Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| geh | 2008-10-12 02:43 | |
![]() | Kvinnan så klart.. om jag haft ett förhållande :) | |
| DennisPlz | 2008-10-12 03:01 | |
![]() | mammamu: Du har helt rätt, och du borde anordna kurser för kvinnor... :) | |
| nystan1 | 2008-10-12 06:15 | |
![]() | Smulor. Dessa förbannade smulor över hela diskbänken. Man kan tro att de är fastlimmade, men se, när man torkar lite med disktrasan så försvinner de..! | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-12 07:43 | |
![]() | året är 2008 och människor har fortfarande problem med disk, smulor, smutsiga kalsonger och motorcyklar kontra kläder. Gamla konservativa könsroller genomsyrar fortfarande de flesta förhållandena tycks det som. Jag lever med en man som aldrig kan bestämma sig förrän fem minuter innan det ska ske. Och det borde jag irritera mig över. Fast det gör jag inte. Sån e han. Ambivalent. | |
| mazurbal - Ej medlem längre | 2008-10-12 08:08 | |
![]() | Jag tycker att det råder lite konservativa könrollsbilder överlag här, från båda hållen. Kanske det är dags att ransaka oss själva allihopa, vilket kön vi än må tillhöra. Jag håller med mammamu i synen på att det är onödigt att bråka om småsaker. Jag själv älskar att laga mat medan flickvännen hatar det; där har en naturlig uppdelning skett redan från början. Att hon sedan tycker att det är okej att det dansar runt dammtussar på golvet och att det inte gör något när det knastrar under fötterna pga allt grus hennes hund drar in, kan driva mig till vansinne. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-12 09:29 | |
![]() | haha trashie jag säger: kalsonger på frukostbordet, hela den här slapp-grejen | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:20 | |
![]() | hmmm inser att jag måste ha det j-ligt bra för jag känner inte igen det ni skriver... Föressten det finns tjejer med som beter sig som ni skriver om männen.. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:31 | |
![]() | Oj, det kan skrivas långa listor. Kanske därför jag inte har ett förhållande heller. :) Men det som toppar listan (fu direkt skadliga saker) är nog när någon mer eller indre vill förändra ens person. Att härleda sakfrågor till person i diskussioner är också sjukt störande. | |
| Tess 08 | 2008-10-12 10:34 | |
![]() | *Tidsoptimism *Allt som bara MÅSTE göras (och som naturligtvis inte har med familjen att göra) Finns säkert mer... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:34 | |
![]() | En annan störande sak är när någon part vill att den andra ska figurera som en slags förälder åt den. Typ läka gamla sår och sånt. *Brrr* | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:38 | |
![]() | Det är såklart inget fel på läkande, det får bara inte handla om att man lägger över hela sin skit på nån annan som man vill ska rädda en som om man vore en enda stor bebis. (ursäkta mångpostandet...) | |
| L1973 | 2008-10-12 10:49 | |
![]() | när partnern ska hänga upp tvätten för tork efter tvätt och inte bryr sig om hur han hänger upp den så att den är superskrynklig och definitivt MÅSTE strykas. (jag tycker inte om att stryka) Jag menar, hur svårt kan det var att hänga upp kläderna på rätt sätt? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:50 | |
![]() | Du menar på ditt sätt. | |
| stefanf | 2008-10-12 11:05 | |
![]() | Håller med Gariam om personförändrandet. När man träffas och lär känna varandra så är det givetvis viktigt att man testar och stämmer av de viktigaste och mest centrala delarna av förhållandet, hur man är och vad man har för grundsyn i olika frågor. Skiter man i att prata med varandra så köper man ju grisen i säcken och kanske man får skylla sig själv (lite) om det visar sig att partnern är (exempelvis) en slusk eller egoist. Sköter man förarbetet ordentligt kan det däremot ändå visa sig att partnern kört med falsk marknadsföring. Det kan vara rätt irriterande och grund för konflikter. En gnutta av detta ingår förvisso i normala förälskelser (man anstränger sig lite extra) men det får inte bli för tvära kast ett halvår senare.. Tror det är lite fler kvinnor som ser sina män som "renoveringsobjekt" och inte riktigt inser att man bara kan ändra på sig själv - inte andra. Kanske är den motsvarande "manliga" (generella) defekten att man emellanåt är skitkass på att lyssna..? Om man verkligen kan prata med varandra, lyssna och värdera partnerns upplevelser/känslor så blir nog de praktiska detaljerna (som många nämner) ganska så lätta att klara ut. Jag är exempelvis ute lite mer än frun (inte på fester men jobb och annat) och hon är hemma mycket. Visserligen trivs hon verkligen med det men jag försöker uppmuntra så mycket det bara går att komma ut och träffa folk. Skulle hon bli bjuden på fest (även själv) så tycker jag det är jättebra. Jag är så gärna hemma och myser med pojkarna.. :) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 11:13 | |
![]() | Stefanf: Jag ser det som upp till båda parter att från början våga visa och stå för vilka man är och sätta de gränserna eller vad det nu handlar om, men då krävs en viss mogenhet, dvs att man vet vad som är viktigt för en, och att man verkligen kan förmedla det utåt på ett_tydligt_sätt. Ibland undrar jag om det inte brister åt båda hållen i "renoveringsfallen". :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-12 11:26 | |
![]() | Personligen tror jag att när man blir mognar och har haft ett längre förhållande retar man inte sig på samma saker som man gjorde när man var yngre. Te x om min man blir bjuden på fest och inte jag, självklart ska hn gå:) man har ju sitt eget liv även om man är gift/sambo. Men hur som helst det jag retar mig "fortfarande" på..*ler* är när man storstädat och allt är perfekt, så kommer gubben hem och tex läser posten vid köksbordet och går därifrån och låter kuvert etc ligga kvar. Samt kläder på badrummsggolvet | |
| Saberhagen | 2008-10-12 14:28 | |
![]() | jo jo självklart ska man ha ett eget liv om man är sambo/gift. men rena hyfset är om paret kan bestämma om de ¨vill gå tillsammans eller inte. HUsdjur sen en annan sak som är såååå förbannat irriterande om man har hund och försöker fåtill det med prmender osv. och den ena bestämmer sig gång på gång för att åka iväg till kompisar diekt efter jobbet. lämna allt ansvar till den som för tillfället är hemma, men som kanske får andra planer också. = om inte en är hemma och går ut blir hunden sj för länge... brist på ansvar vill säga... SSAAAAH! | |
| cucurbita | 2008-10-12 14:32 | |
![]() | När han har lovat städa och istället ringer sin mamma som kommer ilande och städar medan han sticker ut o fiskar. | |
| L1973 | 2008-10-12 14:38 | |
![]() | jag menar att man kan hänga upp kläderna rakt, utan en massa veck och inte bara slänga det på torkställningen.. =) | |
| cucurbita | 2008-10-12 14:44 | |
![]() | När han inte kan hitta ngnting fast det är rakt framför honom. | |