Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 371

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stefanf2008-10-18 21:36
Antal inlägg: 1744

Har sparat ett mail som jag skickade för ett antal år sedan i ett ärende med en "rätt" jobbig person på ett företag. Antar att mailet i sin helhet kan uppfattas ganska förolämpande och jag skulle nog inte skicka något liknande idag (är lugnare nu) men det var rätt skönt då.. :)

Tar bort lite namn och sånt..

ämne: Till ansvarig för kundrelationer och PR.

Hej!

Idag på eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal från er, en NN.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro men om hennes sätt att hantera kundrelationer är representativt och praxis hos er kanske ni behöver titta över rutinerna..

För ert stora företag kanske relationen till mig, min lilla verksamhet - och XX Kommun - är oviktiga? Det är naturligtvis, i så fall, helt upp till er och därmed konsekvenserna.

Vad är det då som är så upprörande?

Jo. En, enligt mitt sätt att se på saken, löjligt liten detalj i samband med vår uppsägning av en garageplats.

Vi sa upp p-platsen för ett par månader sedan och uppsägningen trädde i kraft igår. (Vi skulle göra oss av med bilen och hade helt enkelt inget behov längre av någon plats.) Den senaste månaden (drygt) har vi varit utan bil, inte utnyttjat platsen och därför har ingen i personalgruppen haft en tanke på det låskort (ett bland 10-talet i vårt nyckelskåp) som kommer från er.

När NN idag ringde upp och frågade efter kortet var det självklart att jag skulle återlämna det till er. Inga problem. Vilken adress kan jag skicka det till? undrar jag. Nääää, skicka ett låskort? Det är ju nästan som en nyckel så det måste lämnas personligen.. Jaha, låter lite överdrivet men ok då. Då åker jag väl ut till er och lämnar kortet.

Allt frid och fröjd kan man tycka men nähä då..
Då KRÄVER hon att jag ska komma och lämna kortet till er - genast. Varför!? Det är ett låskort till ett garage vi talar om (inte nycklarna till ett schweiziskt bankfack...) Så här långt är samtalet inte så otrevligt - bara lite... märkligt.. Jag slutar för dagen om 10 min. så det är ändå omöjligt för mig att hinna.. Det får bli efter helgen..

Då påstår hon att det är så oerhört bråttom för att hon har nya hyresgäster som behöver låskortet.....!
Egentligen vill jag inte tro att hon sitter och ljuger mig rakt upp i örat men å andra sidan kan jag inte tänka mig att hon är SÅ totalt inkompetent heller..

Snälla förklara för mig om ni verkligen menar allvar med detta.
- Förklara för mig hur er verksamhet hänger ihop med att det finns precis jämnt antal låskort med antalet p-platser på XX-gatan.

Jag har JOBBAT med precis sådana låskort och vet hur otroligt snabb,lätt och billig hanteringen är. Att avregistrera ett kort och registrera ett nytt - kostnaden är högst någon tia/kort + några minuters jobb. Ni har tagit ut en depositionsavgift som LÄTT täcker ett eller annat kort som går sönder, tappas bort eller - rätta mig om jag har fel - lämnas tillbaka några dagar/veckor för sent.

När någon försöker slå i mig lögner blir jag förbannad. Är det dessutom ett service(?)företag till vilken min organisation under ett antal år betalat tusentals kronor - då blir jag vansinnig. Det tror jag NN märkte.

Förstår hon månne hur detta kan hänga ihop - att en kund blir förbannad när att hon ljuger honom rakt upp i örat - kan man fråga sig?

Nähä då - hon ger sig ICKE!
Hon ringer upp någon chef på XX (edit: kommunalt bostadsföretag) för att gå till botten med saken.
Denne chef tvingas låta en handläggare där ringa till vårt centrala kontor och tala med en assistent som, i sin tur, försöker få tag i mig. Som tur är har jag hunnit iväg.. (fick höra detta i efterhand..).

Vad försöker NN uppnå med den här vendettan? Vem tror hon att hon är? Hur mycket resurser är hon egentligen beredd att ta i anspråk för att komma över ett litet låskort!? Hur många människor ska delta i jakten!? Skallgång, kan det bli aktuellt?
(ursäkta att jag blir ironisk/sarkastisk/överdr iven men hur annars ska man ta en sån här sak..?)

Sammanfattning:
1) Självklart ska jag ta ansvar för att återlämna det låskort som tillhör er! I DET fallet har JAG gjort FEL och ska rätta till felet så snart det är möjligt.
2) Det är nu inte helt ovanligt att företag skickar ut bekräftelser i samband med uppsägningar (särskilt om det är praktiska rutiner förknippade med uppsägningen...) Kanske något för er att fundera över..?
3) Borde inte ett sånt här ärende kunna skötas utan att behöva anta fullständigt orimliga proportioner? (Det är ju egentligen inte min ensak men om NN har tid att sitta nån timma och ringa runt i ETT sånt här ärende... kanske ni skulle försöka ge henne lite mer ansvarsfulla uppgifter...?)
4) LJUG INTE FÖR KUNDERNA!!!
Visserligen är jag, tekniskt sett, inte kund längre men sånt här sprider sig. Ni vet ju faktiskt inget om hur min bekantskapskrets ser ut... Sånt här BERÄTTAR MAN - det kan jag lova. OTROLIGT dåligt skött. Märkvärdigt dåligt.

På måndag postar jag kortet till er. Den tid jag har tvingats lägga ner på den här affären gör att jag inte har en chans att hinna lämna kortet själv. Depositionsavgiften kan ni behålla - oavsett vilket. Hoppas kortet kommer fram.

I så fall kan ni köpa fika för depositionen. Det bjuder jag på.
Blir det problem med postgången hoppas jag att depositionen räcker till att aktivera ett nytt kort..

Kanske blir det rent av över till någon liten krans också..

(Jo, förresten, det talades om TVÅ kort men vi har faktiskt bara ett kvar. Det förra vi hade gick sönder i somras när min chef - en enstaka gång - skulle använda bilen/garaget. Det kyliga bemötande och den undermåliga service han DÅ fick är en helt annan historia..)

Vänliga hälsningar
/NN

DennisPlz2008-10-18 21:37
Antal inlägg: 4031

Dåvarande adoptivdotter, nuvarande fru och styvdotter, ska det vara :P

E_Cantona2008-10-18 21:37
Antal inlägg: 1765

ryssbrud...hon lyssnade inte utan bara gnällde hela tiden på allt, fanns inget som var bra i min lägenhet och så dålig är den inte...haha

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-18 21:38
Antal inlägg: 1972

haha
ja skoj
men slöseri med energi
rättshaverist!

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-18 21:39

e-C ja men dåså
precis som farmor

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 21:39
Antal inlägg: 4279

Kanske blir det rent av över till någon liten krans också..

obetalbart komisk

Basta - Ej medlem längre2008-10-18 21:42
Antal inlägg: 3528

stefanf: Jag vill läsa svaret.

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-18 21:42

ja, vad svarade dom?

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 21:45

Tycker att PatB fick den värsta förolämpningen någonsin alldeles nyss.
oscarataglance.files..._a llen.jpg

Jag ser då ingen likhet alls.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-10-18 21:48
Antal inlägg: 1302

*ångrar allt*

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 21:50

Ja ordprofeten, hur ställer du dig nu till detta? Jag säger som min vännina sa till en stackars man som försökte ta sig förbi oss i bagagekön:

Herregud! TA ER SAMMAN KARL!

klobba2 - Ej medlem längre2008-10-18 21:51
Antal inlägg: 2332

Blivit kallad raggare, det var obehagligt

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-18 21:52
Antal inlägg: 31064

Åh, de är så många och ännu så färska att jag inte minns dem.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-10-18 21:52

Linn79, touché
*ligger kvar i fosterställning en stund för syns skull*

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-18 21:54
Antal inlägg: 31064

Förolämpad blir jag egentligen inte av saker som jag vet stämmer, utan mer av elakheter som vittnar om att vederbörande missuppfattat min person. Att uppleva främlingskap med någon man trott sig känna - det är den värsta förolämpningen.

patboone2008-10-18 21:56
Antal inlägg: 3222

Så sant

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 21:59

Sant Sylvia

Den värsta förolämpning jag gett var när jag inte kunde låta blir att gapskratta under tiden som jag blev rejält utskälld.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-10-18 22:02

De värsta förolämpningarna man ger är nog ofta oavsiktliga, som t.ex. lite tidigare i den här tråden.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-18 22:06

ja förmodligen är det så. Tycker att Basta ligger i topp.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-10-18 22:12
Antal inlägg: 22144

Att jag av en betamedlem tycker att jag platsar i Lunarstorm. *Tycker mitt ordval låter lite märkligt, men får helt enkelt inte till det :-D*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?