Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 392

Forumkategorier

Användare Inlägg  
XY_2008-10-16 23:43
Antal inlägg: 601

Oj...jag glömde vissa chipssorter och så popcorn;)

Tångkrabban2008-10-16 23:52
Antal inlägg: 118

Oj vad jag skrattade, vilka lustiga katter ni har! Och Zmul din är väldigt söt. Min kisse är lite tråkig, det enda han går igång riktigt på är räkor, och det är ju inte så unikt. Jag brukar kasta en räka ut genom altandörren, då far han ut och snokar reda på den medan jag stänger och rusar till bordet för att äta lite. Kissen äter sin räka, springer runt huset, in genom kattluckan och så börjar vi om.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-16 23:53
Antal inlägg: 4279

skulle vilja bo granne med dig och se skådespelet :)

Gariam - Ej medlem längre2008-10-16 23:53
Antal inlägg: 2590

Torrisar, kokt fisk, tonfisk, räkor, och "bitar i sås".

UlrikaYlva2008-10-17 00:02
Antal inlägg: 4

Vad Katten verkligen gillar: Bitar i sås, oavsett märke.

Vad Katten äter som den inte borde äta: Gurka, chips, de flesta rester hon kan sno och komma undan med, allt som människorna äter just när de äter det (en halvtimme senare är det inte intressant). Senast nu ikväll krävde katten att få en smakbit sockerkaka vid fikabordet. (Det där med att inte tigga vid matbordet anser Katten är något som är förbehållet hundar.) Den första, handmatade biten åts med förtjusning, bitarna som lades i skålen senare har icke rörts...

uisge beatha - Ej medlem längre2008-10-17 00:03
Antal inlägg: 1289

Jag hade en trevlig katt en gång, som var bedårande på alla sätt och vis - han var av den där sorten som inte skulle ha överlevt utan mänsklig hjälp. Han var helt enkelt utvecklingsstörd enligt veterinärer iaf. Dock var han alltid oerhört populär de gånger vi hade ärenden dit :) Men iaf...denna underbara kisse hade ett märkligt beteende när det kom till gröna oliver med paprikafyllning. Han började alltid närma sig den lilla tingesten med öppen mun och halvslutna ögon. Han lade sig jämte oliven och liksom insöp dess karaktär och doft en stund, varpå han alltid lade sig på oliven och tokrullade den över hela köksgolvet med hela sin kropp.

Sedan när han tyckte att den var klar (när den var mosig, hårig och oigenkännlig) åt han helt sonika upp den och promenerade ut med hög svansföring! Jag har aldrig sett dess like, och kommer nog inte att göra det en gång till. Men detta var alltså halva mitt helgnöje förr i tiden. Jag ledsnade aldrig på att betrakta beteendet - och han ledsnade i sin tur aldrig på gröna oliver med paprikafyllning. Den passionen stod sig fram till hans död.

UlrikaYlva2008-10-17 00:05
Antal inlägg: 4

Någon smart kattmatsfabrikant borde f ö börja producera "bitar-i-sås"-sås utan bitar. Min katt slickar maniskt av såsen först från alla bitar; sedan äter hon bitarna i betydligt makligare takt (och jo, hon har alltid tillgång till vatten, så det är inte vätskebrist det handlar om).

nystan12008-10-17 00:09
Antal inlägg: 3414

Ulrika: Strålande idé tycker jag (och förmodligen mina katter också). Sås och gele får de i sig så snabbt så man nästan tror att de ska kvävas, men bitarna rör de inte. =)

Tångkrabban2008-10-17 00:24
Antal inlägg: 118

Min katt tycker också om såsen men skulle jag servera någon paté eller mojs utan sås blir det rynkor på den lilla nosen och har jag otur blir det klösstraff på min fot.

l0llo2008-10-17 07:29
Antal inlägg: 124

uisge beatha, vilken katt! helt underbart, hoppas han har det bra där han är nu.

UlrikaYlva, perfekt. Min katt är likadan (inte den som äter allt, utan min)

Gigi512008-10-17 08:40
Antal inlägg: 271

Ja samma här gelet först och sen bitarna. Kanske för att det är lättare att få i sig det. Min ena katt gillar överhuvud taget att slicka i sig såsrester från tallrikar det må vara vanlig sås eller tacosås. Sen åker eventuell köttrest ner.

Gigi512008-10-17 08:43

Vilken katt beatha. Det skulle jag också kunnat kolla på hur mycke som helst. Fascinerande.

Dalkullan2008-10-17 08:59
Antal inlägg: 1256

Har en katt som dricker kaffe om jag har min mugg på golvet...förvisso med mjölk men ändå. Kan ju inte vara gott för en katt eller... Numera håller jag min mugg utom räckhåll för honom. Han får minsann hålla sig till sin mat. =)

Tess 082008-10-17 10:06
Antal inlägg: 18003

Våra kattor är himla nyfikna. De nosar reda på ungefär ALLT som är ätbart och funderar ett tag på om det är värt att förska äta det...

Sitter vid bordet nu och äter frukost, ena katten slänger upp tassarna på mitt ben för att förvissa sig om att jag äter. Jag föste ner henne, men då går hon till en tom stol och hoppar upp på bordet för attse vad som bjuds idag. Det dög inte idag eftersom jag är här...
Dom är ju smarta också, de små rackarna!!! Är vi i närheten gör de inte nåt, men går jag ut ur köket hoppar de upp på bänken och förser sig med goda saker ;-)
Jag har ju barn också så vi kan ju ha ost (eller bitar av den) och sånt framme. Uppskattas av hårbollarna!

Har förresten mamma och dotter korsning som i vanliga fall äter Royal Canin, men de måste få ny mat varje gång de ska äta. Om det finns mat i skålen går de omkring och jamar och visar att de vill ha mat (de öppnar skåpet där maten står) och äter sen då EFTER det att de fått ny mat. Antalet kulor är inte viktigt, utan de ska ha NY mat (ca 3 kulor, sen äter de upp all mat)

Gigi512008-10-17 10:22

Haha Tess, känner igen lite där när du säger att din katt vill ha ny mat även om det finns. Min ena katt gör ungefär likadant. Han sätter sig framför skålen och tittar på mig att nu vill jag ha mat. Det kvittar hur mycket det är i skålen, för katten är det ny mat som gäller så ja gör också så att ja häller på några stycken och sen så äter han upp allt. Royal Canin är det som gäller även här.

Gariam - Ej medlem längre2008-10-17 10:38
Antal inlägg: 2590

Ja, vad är det i den där såsen egentligen...? Samma sak med min katt, hade det inte varit för såsen hade han förmodligen rafsat med tassen bredvid bitarna som om han hade varit på lådan, skakat på huvudet och gått därifrån. Jag är öht skeptisk till matbutikskattmaten och önskar att jag enbart kunde införskaffa the real shit från djuraffären, men tycker att det är för dyrt med bara sånt. Kokt fisk funkar iofs bra.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-17 10:42
Antal inlägg: 7605

Det luktar nog gamla slickbaciller i mat som är begagnad.
Jag skulle också vara petig om jag vore katt :)
Jag har hört att endast människor och kompostmaskar uppskattar kaffesmak men med mjölk i kanske det accepteras av andra djur.
Sen är det ju omåttligt kul att smaka av mattes/husses mat/dryck även om det smakar pyton...
Jag såg en papegoja i England som drack öl, så han blev lite på fyllan.

tina_tiger - Ej medlem längre2008-10-17 11:28
Antal inlägg: 81

Min katt äter helst:

- Iams torrfoder

- Vältempererad åkersork (han låter dem köra ett aerobicspass först för att få upp tempen lite för att framhäva bouchén)

- Egenhändigt mörad vattensork (daskad med tassen i en kvart)

- Stympade skogsmöss (de lever ovanligt länge efter fångst)

- Torterade husmöss

- Talgoxar med hybris

Lindalainen2008-10-17 11:31
Antal inlägg: 651

min katt gillar honungsmelon, broccoli kan den döda för. makaroner är en favorit. sallad, örter, och så kommer jag inte på så mkt mer. hon är fortfarande så liten, så hon har väl inte hunnit testa allt ^^

Tess 082008-10-17 11:45
Antal inlägg: 18003

Min ena katts kattunge (han är stor nu och har flyttat hemifrån) lärde sin mamma och mormor att smälla till en ostboll eller ostkrok med tassen. Då flyger de iväg och man kan sätta sig på golvet och mumsa... Det roliga var att innan han började med det åt inte de stora katterna sånt.. nu är det omöjligt att ställa fram en skål och ens fundera på att lämna den obevakad.
Brieost kan de dö för (kom jag på nu). För brie kan de nog döda...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?