera

Tufflan2008-10-17 21:45
Antal inlägg: 1254

barbi

Tråkigt att ni har det så jobbigt. Hur gick det med lilltösen? Fick hon nån diagnos på hjärtat. Man har ju undrat hur det gick och så sen du skrev om det förrut.

barbi2008-10-18 13:59
Antal inlägg: 1924

Nä dom väntar fortfarande på och få veta men lilltjejen verkar iaf inte lida av de:=))

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?