Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DennisPlz | 2008-10-19 00:50 | |
![]() | Vill man se nåt, så ser man det. Detta faktum gör det inte på något sätt sant, verkligt eller nåt att lura på andra. | |
| Tigera | 2008-10-19 00:53 | |
![]() | Dennis: Men du blir ju inte pålurad nåt. DU behöver ju inte tro att det är sant. Det är bara så fånigt att häckla andra för att du inte tror på det. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 00:54 | |
![]() | DennisPlz, förstår inte riktigt dina inlägg. Om någon har upplevt något och berättar om det, är det att lura på någon annan något? Känner du dig lurad? | |
| DennisPlz | 2008-10-19 00:57 | |
![]() | Tigera: På vägen mot upplysning finns det inte utrymme för att ta fångar. Det var inte er världsbild som tog oss ur medeltiden, det var de där fånarna med kunskapsbaserade färdigheter. | |
| Tigera | 2008-10-19 00:59 | |
![]() | Dennis: LOL! | |
| Piaree | 2008-10-19 01:02 | |
![]() | Som sagt, gå vidare Dennis. Finns uppenbarligen inget att hämta här för din del. Låt istället dom som gillar tråden få utrymme. Skapa en egen tråd om vad du tycker om spöken istället. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:04 | |
![]() | iothal: Dumhet i alla dess former ska fördrivas, innan ännu fler faller offer för den. Den är attraktiv med sin tjusiga fasad av ignorans, lättja och rosa fluffmoln, men under ytan är det unket, genomruttet och ingen bra grund att stå på. Men lura dig/er inte, en del är födda till att bli lurade. En del säger obildbara. Jag säger ett naturens under. De som har som yrke/försörjning att lura folk är det dock inget fel på. Det är bara ännu ett sätt att låta dåren skiljas från sina pengar, dvs kapitalism <3 | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 01:04 | |
![]() | DennisPlz, jag antar att du inte tycker att det som t ex Buddhist munkar sysslar med leder till upplysning utan endast västerländsk vetenskap? Då får du gärna förklara placebo effekten för mig, något som är dokumenterat enligt västerländsk vetenskap. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:05 | |
![]() | Inget att hämta, Piaree? Det här är ju rena julafton. | |
| Tigera | 2008-10-19 01:06 | |
![]() | För mig får folk gärna vara dumma i meningen korkade, jag har mycket svårare för elaka människor som vill göra narr av andra. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 01:07 | |
![]() | Ts frågar ju tom ang om det är påhittat. Att DennisPlz ifrågesätter är ju helt i sin ordning. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:10 | |
![]() | iothal: Placebo är det som de icke-vetenskapsorienterad e alltid ignorerar när de bevisar "sin" tro/teknik. Utan placebo, ingen homeopati, reiki eller vad du nu vill. Det placebo bevisar *om nåt* är att sinnet kan producera mer än vi kan förklara. Att gå därifrån till att påstå inblandning från gudar, andar eller spöken är inget annat än självbedrägeri/önsketänka nde. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:11 | |
![]() | Tigera: Att vara ironisk och/eller inte hålla med någon, är inte att vara elak. Dels för att det är subjektivt, dels för att jag säger det :P tras: Schhh! Fakta är ingen välkommen gäst här... :) | |
| angie_hell | 2008-10-19 01:12 | |
![]() | Jag har aldrig trott på varken spöken eller det övernaturliga men jag har ändrat uppfattning efter besökt ett medium. Var det coolast jag nånonsin gjort och måste säga att jag har mycket mer respekt och tro på det nu. | |
| Piaree | 2008-10-19 01:13 | |
![]() | Jag vet vad jag har upplevt, Dennis. Behöver inte din bekräftelse. Det enda du bekräftar är din egen ignorans & brist på sympati. | |
| Tigera | 2008-10-19 01:13 | |
![]() | Ironi är ofta ett "maskerat" sätt att vara elak utan att behöva stå för det. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 01:16 | |
![]() | DennisPlz, jag har varken nämt gudar, andar eller spöken. Dock så tycker jag att man ska vara ödmjuk inför vad människor i den här världen upplever. Att vara skeptiskt är bra, tycker definitivt inte att du ska tro på något alls som du inte har upplevt själv. Däremot så behöver du knappast raljera om andra människors upplevelser som du inte har någon erfarenhet av. Det är enbart barnsligt. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:16 | |
![]() | angie_hell: Nu när du besökt ett medium, läs på om cold reading och återkom sen. Med lite träning kan du utan problem imponera på kompisarna. Piaree: "Om du inte håller med mig så respekterar du mig inte" - är det din devis? Nä, den boken låter jag vara kvar i hyllan. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 01:20 | |
![]() | iothal: Det som är barnsligt och tragiskt är att det finns ett behov av ett trådämne som detta, eftersom jag betvivlar att snittåldern är under femton :S | |
| angie_hell | 2008-10-19 01:21 | |
![]() | dennis är medveten om vad cold reading är och visst det kan varit ren bluff från hennes sida. Men det faktum att hon visste att jag var med barn när jag själv inte hade en aning är väldigt märkligt. | |