Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 362 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-11-05 16:28 | |
![]() | Vi får inte förglömma att Barack vann en jordskredsseger. Han fick över 62 miljoner röster och är därmed den som genom tiderna fått mest röster i ett presidentval. Därmed ska vi inte underskatta det amerikanska folket, Barack står för en politik som tydligen eftersöks. Om han lyckas driva igenom hälften av sina löften, och påbörjat den andra halvan, tror jag det blir mycket svårt att rasera hans arbete den dagen han blir tyvungen att lämna presidentposten. Förändringarnas vindar har nu nått USA och Obama var på rätt plats vid rätt tidpunkt med "rätt" politik. | |
| Difare | 2008-11-05 16:29 | |
![]() | Jag tycker det var helt rätt att Obama blev vald. Dom kan inte ha en president som står med ena foten i graven. Någonting ungt och ett nytänkade tror jag är det absoluta rätta. Det tycker ju uppenbarligen jänkarna med. Grattis USA | |
| dahlgren_ | 2008-11-05 16:33 | |
![]() | Obama 4 president!! :D | |
| Ydh | 2008-11-05 16:41 | |
![]() | USA behöver förändring och Obama är en stor förändring! Hoppas det blir till det bättre, jag tror jag diggar honom. Han är ny och fresh, liksom. Go Obama! | |
| 1335991 | 2008-11-05 16:59 | |
![]() | Grattis Obama! Tror nog att amerikanerna är trötta på republikanskt styre, och ville ha en förändring.... Får hoppas på att det blir en positiv förändring för hela världen! | |
| Piaree | 2008-11-05 17:01 | |
![]() | Klart det blir! The Only Way Is Up, Baby! | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-05 17:34 | |
![]() | yeehoo!!! Så glada vi blev här hemma. Tårarna kom i morse när allt var klart. Finns det äntligen liiiiiiite hopp i denna världen? Å vilken carisma han har, Obama! -La-la...så jäkla skumt..... med namnet:-))) | |
| dilivio | 2008-11-05 18:00 | |
![]() | que? vad har jag missat? | |
| Maybach | 2008-11-05 18:25 | |
![]() | Jättebra! | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-05 18:30 | |
![]() | Det är igentligen komiskt att folk fortfarande har förtroende för det politiska klimatet. ... Jag menar, givetvis har man ju koll på båda sidorna och säkrar sin vinst, det är ju inte svårare än så, sen vad vi majoritet blir serverade är ju bara retorik för samma gamla gem. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-05 18:30 | |
![]() | One nation under God. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-05 18:34 | |
![]() | Det bästa med Obamas vinst var inte bara att han vann...utan att han vann med skräll! Hade inte varit bra om det skett på marginalen. | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-05 19:04 | |
![]() | en notis är dock att skinheads varken behöver klippa eller kamma sig, det tyder nog på att dom inte behöver nått jobb heller. :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-05 19:31 | |
![]() | Jag andas ut idag när Obama kammat hem segern :) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-05 19:39 | |
![]() | Brambi, gammal bild, nu har jag hår igen, rakade mig för första gången i augusti som en själsuppfräshning och ville undersöka några inflammerade hårsäckar. Nu har det växt ut igen, först blev det nästan monchichi men sen så klippte jag till det hos frisör. Om att kasta sten i glashus; jo, ja jo, jag förstår att skinnskallar är sköra; har en vän och föredetta arbetskollega som va skinhead; vi kom bra överens på alla punkter utom dom politiska. Han var som dom flesta men hade någon traumatisk invandrar upplevelse när han va ung i förorten som gjorde att han tog den vägen, annars var han god som en björn. | |
| Mouche - Administratör | 2008-11-06 07:53 | |
![]() | Jag har avlägsnat en del inlägg som definitivt gick över gränsen för vad som är tillåtet här på Betapets Forum. Mouche | |
| ANDERStG | 2008-11-06 08:01 | |
![]() | sally93: 52% - 46% i röster är väl ingen jättelik seger. Med det system som används (valkollegium och vinnaren tar allt) så blev förstås marginalerna större. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-06 08:40 | |
![]() | formula W - "Det är igentligen komiskt att folk fortfarande har förtroende för det politiska klimatet. ... Jag menar, givetvis har man ju koll på båda sidorna och säkrar sin vinst, det är ju inte svårare än så, sen vad vi majoritet blir serverade är ju bara retorik för samma gamla gem." att försöka se igenom den politiska retoriken och skapa uppmärksamhet omkring lögner, dolda agendor och rökridåer är bra. men vad ska man göra med sitt tappade förtroende för den politiska makten? att inta en ensidigt kritisk roll och enbart peka på det negativa, oförrätter, orättvisor och hyckleri blir även det lite komiskt om man erkänner att politik är en knepig konst där rendyrkade ideal sällan får plats. det är ju inget nytt att politik är skitigt som du själv påpekar. vad ska man omsätta sitt missnöje till enligt dig? | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-06 08:50 | |
![]() | Obama blir nog bra!!! | |
| Midna - Ej medlem längre | 2008-11-06 09:00 | |
![]() | Jag ställer mig frågan: Varför är jag så extremt ointresserad? För det är jag verkligen (av politik i allmänhet). Hur stor betydelse har det här för oss i Sverige, egentligen? Det är naturligtvis "kul" att det blev en färgad president, det är väl allt jag tycker. Samtidigt känns det lite motsägelsefullt att alla tycker att just det är så fantastiskt, samtidigt som många menar att det är skönt att hudfärgen inte har nån betydelse. För kanske var det trots allt den som fällde utslaget i valet!? | |