Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-10-15 23:13
Antal inlägg: 18678

Ta sitt liv?

le-lou2008-10-15 23:16
Antal inlägg: 17501

hotcold - tyvärr, jag ser ingen större skillnad på henne och på många andra överviktiga som också äter sig större och inte gör nåt åt det. Säger för den delen inte att ALLA överviktiga gör så.
Detsamma för alla som röker, kör bil utan bälte, har farliga jobb där de utsätter sig själva för fara, liksom farliga hobbys ....och tja, listan kan göras lång.

Du tar upp knarkare också. En knarkare brukar ett medel som direkt utsätter ett barn i en knarkares vård för en omedelbar fara och kan för fanken inte jämföras med detta. En knarkare berusar sig själv, tappar omdömet och är direkt farlig för ett barn, inte sant? En person som är berusad ihop med ett barn är väl knappast en bra förälder eller hur? Eller ser du likhetstecken mellan en person som äter sig fet = en som skjuter heroin?

Jag tror inte att hon vill ta sitt eget liv. Lika lite som jag ser nån som röker som självmordsbenägen. Förutom att hon är tjock och gillar det, verkar hon tämligen normal.

skrabban2008-10-15 23:17
Antal inlägg: 1031

Håller helt med hotcold. le-lou jag ringer aldrig soc. Du fårstår väl att det är människa som är sjuk i huvudet som gör så här. le-lou om ditt barn om du har något skulle vilja gå upp i vikt till 450 kg,skulle du då tillåta det stackars barnet att göra det. Hoppas inte det.

Pseudonymf2008-10-15 23:20
Antal inlägg: 8282

Reklamen för det där programmet passar alltid på att gå på TV just när jag sitter och fikar/äter/stoppar i mig massa onyttigt, framför TV:n. Och varje gång är kräkkänslan lika stor. Det är väl bara att inse att vi alla har olika ideal. Jag tror personligen att hon tycker att det är lättare att gå upp i vikt, vara med i TV och ha en rubbad person som älskar henne, än att ta tag i sitt själv, gå ner i vikt, göra sig av med den rubbade snubben och bli lycklig (och lite friskare och mer hälsosam som en bonus).

hotcold2008-10-15 23:20
Antal inlägg: 316

Klart att man inte kan jämföra en knarkare med fetma le-lou. Det förstår jag också. Men din jämförelse med människor som dricker alkohol, röker eller inte motionerar tycker jag är lika dum som att jämföra det med en människa som håller på att äta sig till döds!!

Pseudonymf2008-10-15 23:21
Antal inlägg: 8282

sig själv, sitt liv - välj själva ;)

le-lou2008-10-15 23:21

nej jag skulle inte tillåta det, lika lite som jag skulle tillåta att hon började röka.
Dock är det inget jag skulle kunna göra nåt åt efter att hon blivit myndig, hur gärna jag än skulle vilja.

Det du tar upp nu är dock barn. Hon på tv är vuxen och skadar inte sina barn, det är ju inte de hon föder upp till julgrisar. Och så länge det är enbart hon själv, så varför skulle du vilja ta hennes barn i från henne?

trashone - Ej medlem längre2008-10-15 23:23

Varför skulle hennes sambo vara rubbad?

le-lou2008-10-15 23:23

hotcold - va ? varför är den dum? Handlar den inte om samma sak egentligen? en vuxen människa som är förälder, som gör nåt mot sig själv som faktiskt KAN leda till sjukdom och död . Och i sin tur göra föräldralös?

Samma sak exakt. Men då kan vi ju se till att barnen blir föräldralösa redan i förväg, i fall att för säkerhetskull menar jag... och ta ifrån de från sina mammor och pappor som inte lever efter mallen.

le-lou2008-10-15 23:25

haha, faktum är att jag tyckte sambon verkade snäll och högst normal. Vad han nu tänder på skiter jag i, jag skulle inte vilja veta vad ni tänder på här inne , men jag slår vad om att ingen av oss faller under epitetet "normal" när vi är inne på den vägen och trallar.

trashone - Ej medlem längre2008-10-15 23:25

Hehe.

Sarchina2008-10-15 23:28
Antal inlägg: 16

Har inte läst alla inläggen, men tycker rent krasst att det är askul att det är någon som bryter mot det här nyttighets-smalhets-ideal et. Det är hennes kropp och hon får väl göra som hon vill.

hotcold2008-10-15 23:32
Antal inlägg: 316

Ok le-lou då har jag inget att motlägga om du jämför en som inte motionerar med en person som ätit upp sig till nästan 300 kg och VILL gå upp till 450kg så ser vi sjukt olika på saker och ting.
Tycker att det talar för sig självt!

upa - Ej medlem längre2008-10-15 23:41
Antal inlägg: 2565

Jag tror man är lite smått rubbad om man tänder på så feta människor. Man bör attraheras av en frisk människa. Vissa saker ska man finna frånstötande för mänsklighetens skull.

trashone - Ej medlem längre2008-10-15 23:48

Den mänsklighet som ändå kommer knalla rakt i fördärvet?

upa - Ej medlem längre2008-10-15 23:55
Antal inlägg: 2565

Ja, man behöver ju inte göra det värre än det redan är så att säga.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-10-15 23:57
Antal inlägg: 1302

upa, hur illa är det egentligen?

le-lou2008-10-16 00:12

hotcold . jämför överviktiga med överviktiga. Snusar du, så snusar du oavsett om det är 2 prillor i timmen eller 2 om dan.

Caligatia2008-10-16 00:14
Antal inlägg: 2187

Är det skillnad på en "vanlig" bantare och en anorektiker då? Bägge sysslar ju med en form av självsvält.

Blamse tlött2008-10-16 08:31
Antal inlägg: 201

Skrabban< Hon är inget barn, denna kvinna är vuxen och tar sitt egna Beslut...Men jag skräms över att hon gör ett medvetet val, i att bli den största kvinnan någonsin..Kanske tom lite egoistiskt faktiskt...Det jag tycker är skrämmande är att hon lämnar över så mycket ansvar till pojken det tycker jag är jäkligt fel..

Godisnapp < Du skriver: maken som filmar henne när hon stapplar ut i leran som om det vore nåt positivt, jag kan ju inte påstå jag tycker de är lämpliga föräldrar på något sätt....
Men herregud godisnapp, menar du då att alla som tar nakenfoton ute i regnet eller lerpölar skulle vara mindre lämpade som förälder för det

Det handlar inte om hennes lämplighet som mamma..Hon kan väl för vara en bra mamma fastän hon är kraftigt överviktig...

Det handlar om hur hon misshandlar sin egna kropp medvetet/omedvetet. Hon sa självt att allt började från barndomen, så hon vet ju innerst inne varför hon äter...Nu kan jag bara ana mej till att påtryckningar från maken gör sitt till också en hel del, det är ju han som bestämmer...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?