Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2009-04-07 13:50 | |
![]() | Med tanke på en annan tråd så funderar jag på vad ska livstid för denna mördare vara då, ska han benådas efter några år eller ska han sitta på livstid. Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-07 13:55 | |
![]() | www.newsdesk.se/view...le t-280894 Här är domen Bitte | |
| Måns_E | 2009-04-07 14:02 | |
![]() | Jag svarar likadant som jag svarade i den andra tråden, så länge den här personen inte är till fara för sin omgivning så har jag inga problem med att han benådas. För övrigt så tycker jag fortfarande att straff utan tidsgräns är horribla. Möjligtvis kan jag tänka mig den typen av straff när det handlar om psykiskt sjuka människor som är farliga för såväl sin omgivning som sig själva. Nu mera så är det dock brist på psykiskt sjuka förövare. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-07 14:05 | |
![]() | "Mina barn har av nödvändighet fått lära sig redan som mycket små regler och förhållningssätt för att skydda sig själva .... och vi har alltid diskuterat aktuella fall med barnen -- på den åldersnivå som barnen befinner sig." *blir lite rädd* | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-07 14:07 | |
![]() | Hur i hela friden ska man veta om en person inte är till fara för andra? Det var väl inte den här mannen heller (eller många andra) förrän de väl begick brottet. Hur ska man då veta att hon/han är "frisk"/rehabiliterad/"ha r ångrat sig såpass"... att risk för ytterligare brott inte föreligger? Måste nog vara i det närmaste helt omöjligt att veta. Jag anser att ett livstidsstraff ska vara på just livstid. Av vilken anledning ska det annars kallas det? Annars är det bara att tidsbegränsa. | |
| Måns_E | 2009-04-07 14:09 | |
![]() | Nu så anser man ju att den här mannen är "frisk" | |