Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 386

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mismatch - Ej medlem längre2008-11-08 14:05
Antal inlägg: 744

Men nu håller jag med Mommesfrites. Ja, jag är en ambivalent rackare. Utan tvivel är man inte riktigt klok. :-)

Mismatch - Ej medlem längre2008-11-08 14:07

Gasspisar och misär... he he :-)

ordprofeten - Ej medlem längre2008-11-08 14:34
Antal inlägg: 1302

Säga vad man vill om Sylvia och hennes livsöde, diskuteras gör hon, och det är ju bra. Att det är hemskt att folk tar livet av sig är det nog inte så många som bestrider, men...

Jag har visserligen ingen TV själv, men jag minns hur det var för ett par år sedan. Om man tittade en hel kväll kändes det ganska uppenbart att vi lever för att gotta oss i andras olycka. Två exempel på vad vi verkar tycka om att se?

CSI - Nån dör såklart, saken utreds av nötter som vanligtvis inte alls ger en rättvisande bild av hur en utredning går till, gärna med uppenbara faktafel här och där. Slutar med att nån skickas i fängelse eller dör igen, lagom muntert och framför allt helt meningslöst.

Idol - Snudd på utvecklingsstörda från socialdgrupp 3 ställs upp i TV-rutan för att få sina drömmar krossade offentligt. Fantastiskt uppbyggligt och gör nog inte alls våra barn till känslokalla monster.

Poängen är egentligen att de flesta stannar och tittar när de ser en olycka, inte för att de händelsvis råkar vara den typ av läkare som vederbörande kan tänkas behöva, utan snarare för att ha nåt att berätta när de kommer hem: -Å vet du... det var blod överallt... ja det var hemskt, stackars barn... skicka äppelmoset är du snäll...

Det finns gott om välvilliga medelvägsmänniskor som äcklar mig, många av dem är så oerhört mycket mer blodtörstiga och elaka än de värsta fundamentalisterna, inte genom eftertanke utan genom sin likgiltighet och sin ihärdiga vägran till reflektion. De största egoisterna är nog de som egentligen inte alls bryr sig om sig själva, jag tror de försummar sin omgivning i än högre grad än självupptagna kräk som t.ex. jag själv.

Mismatch - Ej medlem längre2008-11-08 14:40

Människan är till sin natur ganska egoistisk, tror jag. Att bli den där ödmjuka personen som alltid gör rätt gentemot andra och sig själv är inte så lätt. *Jobbar på det*

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-08 14:43
Antal inlägg: 7605

Det är verkligen inte lätt, Mismatch.
Man ska akta sig för att kalla sig godhjärtad, när man i nästa mening talar illa om sina medmänniskor.
Fetvet.
Sen orkar jag inte läsa långa haranger av egotrippade moralfunderingar heller. Depressiv poesi à la Goethe kan jag med fördel sova utan också.

kissed - Ej medlem längre2008-11-08 14:44
Antal inlägg: 3037

Syftar du på nån särskild när du säger egotrippad mommes??

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-08 14:46

Nej.

kissed - Ej medlem längre2008-11-08 14:48

mommes-Sen orkar jag inte läsa långa haranger av egotrippade moralfunderingar heller. Depressiv poesi à la Goethe kan jag med fördel sova utan också.

Okey, hur ska man tolka det här inlägget då??

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-11-08 14:56
Antal inlägg: 3488

Kissed, man kanske kan låta bli att tolka det och ta det för vad det är. Hon säger att hon inte orkar läsa långa haranger av egotrippade moralfunderingar. Vill du ha reda på mer så föreslår jag att ni tar det i PM istället för här i forumet. :-)

kissed - Ej medlem längre2008-11-08 14:58

Ok,,,det va visst känsligt. Får man inte fråga ens?

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-11-08 15:05

Och därmed släpper vi tjafset och fortsätter att diskutera det tråden är tänkt att handla om.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-11-08 15:08

Jag skriver bara vad jag tycker och så blir man anklagad med insinuationer. Förlåt då, alla Goethe-älskare. Han är ändå inte min kopp te.
Jag gillar inte depressiv poesi - that´s my opinion.

kissed - Ej medlem längre2008-11-08 15:12

Och jag blir anklagad för att inte ha något liv, personförföljese, och att blivit avstängd från beta. Vilket jag aldrig blivit.
det va inte snällt, konstigt att ingen övervakare reagerar på det!!!!

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-11-08 15:17

Ett inlägg borttaget och jag ber damerna att fortsätta diskussionen privat istället...

annienilsson2008-11-08 15:42
Antal inlägg: 291

Borde man skämmas om man är femton år och inte vet vem Sylvia Plath var..? Jag har nämligen ingen aning!

Nattravn - Ej medlem längre2008-11-08 15:46
Antal inlägg: 9141

annienilsson: Nej. Alla människor bär på något som kan berika en, och man har inte möjlighet att ge alla människor en chans. Du har säkerligen varit i kontakt med någon annan som givit dig något som de som känner till Sylvia Plath, inte vet om. Och är du nyfiken är det ju inte svårare än att du kan ta dig tid att kolla upp vem hon är?

Yonderboy - Ej medlem längre2008-11-08 15:51
Antal inlägg: 1661

En klassiker är någonting som alla pratar om men aldrig läser.
Enligt Mark Twain ialla fall. Undrar hur många som har läst någon ting av Sylvia och inte hänvisar utifrån filmen eller antologier om henne.

hALvPACKAd - Ej medlem längre2008-11-08 15:59
Antal inlägg: 16

nog för att SP inte späckade sin prosa med maträttsordvitsar som en klämkäck kåsör i Hallandsposten, men steget till trök-Göthe närmar sig väl ändå spagat.

SämstpåBeta2008-11-08 16:14
Antal inlägg: 1761

Bra sagt där Dallonpaj. Stå på dig mommefrites. All heder till dig!

mydominion - Ej medlem längre2008-11-08 16:22
Antal inlägg: 273

gud vad ni glorfierar ordis, "tragisk" är ett ord som absolut kan besriva sylvia lath, och då i betydelsen: ledsam då hon tog sitt liv och aldrig fick den kärlek hon sökte.
att säga "tragisk" om medelsvennson tillhör 80tals-ironin och jag kan FÖRSTÅ det, men ordets riktiga betydelse är seriös.
till exempel:
"Fritzl-historien är tragisk"

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?